“Kryp in i berget”

Khao Mai Kaew Cave
Rankad som nr 13 av 58 saker att göra i Ko Lanta
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs oktober 31 2016

Efter strand, värme, dykning och mat... kryp in på en promenad genom berget. Svalt och spännande. Ha oömma skor och kläder!

Tack joachimschmidt911

Omdömet skrevs oktober 3 2016 från mobil enhet

Väldigt härtig upplevelse! Skulle rekomendera detta till alla över 12 och alla under 60(?) Det är ganska fysiskt krävande på vissa ställen och också ganska trångt. Finns även en del hala stenar på vägen och vägen dit är inte den lättaste. Det står överallt att man inte får gå in utan guide och det är inte ens lönt att försöka utan guide då vägen hade varit omöjlig att hitta själv.
Man borde ha träningskläder/oömma kläder. Guiden gick hela i flip flops men jag skulle rekomendera ett par bra joggingskor!
Det kostar 300baht per person men det var absolut värt det!
Börjad med 30 minuters vandring inne i djungeln upp för ett vattenfall sen är man i grottan cirka 1 timme för att sen ta sig tillbaka.

2  Tack Calle B
Omdömet skrevs februari 10 2016 från mobil enhet

Grottan tog en stund att ta sig till och med barnen med så var det inte helt okomplicerat. 4-åringen gick gärna i den spännande djungeln men 2-åringen fick jag bära. Grottan var mindre än jag väntat mig men tillräckligt stor för att barnen skulle uppskatta den. Dessutom gjorde fladdermössen besöket ännu mer spännande.

Tack Fredrik A
Omdömet skrevs januari 17 2016

En spännande fm/em utflykt. Först ca 1/2 timmes promenad för att komma till grottan, sen ca 1 timme att utforska den och sen tillbaka.
Man får inte vara mörkrädd, ha klaustrofobi eller vara rädd för höjder. Man bör ha bekväma skor, typ gympaskor och oömma kläder för man blir lite skitig.
Enklast att ta sig dit är med Tul tuk eller taxi, hyr du moppe funkar det bra också.
Man måste betala för en guide men det är inte dyrt.

Tack Jenka69
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs december 31 2013 från mobil enhet

Besöket tar omkring 2 timmar, 30 min djungelhiking till grottan, 1 timme i grottan och 30 min tillbaka genom gummiplantagen. Att gå genom grottan var ett äventyr, allt från bambubroar, stora hallar till trånga hål att ta sig igenom. Mycket spännande och värt dom 300baht det kostar.

Tack Gabbi G

Resenärer som tittade på Khao Mai Kaew Cave tittade också på

Ko Lanta, Provinsen Krabi

Besökt Khao Mai Kaew Cave? Berätta vad du tyckte!