Spara

från 120,64 US$
från 108,57 US$
från 96,51 US$
Omdömet skrevs 2 oktober 2019

Vi tog taxibåt hit från hamnen i Hvar. Kostnad 50 Kuna för tur och retur biljett.(=ca:75:-) båten tar ca. 10 minuter och var en trevlig upplevelse i sig. Väl framme på ön väntade en promenad på ca: 100 meter innan vi nådde stranden. Den var helt fantastisk med kristallklart grönskimrande vatten och där fanns även några solsängar om man önskade sig detta. Ön är sedan många år tillbaka ett populärt ställe för nakenbadare och nudistliv. Men här ryms även textilare fast dom är i minoritet här.
I anslutning till stranden finns en liten strandbar i bästa Robinsonstil kantad med hängmattor och träskulpturer, riktigt mysigt faktiskt...

Datum för upplevelsen: september 2019
1  Tack HansP562
Omdömet skrevs 1 juli 2019 från mobil enhet

En liten och lugn ö med fint vatten. Här är två vikar mittemot varandra att bada i och en hel del nakenbadare. Men ok att ha badkläder också. Finns ett ställe att äta och dricka på. Maten är enklare med sallad och sandwich, öl och vin. Lite av bohemisk stil. Tar 15 min med badbåt fr Hvar.

Datum för upplevelsen: juli 2019
1  Tack Anmo66
Omdömet skrevs 20 juli 2018 från mobil enhet

Vi tog taxibåt från Hvar hamn för 50 kn/pers. Kom till Jerolim och gick till stranden på andra sidan ön, ca 100 meter promenad.
Stranden är supermysig och det finns gott om plats.
Det man skall vara medveten om är att det finns en hel del nudister.
Men ändå helt värt ett besök.

Datum för upplevelsen: juli 2018
2  Tack patrik_an
Omdömet skrevs 17 juli 2018

Tog en taxibåt ut till Jerolim Island, det inkluderade även att ta sig till Carpe diem i samma pris. Vi började med Jerolim och här trivdes vi. Det är en nudiststrand, men jag skulle säga att det är fler som badar med badkläder än naket.
Tycker det fungerade fint, att man respekterar de som vill sola och bada naket, det är ju egentligen deras strand och vi gör intrång, men just här tycker jag mixen fungerar.
Stranden är lugn och behaglig och med ett fantastiskt vatten. Det finns solsängar att hyra för 40 kuna, men handduk passar fint. Det finns gott om plats att sola på. Det finns en bar med enklare mat och dryck till en bra peng. Det fanns sallad och smörgås och såklart kalla öl och läsk/vatten och kaffe.
Även baren hade en avslappnad atmosfär.
Vi gillade detta ställe mycket just för den lite bohemiska känslan och stillheten.
Åk hit från Hvar ni kommer inte bli besvikna. Vi tog båten sedan till Carpe Diem för att se den ön med och det fungerade fint och sedan därifrån tillbaka till Hvar. Det är ett perfekt sätt att få utforska öarna och stränderna runt Hvar. Det kostar 50 kuna t/r och båtarna är lättillgängliga nere i hamnen i Hvar.

Datum för upplevelsen: juli 2018
1  Tack Nicolina39
Omdömet skrevs 11 juli 2018

Så himla bra strand att åka till. Min flickvän och jag åkte dit. Visste inte att det var nudiststrand men inga problem att ha på sig badkläder. Det tar bedömt 10-15 min att åka dit med en taxibåt som kostar 40 kuna ToR. Grymt fint vatten och där finns en liten grej ute i vattnet man kan simma till för att antingen sola på eller dyka från.

Stora stenar så en tjock handduk eller liggunderlag av någon form rekommenderas.

Det finns en beach bar men jag rekommenderar att ha med vatten och lättare mat så man klarar dagen. Drinkarna var bristfälliga (men vad ska man egentligen förvänta sig?).

Datum för upplevelsen: juni 2018
Tack chrisslyswe