Omdömet skrevs 17 januari 2016

Vi bodde där en vecka hösten 2015.
Det är ett bra hotell med All Inclusive. Bra mat och riklig tillgång till mineralvatten på flaska. Nära till nattklubbar och barer om man så önskar.
Vi hade bokat ett rum med balkong och havsutsikt enligt resebyrån TravelBird´s hemsida som visade mycket fina bilder på utsikt och rum - men det fick vi inte!
Istället fick vi ett rum 1/2-trappa ner på hotellets baksida med utsikt mot en mur och stängsel alldeles inpå (se bild).
Vi blev utlovade kompensation av resebyrån TravelBird för denna fatala miss från deras sida. Denna kompensation är ännu inte till fullo erlagd.
VARNING: Anlita inte hotellets 24 hours Doctors Service (läkartjänst) om du inte absolut behöver detta. Den finns inte på plats utan du transporteras med bil till privat läkarklinik. I samband med detta blir man överdebiterad och debiterad för saker som inte alls är utförda. Detta gäller nog i hela Turkiet.
Försäkringskassan betalar inte eftersom det inte tillhör EU och försäkringsbolagen är inte villiga att betala eftersom de vet att sjukvården i Turkiet överbehandlar.
Summering: Hotellet är mycket bra med trevlig personal och med mycket bra läge vid havet samt nära till Bodrum stad. Ett gott råd är att boka denna resa genom en känd resebyrå för att kunna njuta av ledigheten.

Tips för att välja rum: Bästa utsikten är mot havet. Det finns även rum med utsikt mot innergård och mot lokalgata.
  • Bodde här: oktober 2015, reste som ett par
Tack Eddie G
RoyalAsarlikBeach, Halkla İlişkiler Müdürü på Royal Asarlik Beach, svarade på det här omdömetSvarade 24 februari 2016

Dear Guests,

Thank you for your review. We certainly appreciate your comments. The satisfaction of our guest is our ultimate objective. Also we have noted your constructive feedbacks and please rest assured that necessary actions will be taken.

We look forward to welcoming you again at the Royal Asarlık Beach Hotel.

Kind Regards

Omdömet skrevs 21 juni 2015

Fint hotell, vi hade rum med utsikt mot havet. Mycket trevlig personal. Mycket god mat på en restaurang på taket med en härlig utsikt, det fanns även bord inomhus. Nära till pool och strand. Det fanns alltid lediga solstolar. Härlig hamam och toppen massage! Nära till shopping och restauranger i Gümbet.

Tips för att välja rum: Vissa rum låg nära discot med hög musik.
  • Bodde här: maj 2015, reste som ett par
Tack Kicki777
RoyalAsarlikBeach, Konuk İlişkileri Müdürü på Royal Asarlik Beach, svarade på det här omdömetSvarade 1 juli 2015

Dear Guest,

Thank you for your review. We certainly appreciate your positive comments. The satisfaction of our guest is our ultimate objective and it is always good to know that we have succeeded. We are also delighted to know your intention to come back.

Kind Regards

Omdömet skrevs 15 juni 2015

Bra läge med stor trädgård och utsikt mot havet, nedanför möjlighet att nyttja strandbäddar.
Hotellet hade tydligen ny ledning och personalen hade inte riktigt den rätta rutinen i de 4 alacarté restauranger men det hade vi överseende med. Lite stressig personal kanske i dessa alacart´rest. skulle vilja njuta längre av dessa måltider men maten bars in på löpande band, och lite för mycket på tallriken.
Otroligt rent och snyggt med mycket bra städning. Vi bodde i Relax room, hade inte havsutsikt (självvalt) men trivdes utmärkt. Mycket kuperat hotelområde och kanske inte för dig som har svårt för att gå men det fanns genvägar och hiss också.

Tips för att välja rum: Relaxroom hade vi och det var jättelugnt, inga störande ljus. Bara 10 minuter bort var det störande musik men inte här . .
  • Bodde här: maj 2015, reste med vänner
Tack resvana2014

Dear Guest,

Thank you very much for your time and review about our property.
We have noted your constructive feedbacks and please rest assured that necessary actions will be taken.
We look forward welcoming you back soon.

With Kindest Regards,

Omdömet skrevs 8 juni 2015

Bodde här: maj 2015, reste med vänner
Omdömen sammanställs i samarbete med Low Cost Holidays

Omdömet skrevs 1 november 2013

Jag och min pojkvän var i Bodrum Gumbet den 11-18 oktober och vädret var toppen, en regndag. Vi hade valt superiorrum och fick då ett av deras såkallade relax rooms. Dessa låg utanför självhuvudbyggnaden, ungefär som bungalows, och man hade en liten altan. Vissa av rummen hade havsutsikt över Gumbet-viken. Rummen va jätte fräscha och fina. Städning varje dag, tv på rummet och minibar som man fick dricka upp utan kostnad. Varje dag ställde de in nytt vatten i kylen också. Panorama restaurangen på taket va underbar, maten jättegod med stor variation varje dag. Grillat, salladsbuffe,kött, fisk, fågel, desserter etc. Det fanns även 4 restauranger som man fick boka bord på en kväll var kostnadsfritt, men va ute i god tid för de kör inte alla 4 restauranger varje dag och det blir snabbt uppbokat. Vi åt på den Ottomanska, jätte gott!!
Spa´t som fanns på hotellet var jätte trevligt. Vi tog ett paket, dvs ångbastu, turkiskt bad med skummassage och avslutade med en 30 min balinesisk aromaterapimassage och ansiktsmask. Rekommenderar det turkiska badet då hela kroppen blir skrubbad och man får bort all död hud, vilket gav oss en toppen bränna.
Två pooler, en relax pool och en lite mer fartfylld pool. Två stränder, lite stenigt när man går ut i vattnet, men några steg till så är det sand, så helt okej.
Underhållning varje kväll nere i marina bar som låg nere vid stranden.
Detta hotell vvar mysigt och fint, passar nog väldigt bra för lite äldre men även yngre som vill festa då bargatan bara låg ett stenkast från hotellet. Nu åkte vi på lågsäsong så allt va inte öppet, dvs klubbar etc. men det som vi såg va schysst. Inne i Bodrum stad, som det bara tar 10 in att åka till med Dolmusbussarna va det mycket folk i rörelse och mer fartfyllt. Bussen kostar bara 3 lira per person att åka, enkelt och billigt.

• Bodde här: oktober 2013, reste som ett par
3  Tack MLi85