Omdömet skrevs 17 februari 2019 från mobil enhet

Bodde i en beach front bungalow i två nätter under årets Thailand semester.
Laem thong beach visade sig vara lika fin i verkligheten som på bild, mjuk korallsand,
Klart vatten, husrevet 100m ut med en del hyfsad snorkling. 15min med långtail till bamboo island.
Mottagandet och chek- inn riktigt bra och smidig. Boendet i beach front bungalow
Full pott för läge och mysfaktor, däremot håller inte boendet riktigt samma standard som omgivningarna. Inget direkt att anmärka på men endå!
Skön säng sköna kuddar hyfsad badrum,
Bra luftconditionering. Men när du betalar 10000thb natten förväntar man sig lite mer.
Frukosten bra med allt du kan behöva.
I lunch och kvällsrestaurangen var maten riktigt god men horribelt dyr lunch för 3 med dryck ca 1500thb och på kvällen fick du betala 500-1000thb till.
Personalen trevlig i alla delar av hotellet.
Framför allt i receptionen och check-inn.
Rekommenderar absolut ett besök på hollyday inn trots de för Thailand höga priserna för mat och dryck.

Datum för vistelsen: februari 2019
1  Tack rockyvilda
NawaratC6, Front Office Manager på Holiday Inn Resort Phi Phi Island, svarade på det här omdömetSvarade 20 februari 2019

Dear Rockyvilda,
Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback.

Regarding to some point of view, I have shared your comments with the relevant managers and that actions will be taken to minimize re-occurrence.

We hope you will visit us again.

Sincerely,
Nawarat Cehovic
Front Office Manager

Omdömet skrevs 18 oktober 2018 från mobil enhet

Skulle spendera tre nätter här med min flickvän, men hon insjuknade under en natt och vi fick sjukvårdshjälp mitt i natten. Senare blev vi körda i speed boat (tog rätt lång tid innan denna kom dock) till en liten sjukstuga längre bort på ön. Hon fick ligga där ett par nätter och personalen åkte till och med dit och hälsade på, hur snällt som helst! Underbara människor, åker gärna dit igen och upplever allt vi missade.
I övrigt ett fantastiskt hotel med prisvärda menyer etc då det var ett väldigt fint område och vi fick till och med ett finare rum (lägenhet).
Om personalen läser detta och kommer ihåg oss vill jag bara säga: tusen tack! Ni är fantastiska!

Datum för vistelsen: november 2017
Tack serik040
NawaratC6, Front Office Manager på Holiday Inn Resort Phi Phi Island, svarade på det här omdömetSvarade 18 oktober 2018

Dear Seriko040,
Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear that your girlfriend is okay.

Especially, the staffs are efficient, It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again.

Best regards,
Suriya Jittaratsenee
Resident Manager

Omdömet skrevs 24 mars 2018 från mobil enhet

Bodde här i Mars 2018 i en bungalow alldeles vid stranden .Helt otroligt vackert.Kritvita stränder ,kristall klart vatten .Personalen , servicen topp klass.Sunset restaurangen och solnedgång en ett måste att se när man besöker denna destination .Många små mysiga restauranger efter stranden Christer o Maria

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack krille1968
Lucas C, General Manager på Holiday Inn Resort Phi Phi Island, svarade på det här omdömetSvarade 25 mars 2018

Dear krille1968,
Thank you very much for a very nice review about our resort.
We are glad to hear that you had a great time with us and love the location we are located.
We are looking forward to welcome you back again soon.

Sincerely,
Suriya Jittaratsenee, Resident Manager

Omdömet skrevs 18 mars 2018 från mobil enhet

Hotellet ligger vid en av de mest vackra ställena vi varit på i Thailand. Själva hotellet är dock inte värd de pengar som det kostar att bo där. Slitna, omoderna rum och dålig underhåll på allt i hela området.

Vi hade bokat ett superior rum som blev en besvikelse. Personalen var dock väldigt tillmötesgående och lätt oss få byta till ett rum i den nyare delen där det var fräschare.

Personalen var väldigt trevliga, frukosten fantastisk, sängarna sköna men bäst av allt är läget. Lugnt, vackert och avkopplande.

Datum för vistelsen: mars 2018
1  Tack P2691ORsaraj
Lucas C, General Manager på Holiday Inn Resort Phi Phi Island, svarade på det här omdömetSvarade 20 mars 2018

Dear Sara J, Thank you very much for your review of our hotel and rated us 3 out of 5. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us in overall and we look forward to the opportunity to welcome you back again soon. Warm regards, Suriya Jittaratsenee, Resident Manager

Omdömet skrevs 10 juni 2016

Vi valde det dyraste alternativet , det kändes som man blev rånad vad man än valde , lokala priser gånger 5
Middag två barn , två vuxna 2000 bth
2 pizzor
2 vatten 2x 75 bth värsta , lokala 7 bth per flaska
1 squid
1 öl
1 fried rice
2000 bth
Coral studio villa durekt vidvattnet , fullt av soper som havet drivet upp , ingen möjlighet att gå till stranden , detta drog till sig myggor i miljontals
Det blygsamma 12000 bth per natt ingick ingen myggspray eller besprutning i rummen , på hemresan såg vi ut som 4 långa salami korvar
Ligger långt från någon form av resturanger eller aktiviteter , för ca 2000 bth per tur/retur kan transporter
3 tim , drivmed max 200 bth 1800 bth för 3 tim , vi märkte också att tydlig kartellbildning avsende resturang priser ock transporter , alla höll exakt samma priser , det gick inte att pruta en 1 bth
Vi valde ändå att nyttja transporterna för att inte dö av utråkning på hotelet
Liten utflykt kostade ca 2500 bth , fanstastiska öar med en hel del snorkling ,Där det gick utan att bli förgiftad av allt som ligger ock flyter , en bra ide av pengarna på 400 bth som är avgiften när du väljer stiga iland , kunde användas för att städa upp runt öarna
Var där för ca 5 år sedan , betydligt skitigare nu , vågar inte tänka på hur det kommer seut om ytterligare 5 år
Klart sista besöket
På phi phi
Tyvärr

Datum för vistelsen: juni 2016
Tack UrbanO38
Nithas S, Front Office Manager på Holiday Inn Resort Phi Phi Island, svarade på det här omdömetSvarade 16 juni 2016

Dear Urban,

We thank you for sharing your experience on Tripadvisor website.

I am very grateful for the feedback provided as this gives us the opportunity of improving our services.

Please be informed that I have shared your comments with the relevant managers and that actions will be taken to minimize re-occurrence.

On behalf of the team at the Holiday Inn Resort Phi Phi Island, please accept our apologies for not being able to deliver the service you expected.

We thank you once again for sharing your experience with us and hope that we will have the opportunity of making things right for you on your next visit.

Best regards,