Omdömet skrevs 24 januari 2017

Vackert hotell, extremt stort gym, hjälpsam personal och bra roomservice. Kul att de hade lite shopping inne i hotellet. Poolområdet var också väldigt fint. Värt pengarna att bo där. Låg också med gångavstånd till en stor galleria.

• Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack emy72016
Omdömet skrevs 15 januari 2017

Det här hotellet har en fantastisk lobby/lounge med livemusik. Hotellet har flera restauranger, ett stort gym och poolområde samt casino. Frukosten är utmärkt. Servicen är också utmärkt.

Rummen är dessvärre slitna och har uråldrig inredning. Badrummen har uppenbara fuktproblem och behöver förnyas. Servicen som sagt mycket bra överlag, men hanteringen vid receptionen är rörig. Alla dessa kvitton och underskrifter som de lyckades röra ihop. Går det inte att digitalisera och effektivisera detta? Sen var det lite väl mycket ringande i telefonen. Ringde varje morgon och någon slängde på luren. Får man inte sova?

Tips för att välja rum: Välj ett rum högt upp för bra utsikt över staden.
  • Bodde här: januari 2017, reste med vänner
Tack Hallmo
Anders H, General Manager på Waterfront Cebu City Hotel & Casino, svarade på det här omdömetSvarade 18 januari 2017

Hejsan Hallmo

Tack sa mycket for att ni har tagit eran tid att skriva en review pa TripAdvisor

Det varmer vara hjartan att ni tycker frukosten och servicen är utmärkt.
Jag foljer upp telefon samtalen som kom in till erat rum - om receptionen hadde ringt er sa lagger vi givitvis inte pa luren nar ni svarar utan jag misstanker att det varit en annan gast som forsokt ringa en van men tagit fel pa rums nummer.

Vi ser fram emot att valkomna er tillbaka om ni besoker Cebu igen.

Trevlig Resa

Anders

Omdömet skrevs 15 september 2015

Bra hotell med mycket trevlig och hjälpsam personal både roomservice och övrig personal. Restaurangerna har bra mat och enormt trevlig och hjälpsam personal. Mini-sviten var trevlig men fläkten lät alldeles för mycket och det fanns bara ett läge på den som fungerade. Utmärkt städning av rummet.

Bodde här: augusti 2015
Tack Mia5002
ArnelAparis, Public Relations Manager på Waterfront Cebu City Hotel & Casino, svarade på det här omdömetSvarade 15 september 2015

Dear Guest,

Warm greetings from Waterfront Cebu City Hotel & Casino!

On behalf of the Management and staff of Waterfront Cebu City Hotel and Casino, we wish to thank you for sharing your positive feedback.

Serving customers like you is a reward in itself. Receiving positive feedback from valued guests reaffirms our commitment to continuously exceed guests’ expectations.

Thank you so much for staying with us and we truly look forward to serving you once again here at Waterfront Cebu City Hotel and Casino.

May you have a great day ahead!

Yours Truly,

Arnel V. Aparis
Marketing Communications Manager

Omdömet skrevs 9 september 2015 från mobil enhet

Bodde på detta hotell 2 nätter i samband med arbete på ön hade med min fru som bodde 11 nätter.Vid incheckning fick vi ett rum med dålig AC läckande tvättställ och inte fungerande safetybox.Fick ett nytt rum med icke fungerande AC.Efter att varit en smula upprörd så blev vi uppgraderade till en svit utan kostnad. Det var bra agerat.Maten bra med flera restauranger.Mycket trevlig personal som min fru uppskattade.

Bodde här: augusti 2015, reste i arbetet
Tack Claes L

Dear Claes L,

Warm Greetings from Waterfront Cebu City Hotel and Casino!

On behalf of the Management and staff of Waterfront Cebu City Hotel and Casino,we wish to express our sincerest apologies for the inconvenience that you've experienced during your stay with us.

Regarding your concerns,we already have raised these concerns to the higher management so that immediate and corrective actions may be done accordingly.

Thank you so much for sharing this review with us.These have encouraged us to take extra measures to improve our systems and services so we can continue to delight our guests.

We hope this merits your understanding.

May you enjoy the rest of your day!

Yours truly,

ARNEL V. APARIS
Marketing Communications Manager

Omdömet skrevs 1 april 2014

Bra rum, rent å snyggt, härligt poolområde och en underbar frukostbuffé på restaurang Uno. Provade inte casinot och kan därför inte uttala mig om det. Något långsam och krånglig service vid in och utcheckning, men om man inte har bråttom är det inte ett problem. Bra service vid taxi-resor och annat.

• Bodde här: mars 2014, reste med familjen
Tack Sandra N