“bästa”

Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 10 mars 2017 från mobil enhet

Bästa pastan jag ätit! dyrare än den typiska "backpacker-maten" jag ätit, men fortfarande myyycket billigare än hemma i sverige! såå prisvärt!

Tack Frida B

Omdömet skrevs 6 mars 2017 från mobil enhet

Em restaurang med mycket bra smak på maten. Menyn är på italienska men man får den enkelt översatt till engelska. Verkar vara väldigt populärt och flera fick vända i dörren som inte hade bokat bord.

Min sambo som tog en enormt smakrik och fantastisk spagetti bolognese fick en mycket större portion än min egen carbonara.

Denna restaurang är klart värt ett besök här på koh Tao

Tack Azzy R
Omdömet skrevs 28 februari 2017 från mobil enhet

Riktigt god mat, bra service och mysig lokal en fantastisk avslutning på kvällen och imponerande hur de får till så genuina italienska smaker i Thailand. Rekommenderas!

1  Tack Johanna P
Omdömet skrevs 22 februari 2017 från mobil enhet

Vår näst sista kväll besökte vi denna italienska restaurang som låg ganska nära vårt hotell och som vi gått förbi varje dag. Läst både ris och ros om denna så vi var lite skeptiska.
Miljön är siktigt mysig o h allt känns rent och fräscht. Menyn på italienska men översattes enkelt av ägaren som själv tog upp beställningen på en carpaccio och en bruschetta som förrätt och gnocchi med gorgonzola till varmrätt. Allting var suveränt gott och serverades inom helt okej väntetid. Vi drack ett gott vin till detta och lyckades även med att dela på en Tiramisu till dessert. Underbart! Servicen var perfekt och maten likaså.
Rekommenderas varmt!

1  Tack LizzieLif
Omdömet skrevs 10 mars 2016 från mobil enhet

Jag har väldigt svårt att förstå hur den här restaurangen kan ligga högst upp på Tripadvisor. Vi beställde en pasta carbonara och en spagetti bolognese och jag kan inte begripa hur en italienare (och ägaren är verkligen en äkta italienare) kan servera sån dålig mat utan att skämmas.

Pastan var ordentligt överkokt för oss båda, min carbonara liknade något man kan få på en riktigt dålig lunchbuffé i Sverige. Den var dränkt i grädde och smakade ingenting. Jag menar det verkligen, den smakade inte nåt alls. Och trots att vi satt vid bordet som är närmast köket, det är kanske 4 meter från spisen till bordet, så var inte pastan varm när jag fick den. Det var samma visa med den andra pastan, överkokt och helt smaklös.

Det var inga avancerade rätter vi beställde och jag kan tycka att en italiensk restaurang som har fått så bra betyg borde kunna servera en skaplig pasta i alla fall.

Ägaren var ut i köket väldigt ofta och rättade sina två kockar, som inte var italienare, men det verkar inte ha hjälpt.

Visst, ägaren var vänlig och trevlig och restaurangen kan väl kanske kallas för mysig men vår mat var ett riktigt lågvattenmärke. Faktum är att min sambo fick bättre pasta på vår resort än på Thaita.

Jag kan inte heller rekommendera deras fruitshakes. Först sa ägaren att de hade alla frukter, det var bara att välja och vraka. Min sambo beställde mango, en inte helt ovanlig frukt i Thailand. Efter några minuter kom ägaren ut från köket och förklarade att allt som fanns var jordgubbar eller vattenmelon. Sambon valde jordgubbar. Ok, i Thailand brukar det sällan bli jättebra när man beställer något med jordgubbar men Thaita tog misslyckandet till en ny nivå. Shaken smakade som om den var gjord på jordgubbssylt och sockerlag och en skvätt vatten. Den gick verkligen inte att dricka. Den var för övrigt lika ljummen som pastan när han kom ut med den.

För den som tycker att det är viktigt med skapligt fräscha toaletter kan jag meddela att Thaitas toalett är sämre än på en riktigt skabbig dykbåt.

Jag är ledsen men det var ingen rolig historia att äta på Thaita. För alla andra kunders skull hoppas jag att Thaita hade sin sämsta kväll någonsin men jag är rädd att de inte är bättre än så här. Mitt råd är att spara era slantar och gå någon annanstans.

2  Tack JagheterL

Resenärer som tittade på Thaita Italian Restaurant tittade också på

Koh Tao, Provinsen Surat Thani

Besökt Thaita Italian Restaurant? Berätta vad du tyckte!