“Gammalt och mysigt”

Krka vattenfall dagstur från Makarska Riviera
Rankad som nr 2 av 59 saker att göra i Trogir
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 31 mars 2018

Som väntat blev det gemytliga dagar i Trogir. Allt ligger nära, vilket passar min rörelsehindrade fru. Ojämna gatstenarna kanske mindre lämpliga för henne, men vi hade gott om tid att utforska hela ön och de flesta gränder.

Tack Hermanlasse

Omdömet skrevs 5 oktober 2017 från mobil enhet

Denna lilla stad är definitivt värt ett besök. Trånga små gränder, mysiga restauranger, glada människor gör att stämningen blir alldeles förträfflig. Besök staden, du kommer icke att ångra dig.

Tack GoranWaldt
Omdömet skrevs 26 september 2017

En mysig gammal stad på ön med ett virrvarr av trånga gränder. 100 restauranger är nog riktigt, mysigt. Små charmiga butiker, blandade med souvenirer och kläder. Tröttnade aldrig på att strosa runt.

1  Tack IngegerdL
Omdömet skrevs 7 september 2017 från mobil enhet

Är du med på en guidad tur i den gamla delen av staden så blir upplevelsen ännu större än om du promenerar omkring på egen hand. Här finns mycket att titta på bland annat flera kyrkor, vackra torg, portar och ett stort fort. En sevärdhet som kan rekommenderas.

1  Tack Johnny D
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 13 augusti 2017 från mobil enhet

En jätte mysig stad med små gränder där det myllrar av små restauranger. Verkligen en stad man inte skall missa om man är i Split området.

1  Tack FamNord2016

Resenärer som tittade på Den historiska staden Trogir tittade också på

Trogir, Split-Dalmatiens län

Besökt Den historiska staden Trogir? Berätta vad du tyckte!