Lanta Resort(Ko Lanta)
  • Fri parkering
Lanta Sand Resort and Spa(Ko Lanta)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 13 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 13 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 39 US$/natt.

Royal Lanta Resort and Spa(Ko Lanta)(Mycket prisvärt!)
Priceline
  • Frukost ingår
Long Beach Chalet(Ko Lanta)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
MOONLIGHT Exotic Bay Resort(Ko Lanta)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Pimalai Resort and Spa(Ko Lanta)
  • Fri parkering
Layana Resort and Spa(Ko Lanta)
Omdömet skrevs 18 februari 2015

Stannade på hotellet under några dagar, var i början lite skeptisk då man läst en hel del recensioner på nätet som anser att hotellet är absolut botten - jag ifrågasätter dessa människornas motiv till att åka till Thailand. Lite får man tåla gällande kackerlackor och andra småkryp..

Anlände på kvällen och möttes av en TREVLIG receptionist som sedan förde mig och co. till vår bungalow. Det är ett enkelt ställe med fungerande fläkt, kylskåp och TV om man förstår språket. Badrummet består utav toalett som fungerar utmärkt, vask som läcker lite (är dock inget problem då vattnet rinner ner i det närliggande avloppet) och duschslang. Gällande duschen går vattentemperaturen upp och ner lite, men det blir aldrig farligt varm eller jobbigt kallt - så du överlever. Duschen ligger inte avskilt i badrummet, vattnet hamnar över hela golvet men rinner snabbt ner i avloppet. Ha inga kläder på golvet när du duschar.
Vissa dörrar till badrummen verkar någorlunda utnötta - men om du låter en trög dörr komma i vägen för din resa så kan du stanna hemma. Verkligen.

Sängarna är en aning hårda men man somnar lika snabbt och lätt som hemma. Har du problem med ryggen skulle jag rekommendera att ta med en kudde som formar sig efter ryggen att ha undertill när du sover.
Gällande städning som får du ditt rum städat OM DU LÄGGER NYCKELN I KORGEN BELÄGEN VID RECEPTIONEN. Kanske inte det roligaste alternativet, men då de inte verkar ha en dubbel uppsättning nycklar så får man överleva det. Då de flesta väljer att klaga i sin tystnad istället för att fråga så kan du få ditt rum städat relativt snabbt efter att ha lämnat in nyckeln.
Det finns möjlighet till att tvätta på hotellet, 40b per Kilo tvätt. Hur lång tid det tar beror på hur mycket de har att tvätta. Bra service, man får rena kläder och de är långt ifrån otrevliga.

Stranden går att badda på när det är högvatten, annars är där för mycket sten/klippor. Ta en tuktuk till någon av de närliggande ständerna istället.

Det finns en restaurang i samband med hotellet som serverar ok mat. Finns även en bar.
Gällande restauranger skulle jag vilja tipsa om ett hotel belägen rakt över gatan från hotellet - Bamboo Restaurant/Tan's Restaurant. FANTASTISK mat för bra priser, otroligt duktig kock och Tan är själv en väldigt fin och trevlig människa. Skulle verkligen rekommendera alla till att gå dit. Ni kommer inte bli besvikna.
(Pröva specielt deras hemmagjorda vårrullar och kycklingnudel soppa..)

Bemöt andra så som du själv vill bli bemött.

• Bodde här: februari 2015, reste med familjen
2  Tack Anna M
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 9 april 2014

Vi bodde två nätter här. Bungalows är rena och rymliga. AC fungerade bra. Men anläggningen verkade lite själlöst, personalen är inte riktigt intresserad. Stranden ligger bara en liten remsa av sand, vid lågvatten bara stenar. Bra för en övernattning, inte mer.

1  Tack Christian M
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.de. Visa original
Omdömet skrevs 30 april 2013

Vi bodde här 4 nätter och det var otrevlig personal, maten tog väldigt lång tid att få och de i receptionen kunde inte ett ord engelska. Poolen var smutsig och vattnet helt grumligt med många insekter.
Rummet var smutsigt och vi fick inte städat en enda gång under vår vistelse. Duschen var ett virr-varr av sladdar och toaletten gick inte att spola.
Allt som allt, vill ni bo primitivt och avskilt med dålig service är detta hotell perfekt!

• Bodde här: april 2013
Tack Carrrra
Omdömet skrevs 30 december 2012

Detta är ett av de absolut sämsta hotell jag bott på. Slitna bungalows med kackelackor och en AC som väsnas som ett jetplan. Sällan möt personal som varit mer oengagerad i gästerna och otrevliga. Man får be om allt från städning till handdukar till WC papper. Personalen i restaurangen är slöare än zombies och pratar ingen engelska. Dessutom stal en av barpersonalen en av våra mobiler. När hotellmanagern skulle kolla kamerorna kom den plötsligt fram men avslagen. Jag ber er verkligen hålla er här ifrån. Ett riktigt uselt hotell, usch!

• Bodde här: december 2012
Tack A2re
Omdömet skrevs 1 mars 2012

Bokade 2 nätter via en resebyrå i ao nang, men så fort vi checkade in på lanta new beachresort, strök dom att vi skulle ha AC och krävde isf, mera pengar, vi vägrade och fick en bungalow med fläkt. det va 3 ggr så varmt och fuktigt i rummet, luktade urin och det mesta förutom golvet var talligt av ingrodd smuts. hål i fönstrens myggnät och väldigt stora glipor här och var. myror och maskar kom ut ur väggar. helt klart det sämsta stället jag någonsin bott på. vi checkade ut tidigt nästa morgon. och åkte tillbaka till ao nang, där fick vi pengar tillbaka för sista natten av resebyrån som vi hade bokat hos, kvinnan som hjälpte oss ringde upp stället på lanta och där sa dom att de INTE uppfattat att vi checkat ut, trots att det var övertydligt... så... återigen försökte dom mygla till sig pengar.

brochyren med bilder på lanta new beach resort, ser väldigt trevlig ut. bör tillägga att de kört en del photoshop på bilderna och att det är fullt med stenar ute i havet precis utanför stället, inte alls så badvänligt alltså.

pratade med flera som bodde här och dom var också väldigt besvikna
ÅK INTE HIT

• Bodde här: februari 2012, reste som ett par