Omdömet skrevs 11 augusti 2018 från mobil enhet

Fin, rätt så nybyggt hotel,nära till hamnen och väldigt nära till mysiga stranden Amfora beach( trappor till både hamnen och stranden). Fin restaurang med många bord utomhus, god frukost som har allt en god frukost bör ha.God kaffe. Fantastisk pizza och Cevapcici i restaurangen. Fin poolområde med fina solstolar, fina solsängar m.m, poolbar. Trevlig personal i både restaurangen och polbaren. Tyvärr är musiken vid poolen väldigt ensidig, inriktad till de unga i hotellet, mest dunka dunka utan låttexter... ljudnivån är ok dock.
Jag tror att hotellet är på väldigt god väg att kunna leva upp till 4 stjärnig hotell, krävs dock lite mer tillsyn av ansvariga, jättefina moderna rum, jättesköna sängar men städningen är urdålig, under våra 7 dagars långa vistelse har inte rummet städats ordentligt en enda gång, alltid fattas det nåt, toarullen, badgel, handduk osv. Där var vi ordentligt besvikna! Vi saknade också kyl på rummet och en papperskorg( fanns bara en på toaletten). Om sånt åtgärdas kommer det bli en superfint ställe.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack Ewa M
Omdömet skrevs 24 juli 2018 från mobil enhet

Borde dock vara bättre med tanke på priset, personalen i receptionen var jättetrevliga men dom flesta i poolbaren ganska otrevliga och inte alls serviceminded. Musiken vid poolen är HEMSKT, inte för hög eller för mycket men oerhört dålig!!
Hade fått högre betyg om det fanns kylskåp/minibar på rummet. Städningen var jättebra!
Mer ett ungdomshotell än för äldre personer, ligger väldigt högt upp och promenaden dit var inte kul men väldigt bra läge när man inte har väskor att släpa på.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack Ellinore A
Omdömet skrevs 15 juni 2018 från mobil enhet

Inget märkvärdigt hotell med tanke på kostnaden. Avståndet till centrum är okej, med fruktansvärda backar, allra helst när man ska upp med all packning och även ner.
Frukosten var ingen höjdare enligt oss, (smaken är som baken).
Poolområdet var väldigt fint med en mysig liten bar & go musik.

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack emmaweman
Omdömet skrevs 9 september 2017

Modernt rent och bra hotell med utmärkt läge. Sköna sängar. Men helt fel för vår del, väldigt ungdomsbetonat. Hade tyvärr halvpension verkade inte som den unga personalen tyckte det var intressant. Tog flera dagar innan vi fick en nick eller ett leende. Men våra två sista kvällar fick vi en kille som serverade oss. Då blev det plötsligt annat bemötande, till och med maten såg fräschare ut. Utan halvpension och minst 40 år yngre hade det kanske varit ett bra hotell.

Datum för vistelsen: september 2017
Tack mona462015
SuncaniHvarHotels, General Manager på Pharos, Hvar Bayhill Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 11 oktober 2017

Dear Valued Guest,

Thank you for sharing your review with us of your stay at Pharos, hvar bayhill hotel.

We are pleased that you enjoyed your stay with us and thank you for your compliments. Please be kindly informed that your feedback is very important to us and we will discuss your comments internally with the relevant departments.

We sincerely welcome you back to our hotel on your next visit to island Hvar.

Kind Regards,
Pharos Team

Omdömet skrevs 29 juli 2017

Ett jättefint hotell med en fin frukost . Rummen är fina . Vi hade betalt extra för havsutsikt och visst fick vi det men det hade varit bättre om inte det fanns så mycket träd innan synen nådde havet . Hotellet ligger nära själva centrum fast det krävs lite ork eftersom det är lite backigt där .
Det största problemet var trots att vi älskar att vara vid havet vilket vi var de flesta dagarna var poolen på området . Hög musik , en massa ungdomar som både badade och hällde öl i poolen . Skränigt . Och på morgonen passade folk på att paxa solstolar så att det inte fanns till alla . Priserna på ön var mycket dyra jämfört med fastlandet annars en mycket trevlig stad ( mysig) . Man får vara uppmärksam på vissa restauranger där man får lite mat och dyrt .

Rumstips: Ju högre upp desto bättre
Datum för vistelsen: juli 2017
Tack Pellee1
SuncaniHvarHotels, General Manager på Pharos, Hvar Bayhill Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2017

Dear Valued Guest,

Thank you for sharing your experience with us of your recent stay at Pharos, hvar bayhill hotel.

We are pleased to hear you enjoyed our modern and newly renovated room. We are fortunate to be located in a beautiful secluded pine tree forest, yet only five minutes walking distance from the city center of Hvar and the seashore, however we understand our hilltop location may not be ideal for all. Your constructive comments regarding the pool are and music are noted.

We sincerely welcome you back to our hotel on your next visit to Hvar, so we can provide you with a much more satisfying experience.

Kind Regards,
Pharos Team