Omdömet skrevs 2 mars 2017

Bra hotell med ett perfekt läge precis utanför bron över till den gamla staden. Läget är lugnt men ändå nära till den livliga gamla delen. Det var perfekt för oss. Bra service från trevlig hjälpsam personal.
Rummen var rena och fräscha utan någon extra lyx men bra med balkong. Frukosten var typ buffé och helt ok. Vi provade på middagen på hotellet och den var riktigt bra med olika teman varje kväll.
Sammanfattningsvis vi trivdes mycket bra!

• Bodde här: juni 2016, reste som ett par
1  Tack Allan L
Omdömet skrevs 7 september 2014

Helt fantastisk restaurang, helt fantastisk och så serviceminded personal på restaurangen, har aldrig sett förr, med den bästa matutbudet, bästa kvalitén, bästa restauranghygienen och bästa servicen på restaurangen!!!! Vi planerat redan nästa sommaren att komma tillbaka!! Och den här unga killen med glasögonen som bar upp våra resväskor - han var helt fantastisk och så hjälpsam och alltid mycket vänlig!

Tips för att välja rum: Rummen med utsikt mot gamla Nessebar är dem bästa!!! Fast vi fick inte ha ett sådant rum av personalen på receptionen.
  • Bodde här: augusti 2014, reste som ett par
Tack Mikael G
SolMarinaPalace, Guest Relations Manager på Sol Marina Palace, svarade på det här omdömetSvarade 21 september 2014

Dear Mikael G,

Thank you very much for the wonderful review that you posted on tripadvisor.com.
It makes us all feel good when we know that we manage to satisfy our guests tastes.
We will be happy if you find the time to visit us again at Sol Marina Palace

Zlatimir Krastev

Omdömet skrevs 22 juli 2014

Var där i juli, rummen rena, fick först ett rum mot gatan men fick byta senare. Hade all-inclusive bra mat med variation, fin pool dock mkt kall på taket med milsvid utsikt.
Plus för service inriktad personal, och att då jag förlade min mobiltelefon så hittade jag den i receptionen. Trevlig manager som var tillmötesgående i dina önskemål.

Tips för att välja rum: Välj ej ett rum mot gatan , högljutt ena sidan får du byta mot den andra sidan kostar extra
  • Bodde här: juli 2014, reste som ett par
Tack Patrick H
Omdömet skrevs 30 maj 2014

Vackert hotell och superbra läge. Stranden i Nessebar är bättre än Sunny Beach.

Fördelar: De flesta av personalen var trevliga. Rummen fina och utsikten otrolig över havet med delfiner utanför (såg dem tre gånger). Alltid någon mat som passade i buffén. Närheten till stranden och the old town med dess mysiga gränder, ruiner, restauranger och shopping.

Nackdelar: Jacuzzin trasig, kaffe- och temaskinen hänger de över med duk efter lunchen och middagen (det ignorerade många av oss), inget kaffe eller vattenkokare finns tillgängligt före frukost 07.30, snacksen mellan målen var i stort sett obefintliga (spagetti och pommes frites en dag utan tillbehör), den irländska puben som skulle ha snacksen öppnade inte förrän halva veckan gått, snacksen var resterna från delar buffén innan, poolen ganska kall även för en svensk. för lite variation på salladsdelen i buffén, all personal i restaurangen var inte trevlig eller tog ögonkontakt.
I det stora hela lugnt och bra men även om inte säsongen kommit igång ännu så vet de ju att vi bokat all inclusive och då ska vi även få det. De borde även kolla om jacuzzin funkat innan gästerna kommer, funkade inte på hela veckan fast vi frågade om den. Tycker ändå om hotellet men de kan förbättra för oss gäster en hel del.

Tips för att välja rum: vyn mot havet och gamla Nessebar är slående men trafiken kan vara störande om man är lättväckt.
  • Bodde här: maj 2014, reste med familjen
Tack ElenaWinther
Omdömet skrevs 1 augusti 2013

Ett trevligt hotell med kanonläge strax intill gamla stan. Lugnt och stillsamt men ändå nära till stranden.Trevlig och hjälpsam personal. Stort plus för soldäcket på taket där det fläktade skönt. Dock så är trallen som ligger där väldigt trasig så du snubblar lätt. Tråkigt att Skybaren och The Day Bar inte ingår i all-inclusivekonceptet. De hade kunnat ha med de barerna också men med lokala märken. Nu fick vi ta oss ned till den så kallade Irish Bar (som inte kunde fixa en Irish Coffee) för att svalka oss. Dock så kunde du inte ta med dig dryckerna därifrån. Sedan undrar jag varifrån de fått namnet Irish Bar för den överensstämmer inte direkt med min bild av en sådan. Men på det stora hela, ett mycket bra hotell som kan rekommenderas. Mycket mysigt att sitta i Skybaren på kvällen och titta ut över gamla stan. Om alla ställen på hotellet ingår i all-inclusive, ja då blir det toppen.

• Bodde här: juli 2013, reste som ett par
Tack Ulf B