Royal Lanta Resort and Spa(Ko Lanta)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Lanta Sand Resort and Spa(Ko Lanta)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Pimalai Resort and Spa(Ko Lanta)
  • Fri parkering
Layana Resort and Spa(Ko Lanta)
  • Fri parkering
Long Beach Chalet(Ko Lanta)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
MOONLIGHT Exotic Bay Resort(Ko Lanta)(Mycket prisvärt!)
Agoda.com
TripAdvisor
Omdömet skrevs 16 mars 2018

Koh lanta Resort Koh Lanta Långbeach
Nästan eett Solsäng fritt Hotel som resebyråerna bör upplysa om .Solsängar i området runt poolerna är ca 35 och nere vid stranden kunde vi hitta ca 12 sådana som skall räcka till boenden i ca 180 rum !
Man får ligga på marken jag har framfört problemet till reseguiderna som tydligen tog upp detta med Lanta Resorts ledning och dom fick då till svars enligt nedan;
"Jag var i kontakt med hotellet angående solstolarna och dessvärre har de inte fler att placera ut ?. (Vet inte ledningen att det finns solsängar att köpa ute på marknaden? ) Har även pratat med min kollega om det och hotellet är medvetna om problemet vilket är just nu under diskussion ".
(jag har förstått att det inte är tillåtet att ställa sängar på stranden men det finns massor med gräsområde i anläggningen att ställa solsängar ut på)
Det kom inga fler solstolar under resten av vår vistelse på Lanta Resort.
Detta gör att kan vi inte kan rekommendera anläggningen som "Badhotell " för dom som inte vill ligga på bara marken på en liten handduk ca; 1,5 kvadrat som ledningen kan erbjuda sina gäster!
Till slut gick vi som många andra av Lantas gäster och inhandlade egna sittmöjligheter på varuhuset mitt emot!
Enda pålägget på brödet till frukosten är marmelad för övrigt var allting sött förutom äggen , bacon och skinka är tydligen bannlysta på hotellet? (här får man inte vara diabetiker?)
Rummen och balkongerna var fina och rymliga , i början intog vi våran lunch i Lantas strandrestaurang men så småningom upptäckte vi att drycken var ca 30-40 % billigare hos konkurrenterna än den på egna restaurangens:
Ibland kan det stå kvar smutsiga tallrikar med matrester på i flera dagar i trappuppgångarna innan någon tar bort disken jag sade till själv om detta vid ett par tillfällen.
Området kring anläggningen måste skötas om bättre det ligger massor med skräp som tydligen får ligga kvar?
Personalen är service minded och trevliga! (här finns inget att anmärka)
Vi har bott på 18 olika hotell i Thailand men överallt fanns det solstolar att tillgå (även bacon och annat pålägg) !
Lanta resort ledningen tycks inte ha inte förstått varifrån deras inkomster kommer ifrån? (bör ta vara på gästernas levnadsvana)
Vår nästa vistelse kommer inte att vara på Lanta Resort men absolut på Ko Lanta lång beach !

Tips för att välja rum: Havsutsikt finnes ej!
  • Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Haneis
LantaResort S, Manager på Lanta Resort, svarade på det här omdömetSvarade 19 april 2018

Kära Khun Haneis,

Jag skulle vilja personligen tacka för att du tog dig tid att granska vårt hotell.

Jag förstår din besvikelse med vår service till dig, och jag uppskattar din konstruktiva feedback. Vi är tacksamma för all feedback, även om det är av kritisk karaktär, eftersom det här är det enda sättet att vi verkligen kan bedöma våra gästers behov och kontinuerligt förbättra den lyxiga service vi strävar efter att tillhandahålla.

Jag skulle vilja be om ursäkt för vad som hände med dig under din vistelse hos oss och som ledningsgruppen kommer att försöka göra det bästa för att se till att det inte händer igen.

Vi hoppas att vi kan arbeta tillsammans för att lösa denna fråga och återställa ditt förtroende för vårt hotell. Jag hoppas att få chansen att välkomna dig tillbaka till vårt hotell inom en snar framtid.

Tack för dina kommentarer och granskning, eftersom det hjälper mig att uppgradera tjänster på hotellen och eventuella problem eller situationer som kan uppstå för att se till att dessa inte fortsätter att gälla för våra fantastiska tjänster.

Återigen tack för att du har tagit del av din feedback med oss.

Omdömet skrevs 25 februari 2018 från mobil enhet

Vi har riktigt dålig upplevelse av hotellet.

När vi kom fick vi inte det rum vi bokat (pool access) av oklar anledning, de sa först att det var fel på AC men vid annat tillfälle att det varit överbokat (?). Vi fick sova i Bungalow första natten vilket var okej men inte det vi betalat för.

När vi sedan fick rummet med pool access var det fullt med mygg inomhus; på toan, i garderoberna, i rummet, på väggar, tak, fönstret... vi fick säga till flera gånger och personalen i receptionen skrattade åt oss och himlade med ögonen och sa att det finns mygg på ön och att det var vårat fel för att vi lämnat dörrar öppna. Observera att vi precis fått rummet - vi hade inte lämnat en dörr öppen. Efter mycket tjat sprayade de flera gånger och myggen försvann. Men det var fortfarande fullt med döda kryp på väggarna som städaren helt enkelt inte tar bort, inte så fräscht.

Hotellet har stora problem med avloppen. Poolerna fungerade inte alls som de skulle, det var katastrof. För det mesta var vattennivån i poolen jättelåg, och endast några dagar (vi bodde där 14 dagar) var poolen helt uppfylld så som den ska vara. Vår ”pool access area” var helt uttorkad och full med löv och smuts mestadels av tiden. Inget man vill bada i som ni ser på bilderna. Man fick städa själv. Det värsta var när poolen blev helt grön och grumlig (se bilder som jämför färgen). Reningen slutade helt funka, fåglar badade och drack av vattnet. Personalen säger att en ”ingenjör” sagt att det är okej och att det bara är att bada på. De har ingen förståelse för att jag inte vill bada i det gröna fågelbadet - observera att jag råkar vara en ingenjör själv. Jag propsar på att få byta rum då jag betalat för pool access. Utanför poolen börjar de gräva upp alla ledningar och hela trädgården ser ut som en arbetsplats i en vecka.

Vi byter alltså rum för andra gången och där är vattennivån låg som ni ser på bilderna. Det var en lång rostig spik som stack ut ur en vägg nere i poolen precis vid vår ingång - så den tog jag bort själv för att ingen skulle skada sig. Grinden vid vår veranda var också trasig så den fick jag också provisoriskt laga för att kunna använda.

I båda badrummen vi hade luktade det riktigt illa av avlopp, något vi bad få åtgärdar flera gånger och då sprayade det nån slags parfym i rummet - en quick fix när det uppenbarligen är fel på avloppen, och lukten kom tillbaka varje dag.

Wi-fi fungerade inte. Vissa dagar låg det helt nere hela dagen från morgon till kväll. Vissa dagar funkade det endast någon timme. Vi var tvungen att ringa våra vänner som också bodde på hotellet via telefon då det inte gick att kontakta varann via wi-fi. Och wi-fi fungerade fint på de andra hotellen och restaurangerna vi besökte, så de har antagligen snålat in på ett dåligt wi-fi. Receptionen sa bara att ”ingenjören säger att det borde funka”. Det blev inte bättre utan krånglade hela vår vistelse.

Frukosten i sig var helt okej, men dessvärre satt alla hundatals gäster i ett cementrum där ljudet bara studsande runt vilket resulterade i en skyhög ljudnivå - oavsett vilken tid man åt. Detta var enormt stressande och omysigt. Våra vänner som också bodde på hotellet vägrade helt att äta där pga skolmatsalskänslan. Vi betalade också flera dagar för annan frukost för att få lite lugn och ro. Restaurangen nere vid stranden orkar jag inte ens gå in på men jag säger bara - ät inte där!! Det är mycket mycket dålig mat och jättedyrt - bara en liten flaska vatten kostade 60 baht, och det fanns ingen stor vatten att köpa.

Och på det ”rökfria” hotellet sitter personalen själva systematiskt och röker inomhus i bagagerummet invid lobbyn. I lobbyn är flera kvadratmeter av golvet trasigt och det har de täckt över med en liten plastmatta.

Vi var väldigt missnöjda och frustrerade, främst då poolen inte fungerade och vi betalat extra för det, och personalen var inte villig att kompensera oss ekonomiskt. Och på många dåliga recensioner ser jag att hotellet svarar och skriver ”vi vill gärna nå dig för att du ska bli nöjd” och det är bara för att de ska se bra ut, det stämmer inte. Vi har varit i kontakt med hotell manager som ringt ägarna och diskuterat just dessa problem som vi klagat på - och de vad inte villiga att ge oss någonting tillbaka. Vi känner oss lurade, och det sa vi till dem innan vi åkte, så inget av detta kommer som en chock för dem. Väl medvetna om att vi åkte därifrån mycket missnöjda, gjorde de ingenting utan struntade helt i de problem vi fått utstå.

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
1  Tack hilda a
LantaResort S, Manager på Lanta Resort, svarade på det här omdömetSvarade 1 mars 2018

Kära Khun Hilda a,

Jag förstår din besvikelse med vår produkt och den service som du har fått, och jag uppskattar din konstruktiva feedback. Vi är tacksamma för all feedback, även om det är av kritisk karaktär, eftersom det här är det enda sättet att vi verkligen kan bedöma våra gästers behov och kontinuerligt förbättra den lyxiga service vi strävar efter att tillhandahålla.

Återigen tack för att du har tagit del av din feedback med oss.

Omdömet skrevs 14 februari 2018

Återvänder till detta hotell vid våra resor till Koh Lanta. Lummigt och fint med grönskan. Provat olika typer av rummen som finns och även bott i bungalow innan de renoverades. Det ända negativt med hotellet är annexet, detta pga att man kan störas av vägen och dess liv. Positivt alltid rena handdukar varje dag. Åkt med både barnen och utan barnen, rest även med vänner. Bra frukostbuffe. Härligt med närhet till den underbara och bästa stranden på Koh Lanta, Long Beach. Långa fina promenader på stranden utan skor. Kommer att återvända till detta hotell för att prova de nya renoverade bungalowen.

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Annika C
LantaResort S, Manager på Lanta Resort, svarade på det här omdömetSvarade 23 februari 2018

Kära Khun Annika C,

Tack för att du skickade din kommentar på TripAdvisor.com

Vi var mycket glada att läsa din recension och är glada att vi skulle kunna bidra till att göra din resa till Lanta Island en bra upplevelse.

Det är mycket glädjande att läsa att du haft den tjänst som vår gruppmedlem erbjöd. Personlig service är av stor betydelse för Lanta Resort, och vi satsar mycket på träning för att säkerställa att alla gäster känner sig speciella. Tack för att du har tagit dig tid att uppskatta denna tjänst. Din feedback har delats över hela laget, som är lika glada över att ha fått sådana positiva kommentarer.

Tack än en gång för att välja att bo med Lanta Resort. Jag ser personligen fram till ett tillfälle att välkomna dig tillbaka till Lanta Resort inom en snar framtid.

Omdömet skrevs 11 februari 2018 från mobil enhet

Vi åkte med familjen och planerade 1 vecka på Lanta resort för att sedan åka vidare. Hotellet var trevligt med ett trevligt läge nära stranden, tyst och lugnt. Det enda negativa var att våningssängarna för barnen var väldigt hårda men annars var allt toppen.

Bodde här: februari 2018, reste med familjen
Tack David J
LantaResort S, Manager på Lanta Resort, svarade på det här omdömetSvarade 12 februari 2018

Kära Khun David J,

Omdömet skrevs 5 februari 2018 från mobil enhet

Vi bodde sex dagar i en lägenhet intill poolen. Kan så här i efterhand ångra att vi betalade extra för att få bo intill poolen, då vi knappt utnyttjade det. Det var en c:a 3min promenad ner till stranden där man gick inom hotellets område.
Frukosten var i mitt tycke inte så mycket att ha, skulle i alla fall inte betala extra för det.

Det bästa med hotellet var dess läge på den absolut bästa stranden på Koh Lanta.
Long Beach otroligt vacker och lugn strand, där man kan promenera 45 min utan att behöva sätta på sig skorna.

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Oskar F
LantaResort S, Manager på Lanta Resort, svarade på det här omdömetSvarade 6 februari 2018

Kära Khun Oskar F,