Omdömet skrevs 9 januari 2019 från mobil enhet

Bodde här pga att vi inte han med flyget till Boracay.
Rummen är ok men inte mer. Extrasängen var sliten och obekväm.
Loungen som ingick i rumskostnaden var grym,fanns något för alla i matväg samt öl,vin och drinkar.
Tränade på deras gym med som jag tyckte var jättebra med bra maskiner.
Vi kom dit på juldagen och fick se deras ENORMA julfirande.....helt outstanding.

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack Fam_Savela
AndersH2312, General Manager på Waterfront Cebu City Hotel & Casino, svarade på det här omdömetSvarade 16 januari 2019

Hejsan Fam_Savela

Thank you so much for your review here on TripAdvisor. I tried to answerer in Swedish but for some strange reason tripadvisor didn't allow me too and was sent back twice.
We are very excited to read that truly enjoyed our lounge and its offerings of beverages and food.
yes our gym is true gem and open 24 hrs. I hope that you had a chance to try one of the most popular sports here in Philippines with our trainers - Boxing

Would you pass by Cebu again don't hesitate to contact me for a FIKA.

Thanks again and hope to welcome you back again.

Med Vanliga Halsningar

Omdömet skrevs 16 maj 2018 från mobil enhet

Fräscht, lyxigt och grym service. Minus är heltäckningsmattor som jag tycker är lite 90tal. Poolområde trevligt även casinot. Stort utbud av restauranger i olika stilar.
Har bott här 3 gånger 2016/ 17/ 18 och rekomenderar det.

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack eebboott
Anders H, General Manager på Waterfront Cebu City Hotel & Casino, svarade på det här omdömetSvarade 18 maj 2018

Hejsan Tobias J

Tackar for din trevliga review av varat Hotel.
Kul att du gillar vara restauranger som includerar Western/Filipinsk, Italiensk, Kinesisk och Japansk.Vi pa hotellet at mycket glada over att lasa hur mycket du uppskattar varan service.
Om ni kommer tillbaka 2019 sa hor av dig sa vi can ta en kopp kaffe tilsammans.

Jag och varat team ser fram emot att valkommna dig tillbaka.

Omdömet skrevs 24 januari 2017

Vackert hotell, extremt stort gym, hjälpsam personal och bra roomservice. Kul att de hade lite shopping inne i hotellet. Poolområdet var också väldigt fint. Värt pengarna att bo där. Låg också med gångavstånd till en stor galleria.

Datum för vistelsen: januari 2017
Tack emy72016
Omdömet skrevs 15 januari 2017

Det här hotellet har en fantastisk lobby/lounge med livemusik. Hotellet har flera restauranger, ett stort gym och poolområde samt casino. Frukosten är utmärkt. Servicen är också utmärkt.

Rummen är dessvärre slitna och har uråldrig inredning. Badrummen har uppenbara fuktproblem och behöver förnyas. Servicen som sagt mycket bra överlag, men hanteringen vid receptionen är rörig. Alla dessa kvitton och underskrifter som de lyckades röra ihop. Går det inte att digitalisera och effektivisera detta? Sen var det lite väl mycket ringande i telefonen. Ringde varje morgon och någon slängde på luren. Får man inte sova?

Rumstips: Välj ett rum högt upp för bra utsikt över staden.
Datum för vistelsen: januari 2017
Tack Hallmo
Anders H, General Manager på Waterfront Cebu City Hotel & Casino, svarade på det här omdömetSvarade 18 januari 2017

Hejsan Hallmo

Tack sa mycket for att ni har tagit eran tid att skriva en review pa TripAdvisor

Det varmer vara hjartan att ni tycker frukosten och servicen är utmärkt.
Jag foljer upp telefon samtalen som kom in till erat rum - om receptionen hadde ringt er sa lagger vi givitvis inte pa luren nar ni svarar utan jag misstanker att det varit en annan gast som forsokt ringa en van men tagit fel pa rums nummer.

Vi ser fram emot att valkomna er tillbaka om ni besoker Cebu igen.

Trevlig Resa

Omdömet skrevs 15 september 2015

Bra hotell med mycket trevlig och hjälpsam personal både roomservice och övrig personal. Restaurangerna har bra mat och enormt trevlig och hjälpsam personal. Mini-sviten var trevlig men fläkten lät alldeles för mycket och det fanns bara ett läge på den som fungerade. Utmärkt städning av rummet.

Datum för vistelsen: augusti 2015
Tack Mia5002
ArnelAparis, Public Relations Manager på Waterfront Cebu City Hotel & Casino, svarade på det här omdömetSvarade 15 september 2015

Dear Guest,

Warm greetings from Waterfront Cebu City Hotel & Casino!

On behalf of the Management and staff of Waterfront Cebu City Hotel and Casino, we wish to thank you for sharing your positive feedback.

Serving customers like you is a reward in itself. Receiving positive feedback from valued guests reaffirms our commitment to continuously exceed guests’ expectations.

Thank you so much for staying with us and we truly look forward to serving you once again here at Waterfront Cebu City Hotel and Casino.

May you have a great day ahead!

Yours Truly,

Arnel V. Aparis