Omdömet skrevs 13 mars 2015

Fin strand men poolerna var en besvikelse. Helt bra bungalow men långa distanser till poolen och receptionen. Utsikten från rummet var inget extra medan utsikten från Sunset bar var fin. Maten och morgonmålet var bra. Roomservicen fungerade bra. Prisnivån rätt dyr.

• Bodde här: mars 2015, reste med familjen
Tack christel T
Nithas S, Front Office Manager på Holiday Inn Resort Phi Phi Island, svarade på det här omdömetSvarade 15 mars 2015

Dear christel T,

Thank you very much for taking your time to share your comments.

We are very happy that you had a nice stay at our resort.

For the comment we will have it for consideration to improve our services.

We hope to have a change to welcome you back again soon.

Best Regards,

Omdömet skrevs 14 januari 2015

Skillnaden är stor mellan ton sai området och denna del av ön. Här slipper du sopor som ligger och illaluktande stank. Bungalowsen beachfront är ok men inte mer, de som ligger bakom ligger oxå ok. Standarden på beachfront bungalowen motsvarar dock absolut inte ett fyratjärnigt hotell, möjligtsvis gör coral beacfront parhusen det. De såg finare ut inne i. Tänk på att poolområdet i coaral wing inte tillåter barn, de får bada i mainområdet. Båda poolområderna är jättemysiga. Bra hotell men priser för rum och mat är tyvärr alldeles för överprisat och argument som "nationalparksområde" håller inte. Bo oc bada här om du har råd men ät tex på jasmin bredvid som har exakt 30% billigare priser. Dykcentret på resorten gav heller inget bra intryck när vi skulle köpa en kvalitetssnorkel till dottern. Spydiga kommentarer och allmänt ovälkomnande fick vi av killen som har den när vi tyckte snorkeln inte höll måttet i storlek och kvalite. Vi köpte istället snorkel samt 2 dykturer av leisure divers en bit bort, de var jätteproffsiga och betydligt mer service minded. Summering: bra och fint hotell överlag, men väldigt överprisat på rum, mat, transporter och aktiviteter. Deras dykshop lämnar mer att önska i bemötandet. Ett vackert ställe för de som har råd.

Tips för att välja rum: Coral wing delen är fin och poolområdet väldigt rogivande då ungar inte får bada här.
  • Bodde här: januari 2015, reste med familjen
Tack Olav A
Nithas S, Front Office Manager på Holiday Inn Resort Phi Phi Island, svarade på det här omdömetSvarade 16 januari 2015

Hej Olav A

Thank you for your review.
Your feedback is a valuable tool for our continued effort to improve upon our services and product. With out feedback we can not progress.

We understand your concerns regarding the pricing in the restaurants however we would like to point out that our neighboring restaurant also have less cost for the ingredients (Quality) storing and spoilage, (Health & Safety) and not least in the buildings and equipment used. So a straight conversion would not be fair either.
Your other comments have bee taken aboard and we are in fact doing refurbishments of public areas and our rooms as we speak.
The dive center and the service received will be discussed with the dive company that rents the space and are in no way representative of the service standards aimed for by Holiday Inn Resorts.

We hope that you have taken some good memories with you back home to share with your family and friends.

Wishing you a continued good 2015.

MVH Johan

Omdömet skrevs 10 mars 2014

Jag och min sambo bodde i en Garden view villa, dock så låg den så nära stranden det gick och i princip var det en ocean view, vilket bara var positivt. Det är ett hotell som har det mesta och håller hög kvalitet över hela linjen. Solnedgångsbaren är också riktigt trevlig.

Det var fräscht och ligger bredvid en fantastiskt fin och välskött strand som är väl värd att vistas vid. Riktigt fin turkos strandsträcka.

Det enda negativa vi kunde hitta var prisnivån. Det ligger ju ganska avsides bort från stressen och hetsen i Tonsai Bay och det ligger enda som finns där är 5st resorter och en by med Havszigenare. Då det är en oligopolmiljö där finns ingen priskonkurrens så prisnivåerna är höga och alternativen är få.

Men för att sammanfatta hade vi en underbar upplevelse, även om den kostade bra mycket mer än de andra ställena vi bodde på.

• Bodde här: mars 2014, reste som ett par
Tack Tfurucro
Nithas S, Front Office Manager på Holiday Inn Resort Phi Phi Island, svarade på det här omdömetSvarade 25 juli 2014

Dear Tfurucro,

We thank you for sharing your experience about your stay!!
We hope you will be back to our resort soon!!

Omdömet skrevs 3 mars 2013

Vi var här en vecka i februari Helt fantastisk . En underbar strand och personalen är helt fantastiska' skall ni till Phi phi Don så stanna här . en solnedsgångbar uppe på höjen att avluta eftermiddagen med en drink och titta på solensnedgång.Sedan en utsökt middag på hotelet eller närliggande restauranger på stranden

Vi kommer tillbaka för fjärde gången :)

• Bodde här: februari 2013, reste som ett par
Tack Blomman670665
Omdömet skrevs 19 februari 2013

Hotellet ligger långt borta från all annan hysteri som finns på Phi Phi. Ligger på en jättefin strand, där det finns ca 5 hotell totalt. Man bor i mysiga bungalow, vi bodde i garden bungalow. Vilken var helt ok!
Gå längs den fantstiska stranden, lite längre från hotellet. Så vackert!!
Fin pool och mysig resturang. Frukost ingår inte i priset, kostar 500 thb/per person. Vilket inte är dyrt för Thailand.
Besökte Jasmins restuarang efter flera hade skrivet att det var så bra här på Tripadvisor. Blev tyvärr väldigt besvikna, det sämsta vi har ätit i Thailand. Åt bland annat kyckling söt, sursås, som var gjord på ketchup?!

• Bodde här: januari 2013, reste med familjen
Tack Holidayforever78