Omdömet skrevs 10 december 2017

Vilken fantastisk resort, det var faktiskt över våra förväntningar; trevlig villa i lagom storlek och gott om förvaring och bänkar att lägga saker, alla i personalen var väldigt trevliga och serviceinriktade och uppmärksamma, jättefin privat strand vid resorten med solstolar. Bra snorkling och många nyfikna fiskar precis vid stranden. Drinkarna i baren är fantastiskt goda! Wi-fi fungerade utmärkt både i villan och på resten av resorten. Frukosten helt okej med bra variation och omelett på beställning finns.
Lugn och fin resort, mysigt.

Man bör vara medveten om att man måste ta en longtail fram och tillbaka om man vill in till byn på kvällen, det går INTE att gå på den stig som finns (där kan man bara att gå när det är ljust ute), men att åka dessa longtailbåtar är ju en del av charmen :)

• Bodde här: december 2017, reste som ett par
Tack AnjjelicaF
PPThebeach, Manager på Phi Phi The Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 12 december 2017

Dear AngelicaF,
Thank you very much for choosing Phi Phi The Beach Resort, we are pleased that you had a perfect stay with us.
We look forward to see you again.
Sincerely Yours,
Marc Guede,
Operation Manager.

Omdömet skrevs 27 mars 2017

+ Stranden, fin snorkling, bra massage, utsikten, fina rum med stor balkong, stort duschutrymme, god frukost
- Lyhört, inga dynor på varken solstolar eller stolar i restaurangen, viss personal inte serviceminded, rätt dyrt att äta

Tips för att välja rum: Rum 2308 har perfekt läge, privat, havsutsikt
  • Bodde här: mars 2017, reste som ett par
2  Tack niccew
Omdömet skrevs 19 mars 2017 från mobil enhet

Bra läge vid stranden och long tails båtar, lugnt område. Prisvärt, vi bodde i en bungalow för fyra personer. Mycket god frukost, med omelett, ägg, nudlar, frukt, yoghurt, juice m m. Trevlig personal, i receptionen var de duktiga på engelska.

Bodde här: februari 2017, reste med familjen
1  Tack Chatarina A
Omdömet skrevs 9 mars 2017 från mobil enhet

+ stranden.
+ utsikten vi hade delvis havsutsikt.
+ lagom stora rum.
+ stort duschutrymme.
+ fri minibar.
+ gratis transport till och från rummet från stranden/lobbyn.
+ trevlig personal.

(frukosten var ok)

- air condition som lät väldigt högt = svårt att sova.
- lyhört, man hörde allt grannarna sa och gjorde då stugorna var parhus.
- sängen var STENHÅRD.
- longtail båtar som hela tiden passerar precis vid stranden = nästan aldrig lugnt på stranden.

Bodde här: mars 2017, reste som ett par
Tack nissenels
Omdömet skrevs 26 januari 2017 från mobil enhet

När man kommer med båten till Phi Phi så ser man bungalows uppe i bergen med en vit strand och tänker här vill jag bo! Det är detta stället, bästa läget på hela Phi Phi, med perfekt strand att sola och bada på! Hotell och personal var klockrent! Vi bodde nästan längst upp så vi fick gå i nån backe upp, inget problem kan behövas lite motion efter sol och bad hela dan! Rekommenderas högst till de som vill ha det bästa!

Bodde här: januari 2017
3  Tack Herbertsson