“Fint & hissnande”

och över
Trogir 2-Hour City Tour
Rankad som nr 2 av 56 saker att göra i Trogir
Omdömet skrevs 31 mars 2018

Katedralen är känd för sin karaktäristiska stil. Det mest intressanta tyckte vi ändå fanns på utsidan. Runt porten finns flera illustrationer ur bibelns berättelser. Om man går upp i tornet blir det mer spännande än sådana turer brukar bli, men det också fina perspektiv.

Tack Hermanlasse

Omdömet skrevs 7 september 2017 från mobil enhet

En av kyrkorna i Trogir och denna är sevärd. Vackert altare, fina målningar och utsmyckningar o.s.v.. Ett besök här rekommenderas.

Tack Johnny D
Omdömet skrevs 2 september 2017

En fin kyrka mitt i gamla stan. Ligger fint på torget men ska du gå in kostar det en liten slant men kolla öppetiderna.

Tack sistavagnen
Omdömet skrevs 21 augusti 2017 från mobil enhet

Vacker katedral på ett vackert beläget torg! Otroligt vacker bröllopskyrka.
Tag med solfjäder för att fläkta med det är trots vackra tjocka kalkstensväggar hett i katedralen om sommaren

Tack Eva s
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 12 juni 2017 från mobil enhet

Vacker katedral men föredrar att se den endast utvändigt.
Av någon märklig anledning krävs man på inträdesavgift om man vill gå in i någon av kyrkorna!

Tack Hans G

Resenärer som tittade på Katedralen i Trogir tittade också på

Trogir, Split-Dalmatiens län

Besökt Katedralen i Trogir? Berätta vad du tyckte!