Omdömet skrevs 22 november 2017

Rum - Bodde i Superior rum på våning 10. Rummet hade två stora sängar. Lite för mjuka kuddar för min smak. Inte helt rent överallt, lite fläckar på bord och bänkar som inte var avtorkade. I övrigt fint rum som var bra inrett, både själva rummet och badrummet. Stor härlig dusch. Fin utsikt över poolområdet. Fanns minibar i rummet och en stor garderob. Ett stort minus var att vårt rum upplevdes som väldigt lyhört. Tvljud från rummet intill hördes väldigt högt, vilket inte var så positivt när vi skulle sova och upp för tidigt flyg.

Restaurang - Åt middagsbuffé i restaurang Feria. Väldigt god buffé med stort utbud och bra pris. Bra service från personalen, både kockarna och serveringen. Åt lunch på Urban table, en restaurang/café vid poolområdet. Bra service från personalen och en god ceasarsallad.

Pool - Jättefint poolområde med stor pool. Poolområdet ligger på baksidan av hotellet vid en lummig trädgård. Poolen är byggd så man kan simma runt en liten ö och även under en liten bro. En mindre barnpool finns också i anslutning till den större poolen. Området är rogivande och lugnt, att det är stadstrafik precis utanför är inget som man känner av. Det erbjuds badlakan till gästerna vid poolen. Fanns inte så många solstolar men när vi var där var det heller inte så mycket folk så det fanns lediga stolar. Skugga över hela området redan vid 13-tiden, vilket var tråkigt.

Spa - Tog en massage på Spa Esc. Bokade samma dag så väldigt tacksam att det fanns lediga tider. Mycket nöjd med min massage med Caren och hela omhändertagandet på Spa Esc.

Service - När vi skulle checka ut menade receptionisten att vi skulle betala för frukost (ingick inte i vårt rumspris). Vi checkade ut från hotellet 03:30 på morgonen och hade bara bott där en natt, och kunde således omöjligen ha ätit frukost. Efter lite diskussion förstod receptionisten detta och tog såklart bort kostnaden. Tycker dock alltid det känns olustigt att ha sådana diskussioner och i detta fall en helt onödig diskussion eftersom den frukosten var helt omöjligt att ha ätit.

Allmänt - Vi hade en övernattning på Radisson Blu Cebu i väntan på vårt flyg som gick tidigt på morgonen. Tog cirka 20-30 minuter att åka till flygplatsen, vilket kändes snabbt och smidigt. Hotellet hade fått en femma i omdöme från mig om det inte var för att det var oerhört lyhört och att det var på väg att läggas på en felaktig kostnad som det blev onödig diskussion runt. Jag vill ändå verkligen rekommendera hotellet, framförallt för väldigt bra pris i kombination med känsla/upplevelse av lyx. Om jag kommer tillbaka till Cebu city så vill jag bo på Radisson Blu Cebu igen.

• Bodde här: november 2017, reste med vänner
3  Tack ByAKCB
Omdömet skrevs 16 augusti 2015

Ett mycket bra hotell men något dyrt.Rummen stora med god standard något slitna.Gratis wi-fi på rummet och snabb uppkoppling.Restaurangen har bra utbud något dyrt enligt Fillipinska mått mätt.Trevlig personal in och utcheckning gick snabbt.
Transport till och från flygplats fungerade mycket bra.

• Bodde här: augusti 2015, reste i arbetet
Tack Claes L
Nishan S, General Manager på Radisson Blu Cebu, svarade på det här omdömetSvarade 18 augusti 2015

Dear Claes L,

Welcome to the Queen City of the South! Thank you for your review and for sharing you stay with us. We are thrilled to know that you found the hotel convenient as well as you enjoyed the facilities and the hospitality from our staff.

We look forward to have you back at Radisson Blu Cebu should your future travels bring you back to Cebu.

Omdömet skrevs 20 mars 2015

• Bodde här: mars 2015, reste ensam
Omdömen sammanställs i samarbete med Radisson Hotels
Omdömet skrevs 13 januari 2015

Här finns allt man behöver för att ha en lugn, stressfri och avkopplande tid. Vi har bott här förut och tycker att rummen är stora, rena och fräscha. Personalen är oerhört hjälpsam och denna gången fick vi pröva på att använda tjänsten: doktor också. Det gick hyfsat snabbt att få en doktor till rummet och han undersökte oss båda och gav medicin och råd vad vi skulle göra. Trots att vi gärna skulle varit utan detta moment så fungerade det tillfredsställande. Hotellet ligger ju väldigt bra placerat med ett shoppingmall precis intill. Så i princip alla i en familj kan sysselsätta sig med olika aktiviteter under sin vistelse här.

• Bodde här: januari 2015, reste med vänner
1  Tack Anneli62
Nishan S, General Manager på Radisson Blu Cebu, svarade på det här omdömetSvarade 27 december 2015

Dear Anneli62,

Thank you for choosing and staying with us. It was our pleasure to have you at Radisson Blu Cebu. We are glad that you had a relaxing experience with us. It is good to hear that you find our hotel's location and facilities convenient to your needs and that you enjoyed the various activities the hotel and the city has to offer.

We look forward to welcome you back soon should your future travels bring you back to Cebu.

Omdömet skrevs 3 januari 2015 från mobil enhet

Vi blev "fast" i cebu sex nätter i december/januari, och bodde då på Radisson. Hotellet var mycket bra, fräscht och med fina rum. Rummen var stora med sköna sängar och sköna kuddar. Safety Box fanns på rummen, även kyl och telefon. Badrummen var även de bra, fräscha med stora duschar. Personalen var mycket hjälpsam och ordnande taxi till olika resturanger, gav tips om vattenfall och andra platser att besöka. Nät en familjemedlem blev sjuk så fixade även hotellet att en läkare kol för att kolla. Frukosten var även den en bra sak med hotellet. Fanns mycket att välja på, både filippinskt och internationellt. Det var även nära till shoppingcenter, vilket var bra de regniga dagarna! Jag rekommenderar verkligen detta hotellet, och kommer gärna tillbaka om vi besöker cebu igen!

Bodde här: januari 2015
1  Tack fiark98
Nishan S, General Manager på Radisson Blu Cebu, svarade på det här omdömetSvarade 26 december 2015

Dear fiark98,

Thank you for staying with us. It was our pleasure to have you at Radisson Blu Cebu. We are glad that you find our hotel convenient and comfortable during your stay, from the plush and well-appointed rooms, the attentiveness of our staff to the delectable selection of cuisines at Feria.

We look forward to welcome you back soon on your next trip to Cebu.