“Bra läge men slitet”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Golden Tulip Ipanema Plaza
Rankad som nummer 117 av 286 hotell i Rio de Janeiro
Omdömet skrevs januari 25 2017 från mobil enhet

Perfekt läge nära stranden och mitt i Ipanema. Hotellet är mycket slitet och i behov av renovering. Frukost OK. Poolen är ombyggd och trevlig. Fitnessrummet är ett skämt. Personalen är hjälpsam. De har tidigare haft strandservice men den hittade jag inte denna gången.

Bodde här: December 2016, reste som ett par
Tack SwedenVava
Iplaza, Gerente på Golden Tulip Ipanema Plaza, svarade på det här omdömetSvarade februari 3 2017

Dear Guest,

Tack för att du betygsatt vår här på Tripadvisor

Vem är bra att veta att du haft vår plats och tillhandahållande av tjänster. Vi var dock besviken över att lära sig att inte allt fungerade som det ska. Jag informera er om att vi har ett projekt av renovering av våra lägenheter. Vad om stranden service, verkligen inte har folk på stränderna ms har paraplyer, stolar och handdukar finns i receptionen för våra gäster.

Vi hoppas att se er igen göra ett gott intryck av hotellet

Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs oktober 22 2016

Ut ifrån ser det bra, mycket bra länge när stranden. Men mycket trafik sedan rummet skulle behövas renoveras. Vald hotel det skulle två gym. Det fanns litet rum som inte man kalla gym. Sedan är 100% rökfritt man måste gå ut gatan för röka. Pool är på taket liten pool för så stor hotel. Max 10 person får plats. Frukost var ok men om vill gå ut äta så blir 15 min om hitta någon restrang

Tips för att välja rum: Vill l ni ha lyx hotel välja ett annat hotel
  • Bodde här: Oktober 2016, reste i arbetet
Tack curtemil
Iplaza, Gerente på Golden Tulip Ipanema Plaza, svarade på det här omdömetSvarade oktober 28 2016

Kära gäst,

Tack för översyn.

Vi är ledsna att höra våra anläggningar var inte helt upp till dina krav. Vi kommer att se att undersöka dina frågor mer ingående med vår ledningsgrupp.

Än en gång, tack din för era kommentarer.

Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs mars 13 2016

Ett enkelt och slitet turistklass hotell. Riktigt dålig service, det tog drygt 45 min för oss att få ett rum sam var förbokat för drygt 2 månader sedan! När vi tillslut fick ett rum, stod där en hantverkare och reparerade belysningen i badrummet! Fick byta till ett annat rum! Så efter en timme hade vi fått ett rum!? Rummen är slitna och behöver renoveras. Dom klassar sig som ett 4 stjärnigt hotell! Det är det inte! Snarare ett turistklass hotell! Vi åt middag på hotellet. Maten var mycket bra, men servicen urusel! Allt tog väldigt lång tid, att få beställa, att få drycken, och maten tog löjligt lång tid? Jag skulle inte välja detta hotell om jag åker hit igen! Inte värt pengarna!

Tips för att välja rum: Rummen högra upp har lite bättre utsikt!
  • Bodde här: Mars 2016, reste med vänner
Tack Mrbearkent
Iplaza, Gerente på Golden Tulip Ipanema Plaza, svarade på det här omdömetSvarade mars 18 2016

Dear guest,

Thank you for the review.

We are sorry to hear our facilities were not quite up to your standards. We will be sure to look into your concerns more thoroughly with our management team.

Once more, thank your for your comments.

Best regards,

Omdömet skrevs mars 3 2016

Bodde i en junior svit. Fick först ett rum på tredje eller fjärde våningen, men det bar för mycket buller från luftkonditioneringen och från gatan. Vi kunde utan problem byta rum dagen därpå till ett rum högre upp i huset. Då blev det lite bättre. Men badrummet och inredningen är slitet och behöver renoveras.

På taket finns en trevlig pool med några solsängar.
Frukosten var ok, men inget speciellt.
Hotellet var ändå rätt prisvärt för det perfekta läget vid Ipanema.
Stort plus för den trevliga personalen som är väldigt gayvänliga.

Tips för att välja rum: Bo högt upp i hotellet.
  • Bodde här: Februari 2016, reste som ett par
Tack Mårten R
Iplaza, Gerente på Golden Tulip Ipanema Plaza, svarade på det här omdömetSvarade mars 10 2016

Dear Guest,

Tack för dina kommentarer på Tripadvisor .

Bra att veta att du gillade våra tjänster, utrustning och främst vårt läge. Remodeling projekt som vi har i våra rum, främst i badrum, för att bättre ge komfort för våra gäster.

Vi hoppas få se er igen i vårt hotell.

Bästa hälsningar,

Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs november 12 2014

Första gången jag bodde här, pga en inbjudan. För 1 natt är det okej. Snabb incheckning med trevlig personal, rum med stor säng, men kvaliteten på infrastrukturen, speciellt den elektriska, måste förbättras och moderniseras. Bara 50 meter från stranden är ett stort plus, men observera: från 15 oktober till 15 januari 2015 repareras poolen på högsta våningen med den fantastiska utsikten (precis under nyår och högsäsongen).

1  Tack ChrisBoge
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.com.br. Visa original
Iplaza, Gerente på Golden Tulip Ipanema Plaza, svarade på det här omdömetSvarade november 14 2014

Dear guest,

Thank you for your comments here on TripAdvisor.

We are glad to know that you had a good stay with us. Hope to see you again for the next visit in Rio.
A very good warning: our swimming pool is under renovation. We will revitalize it so that it will be more beautiful for our guests. The deadline is 90 days but can be anticipated. We really apologize for the inconvenience.

Best regards,

Ipanema Plaza Hotel

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Rio de Janeirohotell
Hotel Vermont - Ipanema
Nr 91 av 286 i Rio de Janeiro
656 omdömen
BEST WESTERN Premier Arpoador Fashion Hotel
BEST WESTERN Premier Arpoador Fa ...
Nr 8 av 286 i Rio de Janeiro
Promenade Visconti
Nr 157 av 286 i Rio de Janeiro
371 omdömen
Visa priser

Besökt Golden Tulip Ipanema Plaza? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Golden Tulip Ipanema Plaza

Adress: Rua Farme de Amoedo 34, Rio de Janeiro, delstaten Rio de Janeiro 22420-020, Brasilien (Tidigare Ipanema Plaza Hotel)
Region: Brasilien > delstaten Rio de Janeiro > Rio de Janeiro > Ipanema
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Swimmingpool
Typ av hotell:
Nr 50 av Lyxhotell i Rio de Janeiro
Prisklass: 667 kr - 2 722 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Golden Tulip Ipanema Plaza 4*
Antal rum: 140
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Golden Tulip Ipanema Plaza. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Ipanema Plaza Hotel Rio De Janeiro
Golden Tulip Rio De Janeiro
Rio De Janeiro Golden Tulip

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?