Omdömet skrevs 24 februari 2018 från mobil enhet

Tredje gången vi kom tillbaka till detta hotell, och det har blivit vårat 2:a hem.
Vi älskar frukosten med levande avslappnande musik, djungelkänslan & dom traditionella thailändska byggnaderna.
Personalen (Khek & Gilly bl.a. andra) gör allt för man ska trivas och general managern MR Panja som är överallt med ett leende (tom hjälper till att steka omelett om det behövd).
Gillar att alla bungalows har sin särskilda lilla detalj tex vattenfall, infintypool lr trädstock över poolen. Läser att folk klagar över priser men vill man ha kvalitet så får man betala för det.
Vi kommer absolut att komma tillbaka en 4:e gång.
Mvh Roger & Ingela

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack Roger N
PanjaSPN, General Manager på Santhiya Koh Phangan Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 28 februari 2018

Dear Khun Roger N,

Sawasdee krab……Greetings from Santhiya Koh Phangan Resort & Spa! - Traditional Thai style luxury beach resort on Tropical Island!

Firstly, thank you so very much for your 3rd visit to our resort. As you know most of us were extremely happy to see Khun Ingela and yourself back here to #511 your 2nd home.

We are absolute delighted to hear that you were very impressed with our large private seaview Pool villa with its unique traditional décor. As you said, all villas and the 2 buildings are unique with attention to details. We are confident to say that the resort is located in a well kept tropical garden, on a private corner of Thong Nai Pan Beach of Koh Phangan. Our privacy location with private pool villas are suite for those who seek for hideaway holiday destination. While its facilities including 2 giants swimming are suite for family with children.

It is also great to receive your commendation to our team members, especially Khek and Gelly for their EXECELLENT Thai hospitality. As you know, we always try to meet and exceed the expectations of our guests. Our efforts were recognized when we received the message such as yours.

Please be back soon, and I promise to cook a more delicious omelet for your breakfast!

With warm regards from all of us at SPN!

Panja Nakapong (on behalf of Santhiya Koh Phangan Team)
General Manager
Santhiya Koh Phangan Resort & Spa

Omdömet skrevs 12 december 2016

Vi har besökt många ställen i Thailand, men detta är en av det vackraste. Hotellet var fantastisk gjemomfört i Thai stil ochre med ,massor av vackert träarbeten. utsikten är underbar.och man kunde knappt tänka sig att lämna poolen som hängde övar kanten !

• Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack Jimmy W
Omdömet skrevs 23 september 2016 från mobil enhet

Wow fantastiskt! Personalen är underbar, hälsar alltid, pratar bra engelska. Rummet är fräscht, himmelsäng, tv och stort badrum. Doftande myggljus både i rummet och badrum. (schampo, BALSAM och tvål finns). Privata stranden är bra men finns mycket finare strand på andra sidan av klipporna (finns väg dit). God mat och frukost men värt att pröva restaurangerna bakom klipporna.

Bodde här: september 2016, reste som ett par
Tack Hanna M
Omdömet skrevs 28 december 2011

Vi bode på Santhiya av en slump för 3 år sedan och älskade hotellet. Därför bestämde vi oss för att gifta oss på Santhiya. Det finns alltid en risk att återbesöka en plats som gett en stora leenden, men till våran glädje så har Santhiya behållit samma känslor som vi fick när vi var där sist.

Vårat bröllop var fantastiskt. Vi hade inte planerat särskilt mycket utan tyckte det var så bekvämt att köpa ett helt paket så var det upp till personalen att ordna alltihopa. I bröllopspaketet ingår det bland annat privat middag uppdukad på stranden, plantering av ett kärleksträd på Santhiya samt själva cermonin. De blomsterdekorationer som väntade efter bröllopsmiddagen på sängen var helt outstanding.

Vi bodde i Santhiya Sea View Villa rum 501 som ligger längst ner på en återvändsgata på hotellet. Rummet är ett av de mest avskilda på resorten och har nog bäst utsikt över hotellområdet och havet.

Tips för att välja rum: Rum 501-504 ligger på ett lugnt område
  • Bodde här: december 2011, reste som ett par
Tack AlNor
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 14 juli 2011

Tillbringade 3 nätter i de billigaste rummen som på omräkningskursen från NZD var superbilligt för ett hotell på den här nivån.
Totalt sett en underbar upplevelse från flygplatsens samling och motorbåt till återresans transfer.
Jag avbokade en hotellarrangerad resa 20 minuter före avgång och blev inte debiterad någoting, eftersom minsta antal fortfarande var uppfyllt, jag arbetar inom turistindustrin och normalt skulle detta vara en situation för full betalning.
Maten kan vara dyrare än andra restauranger på ön, men kvaliteten är bra, liksom servicen och utsikten. Detta är ett lyxhotell så egentligen är priserna lägre än man kan förvänta sig.
Frukosten är fantastisk, och bibliotek och gratis användning av bärbara datorer är en fin gest för de udda regndagarna.

Tack BethanPrice
panja_nakapong61, Manager på Santhiya Koh Phangan Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 16 juli 2011

Dear BethanPrice,

Sawasdee Krab……Greetings from Koh Phangan
We would like to thank you for taking your time to write a review about us. We really appreciate your kind commendation. Thus, we are more delighted to hear that you found our resort is great value money, and that you enjoy superb breakfast and free-use of our laptops and wi-fi in our library. And as you said, we are always flexible with some rules and regulations in order not to annoy and disappoint our value guests.

We hope you will come back to visit us again.

Warm regards,

Panja Nakapong