Omdömet skrevs 19 februari 2017 från mobil enhet

Vi bodde här i fem nätter och trivdes bra med vår bungalow, det trevliga poolområdet och närheten till stranden, som tyvärr är ganska skräpig med mycket krossat glas i sanden. Vi bokade ett rum med altan mot trädgården och upplevde läget som lugnt, så det går nog att sova rätt ostört även under ett full moon party. Wifi funkade bra och det var gott om varmvatten i duschen. Allt som allt kändes bokningen prisvärd.

Familjen som driver Palita är hjälpsamma och trevliga värdar. Restaurangen har god mat men är lite dyr, det finns billigare alternativ med lika god mat på stranden. Haad Rin är inte känt som ett familjevänligt ställe men Palita lodge funkar finfint att besöka med småbarn.

Bodde här: januari 2017, reste med familjen
1  Tack Mathias A
palita999, Owner på Palita Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 2 april 2017

Many thanks for your staying at our resort and appreciate of your review on our service and facilities .You take the time to share your experience with fellow travelers.

Omdömet skrevs 28 juni 2016 från mobil enhet

Rekommenderar verkligen detta hotel som ligger perfekt vid Haad rin stranden som är fantastiskt vacker. Kritvit sand, barnvänligt då det är rätt långgrunt. Läget är lugnt då det ligger på den lugna delen av stranden. Ändå är det bara några meter man behöver gå i sanden om man är här över full moon party för att vara mitt i smeten. Personalen är väldigt vänliga och man känner av den familjära atmosfären. Man känner sig Välkommen här :).
Rummen är fräscha och det känns nästan som man är mitt i djungeln. Jättemysigt! Det är frodigt och grönt. Man kan se och höra grodorna och syrsorna. Vi åt nästan varje lunch här då det var smidigt att gå upp från badet utan att ha med pengar ( skrev upp på rummet ). Maten är riktigt god här med stort urval av maträtter. Nåt som var toppen är deras matsedel som visar varje måltid. Det underlättar så man faktiskt får vad man vill ha. Det händer ju ibland att man tittar ner i sin tallrik och undrar vad sjutton man har beställt :)).
Poolen var fräsch och ja.. jag kan inte komma på något negativt alls. Åker jag tillbaka till denna stranden lär det bli Palita lodge igen.

Bodde här: juni 2016, reste med familjen
1  Tack Annelie S
palita999, Manager på Palita Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2016

Many thanks Ms.Annelie for your staying at our resort and appreciate of your review on our service and facilities .You take the time to share your experience with fellow travelers.

Omdömet skrevs 11 februari 2016

Underbart hotell vid stranden med bra mat och härliga rum
Hade en strand villa o det var de bästa med att vakna upp och gå ut på terassen direkt vid stranden!
Maten och frukosten på hotellet var utmärkt
Mysfaktorn stor

Tips för att välja rum: Ta ett rum vid stranden
  • Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack Patric P
palita999, Owner på Palita Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 17 maj 2016

Many thanks Mr.Patric for your staying at our resort and appreciate of your review on our service and facilities .You take the time to share your experience with fellow travelers.

Omdömet skrevs 5 februari 2016

Jätte bra hotell. Med otroligt vänlig och familjär personal.
Vi hade tyvärr lite tråkigt väder vissa av dagarna som vi då spenderade på hotellet. Tack vare dem blev det trots vädret bra dagar.
Vi hade rum mot pool, dessa var jätte stora och fina. Läget är bra på den livliga stranden, den ligger lite i kanten vilket gör hotellet ganska lungt...
Fin och välhållen pool och med området runt..
Fin, rena och stora rum...

• Bodde här: januari 2016, reste med familjen
Tack AlexanderEB
palita999, Owner på Palita Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 17 maj 2016

Many thanks for your staying at our resort and appreciate of your review on our service and facilities.

Mrs.Su.

Omdömet skrevs 11 juli 2015

Suverän resort med underbar service och familjär stämning. Det är sådana här ställen jag letar efter, familjeägt med stort hjärta för sin anläggning och sina gäster. Ligger på den lugnare delen av Had Rin och man märker inte av det eventuella partylivet. Vi bodde i de enklaste bungalowen och det var helt ok, ingen lyx men rent och snyggt.
Servicen, inget var omöjligt och bemötandet var vänligt och familjärt.
Poolområdet
Stora och sköna soffor att hänga i under palmerna
Mycket bra mat i restaurangen till vettigt pris.
Närheten till den fina och rena stranden(städades varje morgon)stranden
Rent och snyggt
Minus
Ingen safetybox på rummet
Priset motsvarande inte standarden på rummet men vägdes upp av servicen och stämningen.
Haad Rin Som by/stad är inget höjdarställe om man inte är ute efter partyt. Slitet och ocharmigt.
Allt som allt rekommenderar jag Palita Lodge varmt och återvänder gärna

• Bodde här: juli 2015, reste med vänner
Tack Daniel A
palita999, Owner på Palita Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 20 juli 2015

Many thanks Mr.Daniel for your staying at our resort.We appreciate of your review on our service and facilities .

We are looking forward to you next time.

Best reagrds,