“Vackra tropiska fåglar”

Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för större barn, Aktiviteter för små barn
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

De mindre fåglar verkade välmående medan de större verkade må mindre bra. Papegojorna var vackra. Det tar några timmar att gå runt parken. Finns även några apor som strövar fritt.

Tack Elin H

Omdömet skrevs 18 februari 2018

Ett trevligt utflyktsställe med många olika tropiska fåglar. Det tar ett par timmar att gå runt där.

Tack LillaEdet57
Omdömet skrevs 7 januari 2018 från mobil enhet

Många fina fåglar för den fågelintresserade men vi upptäckte också att påfåglarna i entrén och i resten av parken var konstant stressade och 2 vita albinopåfåglar inträngda i en mkt liten bur. De fåglar som kunde vistas fritt i den stora parken som är nätbeklädd hade det okej, men tex de små örnarna var helt instängda i ett alldeles för litet utrymme, samma med strutsarna som hade ett par meter var till övers. Vi ett tillfälle gick förbi ett ”photobooth” där besökare fick fotograferas med olika typer av papegojor och där blev jag mkt illa berörd när anställd slog fågeln över vingarna när den försökte resa sig ifrån sin position.Allt det här påminner mig om att fåglar bör få vara fria i sin egen miljö.

Tack Berna O
Omdömet skrevs 6 januari 2018 från mobil enhet

Det var ett enkelt utflyktsmål så vi högg en taxi och åkte dit.
Rolig ide, kändes som man gick in i Jurassic Park lite från början.
Många fåglar absolut men ganska skitigt, hur kan parkens personal som man aldrig såg tycka att det är okej att det ligger flaskor och skräp sedan länge bland buskar och vattendrag!?
Strutsarna hade alldeles för litet hägn. Dessutom såg man hur det rann blod från deras plockade stackars fjädrar. Såg inte kul ut alls.
Vet inte, men såhär. De flesta fåglarna hade det ju bättre än hemma i en bur, men totalt sätt så känner man njaaaa...
Plus, hata turister som försöker dra i påfåglarnas fjädrar och kastar glasspinnar rakt ner när det finns papperskorgar.

Tack grebledo
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 16 november 2017 från mobil enhet

Trevlig park med många fåglar speciellt mycket påfåglar och storkar. Använd gärna några av era timmar i KL för denna park. Lite tråkigt att många fåglar satt i burar men förmodligen hade de gömt sig om de släppts ut bland övriga fåglar. Vi missade fågelshowen försöka time in det och kolla upp innan vilka tider de visar den.

Tack helhen1

Resenärer som tittade på Fågelparken i Kuala Lumpur tittade också på

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan

Besökt Fågelparken i Kuala Lumpur? Berätta vad du tyckte!