Eremitaget och Vinterpalatset

Sätt du kan uppleva Eremitaget och Vinterpalatset på
från 3 409,75 US$
Mer information
Omdömet skrevs 3 september 2016

Ermitaget är som ett fantastiskt stort museum som är beläget i Vinterpalatset. Vinterpalatset är som det låter, ett palats som man flyttade till på Vintern och det är fantastisk utsmyckat, se bara på mönstret i olika golv och den guldutsmyckade kapellet. Missa inte rummet som är helt i guld. Här finns utställningar från olika ryska tidsepoker och olika ganger av utställningar. Viktigt att ta en karta, dels för att veta var man är i byggnaden som har ca 1300 rum, men också för att bestämma vad man vill se. Här kan man annars bli kvar en hel dag utan problem. Ofta är det lång kö in, tips är att köpa biljetter med guide så ordnar de in en smidigt. Vi gick ut på " baksidan" mot Palace Square och jag vet inte om det går att gå in på det hållet men det var väldigt lite folk på baksidan och innergården som man går över. Ett besök här rekommenderas mycket.

Datum för upplevelsen: oktober 2015
1  Tack HascheBasche
Omdömet skrevs 28 augusti 2016

Eremitaget och Vinterpalatset är sevärt. Rekommenderar ett besök där.
Tips; Boka och köp biljetter i förväg, annars kan det ta 4-5 timmar att köa för att komma in.
Torsdagar är eremitaget öppet för landets familjer, de får besöka palatset kostnadsfritt
i utbildningssyfte.

Datum för upplevelsen: augusti 2016
Tack carsni
Omdömet skrevs 1 augusti 2016

Stort museum, så det var svårt att överblicka allt. Jag är normalt inte intresserad av att gå på museum, men miljön/den vackra byggnaden var värt besöket

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack ensamswe
Omdömet skrevs 27 juli 2016 från mobil enhet

Det är egentligen omöjligt att ge ett omfattande omdömme på detta otroliga palats. Byggnaden med 1300 rum är väldigt imponerande och fyllt av konst och sevärdheter. Problemet är att det finns för mycket så att mn inte orkar ta emot alla intryck. Garderoberna där man lämnar in sina saker är ett stort kaos och på vissa områden är det överfullt av människor. Men ett måste att se och prisvärt!

Datum för upplevelsen: april 2016
Tack Björn B
Omdömet skrevs 16 juli 2016

Stort, mycket stort, man behöver minst en heldag där, och kön som alltid är utanför, den kan man lätt gå förbi, istället för att ställa sig i kön, och stå där flera timmar, så gick vi in på gården ,och precis till vänster om kön finns det en biljettautomat där man kan få biljetterna, man missar då rabatten för barn och pensionärer, men det är det värt. det tog oss 10 minuter att få biljetterna i automaten och sen fem minuter till, sen var vi inne!

Datum för upplevelsen: juli 2016
3  Tack Trek403768