Omdömet skrevs 8 mars 2017 från mobil enhet

Vi var en familj två vuxna och två tonåringar. Relativt dyrt 120$ per person.
Det ingick lunch samt viss dryck. Resortet var väldigt fint. Fin pool med bar som man kunde avnjuta från poolen. Lunchen var mycket god men lokalen var väldigt varm .
Synd att alla restauranger inte kan nyttjas i utbudet och att man kan välja.
Revet var ganska dött, jag var dock inte längst ut vid kanten på revet . Såg fler fiskar i revet vid Maafushi. Sammanfattningsvis väl värt priset.

Bodde här: mars 2017, reste med familjen
Tack Mon68ika
CRFManagement, Manager på Centara Ras Fushi Resort & Spa Maldives, svarade på det här omdömetSvarade 5 april 2017

Dear Valued Guest,

Greetings from Centara Ras Fushi Resort & Spa Maldives!

We appreciate your time to convey your feedback on your short visit to our resort.

We actually have a very nice house reef where you can see abundant of marine life. We hope to welcoming you back for a longer stay so that you can enjoy everything our island has to offer.

Best Regards,
The Centara Ras Fushi Resort & Spa Team

Omdömet skrevs 26 december 2015 från mobil enhet

Vi fyra (två vuxna och två barn 15 och 18 PR) åkte hit över dagen eftersom det var trångt och stökigt i Malé. Ok vi tyckte det var mycket pengar med 99 USD per person men när vi kom fram blev vi positivt överraskade. Ön är liten, tar inte mer än 15 minuter att gå runt men allt är välskött, välordnat och fint. Ljuvlig sandstrand och fin poolbar, fantastisk lunchbuffé även för vegetarianer samt all dryck ingick i priset. Här kan man lätt stanna fler dagar. Det finns många olika aktiviteter och ett Padi 4* dykcenter.

Bodde här: december 2015, reste med familjen
Tack PerHil
CRFManagement, Manager på Centara Ras Fushi Resort & Spa Maldives, svarade på det här omdömetSvarade 27 december 2015

Dear PerHil,

We are grateful that even you visited our resort for just 1 day but still took time to write your review on TripAdvisor.

It is our great pleasure to know that your short stay on our island was beyond your expectations and your family had good time with enjoyment of every bit we have to offer.

We look forward to welcoming you back for a longer stay.

Kind Regards,

Omdömet skrevs 21 februari 2015

Vi har varit på Centara Ras Fushi i drygt två veckor och haft en fantastisk semester. Vi har njutit av god mat och service från en underbar personal. Vi har ätit på alla restauranger och maten har varit fantastiskt god. Personalen har varit oerhört vänliga och professionella, och det finns några som vi uppskattat oerhört mycket; Arif, Akkas, Totti, Issey och Nadda. Vi kommer aldrig att glömma den vackra dukningen som Issey gjorde på vår sista middag på Labrezza! Vårt favorithäng på eftermiddagarna var Viu bar, en magisk plats under stjärnhimlen där vi fick fantastisk service av bla Nilanga, Chinthaka och Arif. Ett extratack till er som inte tröttnade på vårt omättliga behov av jordnötter! Under vår vistelse fick jag den bästa födelsedagspresenten någonsin, en egen middag på stranden med våra bästa vänner. Det var en oförglömlig kväll i strandsofforna med underbara grillade skaldjur, stort tack till Sany och Mama, ni var så proffesionella och gjorde kvällen till ett oförglömligt minne. Vi snorklade varje dag i det kristallklara vattnet och det finns jättebra snorklingsrev runt hela ön. När vi inte snorklade låg vi på stranden och fick den bästa service man kan få av bla Shafeeq som alltid lika glad försåg oss med dricka från morgon till kväll. Vi saknar redan både resorten och alla vi lärt känna, men vi kommer snart tillbaka. Kerstin o JC rum 106

Bodde här: februari 2015, reste med vänner
4  Tack Kerstin E
CRFManagement, Manager på Centara Ras Fushi Resort & Spa Maldives, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2015

Dear Kerstin E,

Thank you for your lovely review.

We will pass your thanks to Arif, Akkas, Totti, Issey, Nilanga, Chinthaka ,Arif, Sany, Mama and Shafeeq.

Hope to welcome you back soon again.

Kind regards,

Omdömet skrevs 13 februari 2015

Vi var på Centara Ras Fushi 20150117-20150124 och hade en helt fantastisk upplevelse.
Liten underbar ö med en lugn och skön stämning. Fantastiskt kristallblått vatten med fiskar i regnbågens alla färger. Fantastisk mat och dryck i alla restauranger med Viu bar som hade den lilla extra kryddan. Människorna som jobbade där var fantastiskt trevliga och professionella med en avslappnad stil. Vi pratade med flera av dem o de var öppna och berättade gärna om sig själva.
Vi bodde 5 nätter på stranden och 2 nätter i Watervilla. En smaksak vad man gillar bäst, bägge hade sina fördelar. Föredrar själv strandalternativet där utsikten från sängen var hav, palmer och kritvit sand. Vädret var perfekt, runt 32 grader på dagarna och något mindre på nätterna, ca 28 grader i vattnet. Längtar tillbaka!! Killen som skötte äggavdelningen och även var kock på vår silverbröllopsmiddag var särkilt mysig. Tror han heter Mama, han hade alltid ett gott ord till alla och en fantastiskt positiv syn. Smidigt att ta sig dit med speedboat ca 20 min.

• Bodde här: januari 2015, reste som ett par
Tack Martin R
RasFushi, Manager på Centara Ras Fushi Resort & Spa Maldives, svarade på det här omdömetSvarade 18 februari 2015

Dear Martin R,

Thank you for your kind words.

We hope to welcome you back soon again.

Mama will certainly appreciate the feedback!

Kind regards

Omdömet skrevs 15 februari 2014

Vi stannade där i 13 nätter januari 2014 reser från Sverige . Det var underbart . Everthing gick som planerat . De tänkte på alla detaljer . Flaska champagne vid ankomsten . Deluxe beach villa med en hänförande scen ! Kristallklart vatten .
Viu bar var underbart . Arif och hans vänner var bara att se till att vi fick det som behövde var 5 minuter . Babu och Santy var fantastiska bartenders vid poolen . och alltid ett leende på det står inför . Killarna på haven restaurangen var så snäll och god .
Städning två gånger om dagen och Anwar var soo försiktig med rengöring och ingen chans för tabbar .
Mihai är en av cheferna och alltid inspektera och se till att everthing fungerar på rätt sätt . Kadija på gästrelationeralltid glada och hjälp med ett stort leende .
Vit sand och underbart varmt rent havsvatten med en fantastisk upplevelse att snorkla med söta fiskar av alla slag och färger.
Vi älskade ön och vi ska definitivt gå tillbaka dit . Rekommenderas varmt .
Det fanns några ryska bönder . Många asiatiska turister mycket artigt och tyst . Några som vanligt social och trevlig brittiska .
Vår uppfattning är utan tvekan 10/10

• Bodde här: januari 2014, reste som ett par
Tack Nabil A
RasFushi, Manager på Centara Ras Fushi Resort & Spa Maldives, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2014

Dear sportingbabe,
Greetings from CRF.
The entire team here at Centara Ras Fushi would like to thank you for selecting us as your vacation destination and to tell you how delighted we are to hear that you had a fantastic time here at our resort , we have passed all your kind comments to all the staffs here .
Thank you once again for your kind review here on tripadvisor and we are looking forward welcoming you back at any of the Centara properties.

Warmest regards

The Management