Omdömet skrevs 10 augusti 2018

Enkelt trevligt hotell med bra sängar, trevlig personal och fint poolområde. Jag bodde här med en kompis under en vecka och skulle gärna åka tillbaka. Vi tyckte att läget var bra, nära till både strand, restauranger och shopping men ändå inte "mitt i smeten" Porslinet i köksskåpen var udda och ganska dåligt tilltaget, städningen kunde varit bättre men vi stormtrivdes i alla fall

• Bodde här: juli 2018, reste med vänner
Tack Lotta D
Omdömet skrevs 22 juli 2018 från mobil enhet

Bokade detta hotell via Detur, när vi kom fram vid 23.30 fanns inget rum till oss. Något fel i bokningssystemet. Fick bo på ett hotell lite längre ner på gatan den natten. Hotellägaren ordnade detta för oss. Dagen efter kl 09 fick vi vårt rum på Queen som vi bokat. Fick även fin kompensation från både hotell och detur så det ska jag inte klaga på.
Men hotellet är väldigt slitet, dörrkarmarna hänger på trekvart. Städningen är väldigt dåligt, fanns smutsigt porslin i skåpet. Fanns bara 1 glas och 1 mugg på vårt rum. Ska ni laga mat/frukost på rummet så får ni nog tänka om.
Wi-fi är så fruktansvärt dåligt, funkar bara i receptionen.
Frukosten hotellet erbjuder är helt okej (vet ej vad den kostar då vi blev bjudna på den) vissa dagar fick vi juice men fick tillslut nej på det och fick köpa med egen.
Hotellet är stort behov av renovering och personalen bör bli lite mer service-minded.

Bodde här: juli 2018, reste som ett par
Tack Linda83Ma
Omdömet skrevs 2 september 2014 från mobil enhet

Första dagen saknades 100 lira från mitt pengakuvert som låg i min stängda handväska. Andra dagen saknades 40 lira, hade då ställt in väskan i garderoben. Tredje dagen gjorde vi ett "test" och la in endast det tomma kuvertet i den tomma garderoben, när vi kom hem såg vi att någon flyttat på kuvertet. 100% säkra på att någon varit inne i rummet och tagit pengar från oss. Den här personalen går inte att lita på.

Bodde här: september 2014
1  Tack Sarah P
Omdömet skrevs 30 augusti 2012

Jag och fru och två barn besökte Queen Resort Hotel i slutet på augusti. Det är väldigt barnvänligt med en skapligt stor pool (1.4m djup). Nära till allt typ shopping ,stranden, restauranger, minimarket. Och Bodrum/gumbet ligger nära flygplatsen så det går på en timme med bussen till hotellet. Queen Resort är mycket rent och fräscht. Rummen är lagom för fyra pers. Ac i varje rum (mot kostnad). Minikök med kyl,vattenvärmare och 2 plattor.

Personalen vill verkligen hjälpa till med det mesta. Fixar mat, drinkar, plåster direkt till solstolen vid poolen. Maten är duglig. Saknar lite salt här och var. Har all mat som barn vill ha och även för mig. Öl serveras i "frysta" 1 liter glas. Mycket trevligt!
Dock är ljudvolymen ganska hög på musiken vid poolen/baren men det gäller för hela gumbet/bodrum.

Mat för vår familj 2 barn + 2 vuxna blev ungefär 200 tr lira varje dag. Lunch och middag på restaurang. Frukost på rummet. typ bröd, ost, yoghurt, juice. Ett par öl/drinkar och glassar. Då snålade vi inte.

Vill man shoppa billiga kläder och dyligt. Bodrums tygmarknad. Men pruta! Alltid minst 50%!

Tips för att välja rum: Rummen på baksidan störs ej av musiken från baren. Alla rum ligger ligger nära poolen.
  • Bodde här: augusti 2012, reste med familjen
Tack Bf24ever
Omdömet skrevs 10 juni 2012

Jag och min pojkvän samt ett till par var där första veckan i juni vilket enligt oss är den perfekta perioden att åka till Turkiet på. Det var härlig värme men inte kvavt och fortfarande glest med turister. Queen Resort är ett jättefint hotell med trevliga och rena (!) lägenheter. Städningen sköts utmärkt och badrummet är fräscht även om avloppet tenderar att lukta lite då och då. Poolområdet är mysigt och fint DOCK så spelar poolbaren musik hela dagen och hela kvällen. Vi bodde på bottenplan och hörde högljudd musik från poolbaren hela kvällen och halva natten... Varje dag. Stort minus för oss som var ute efter en relax-semester. Personalen är annars väldigt go och skojar och umgås mycket med hotellgästerna vilket är trevligt!
Annars är Gümbet en riktig partyort på kvällarna och inget speciellt alls vad gäller vacker omgivning och bra restauranger. Det är verkligen fokus på fest vilket kan vara kul för den som är ute efter just det. Stränderna är fullpackade med parasoll och solbäddar som tillhör strandrestauranger, så du kan inte förvänta dig avskildhet. När vi var där så var det gratis att låna alla solbäddar och ganska skönt på stranden då det inte var så mycket folk. Maten i Gümbet är riktig turistmat d.v.s. pommes frites till ALLT. Dock hittade vi ett ställe som heter Our House (tror jag) där dom gör supergod Amforakebab (kött/kycklinggryta som tillagas i en slags kruka - väldigt gott!). Testa det!
Stranden i Bitez är finare, vattnet klarare och atmosfären lugnare. Åk dit med Dolmus, kostar 12 kr och tar tio minuter. Bodrum stad är superfint och jag vill verkligen tipsa om att åka dit. Gå gärna bort från souvenirstråket och upp mot hamnen. Där finns de riktiga turkiska affärerna samt märkesaffärer så som Gant och Tommy Hilfiger och det bästa av allt: Genuina härliga restauranger! Kan varm rekommendera en restaurang som heter CookShop vid hamnen samt Marina Yacht Club som båda har supergod mat! Yachtklubben är lite lyxig (men inte så dyrt alls!) och man sitter på en takterass med helt fantastisk utsikt över alla lyxbåtar. En helt underbart härlig restaurang.

Så mitt tips är att verkligen försöka komma ifrån allt som är superturistigt och försöka uppleva det turkiska Bodrum!

• Bodde här: juni 2012, reste som ett par
Tack Jaquline F