Omdömet skrevs 28 april 2017

Nu har vi hittat vårt absoluta favorit hotell i Manila. Nära flygplatsen men samtidigt centralt i Makati gladdes vi åt att gästa detta hotell. Vi hann med en eftermiddag, natt och heldag innan vi på kvällen lördagen den 15 april gjorde Take Off hem till Sverige igen efter sju fantastiska veckor i Filippinerna.

Vi har svårt att tänka oss att det finns något annat hotell i Manila som i relation till pris erbjuder så mycket utifrån ett kvalitetsperspektiv.

Bemötandet, uppmärksamheten och hjälpsamheten från alla medarbetare på hotellet imponerar. Och det gäller precis alla, Det är svårt att inte känna sig som en VIP gäst. Det känns lyxigt och det är det. Utan att vara stelt och anspråksfullt. Känslan av professionalism i kombination med en härlig personlig och ytterst vänlig atmosfär är uppenbar. Det är rent, det är snyggt.

Poolen och restaurangen på översta våningen bjuder på en spektakulär utsikt och utsökt mat.
Frukostbuffén på våning sju slår allt vi tidigare upplevt. Utbudet är ofantligt stort och mycket välsmakande.

Det är svårt att hitta något som skulle kunna varit bättre. Letar vi efter upplevda fel kan det möjligtvis vara att kön och väntetiden på någon av hissarna ibland var lite väl lång.

Det här är ingenting annat än ett ytterst excellent hotell. Så skönt att vi slipper fundera på var vi skall bo nästa gång i Manila.

Tack för en kort men underbar vistelse!

Gunnar och Ann-Marie

Rumstips: Bo så högt upp som möjligt för att även från rummet kunna njuta av en bådare utsikt över Manila
Datum för vistelsen: april 2017
2  Tack guntebunte
MirroReperuga, General Manager på City Garden Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 29 april 2017

Dear Guest,

Thank you for sharing this topnotch review for City Garden GRAND Hotel. I am very pleased that your staycation turned out to be an excellent experience. Looking forward to you next visit soon.

Warmest regards,

Omdömet skrevs 4 april 2017 från mobil enhet

Jag hade hört så gott om det här hotellet, men det var en besvikelse. Vi hade bokat transport genom hotellet ifrån flygplatsen. Det stod e man och väntade på oss men han beklagade sig över att han inte fick tag i chaffören som skulle köra oss. Till slut efter en lång väntan kom bilen som skulle plocka upp oss. Bilen var en ostädad privatbil som såg riktigt risig ut. En bil ifrån ett sånt här hotell borde ha en representabel van och inte någon skrothög.
Väl framme så var det ingen som hälsade oss välkommna och vid såna här hotell så brukar det komma flera hjälpsamma anställda som hjälper till med bagaget men inte här tyvärr.
Dålig service och dom skulle ha några tusen peso för att vi skulle checka ut 3-4 timmar senare. Men vi vägrade betala och krävde att dom skulle bjuda oss på transporten tillbaks till flygplatsen efter våran 5 dagars vistelse där.
Men åter igen kom en annan privatägd skrotbil och körde oss till glygplatsen. Hotellet borde skämmas att dom använder en transportfirma med så ruttna bilar.
Skulle boka bord på skybaren på alla hjärtans dag, dom sa att det var drop in men när vi kom upp så frågade dom om vårt bokningsnummer ??? Hmmmm vilket skit hotell !!
I övrigt var rummen ok och fin utsikt ifrån takbaren.

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack Johan602
MirroReperuga, General Manager på City Garden Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 6 april 2017

Dear Guest,

Thank you for sharing this review. I deeply regret your transportation experience and for letting you down on Valentine's day. Please be assured that i will look into your concerns and will do the necessary for continuous service improvements. Meantime, i hope to have another opportunity to welcome you back should your future journey take you back to Manila.

Warmest regards,

Omdömet skrevs 1 november 2016

underbart ställe, kommer varje gång vi är i Manila. personalen är underbar och hjälper dej med allt. ordnade en taxi till flygplatsen till ett mycket bra pris. underbar utsikt från poolen högst upp. värt varje krona att bo där.

Datum för vistelsen: april 2016
Tack stigarnelarsson
MirroReperuga, General Manager på City Garden Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 12 november 2016

Dear Guest,

Thank you for sharing a top review for City Garden GRAND Hotel. We hope to host your future travel back to the city.

Warmest Regards,

Omdömet skrevs 4 mars 2016 från mobil enhet

Avslutade vår resa i Filippinerna på detta Hotel. Efter rest runt i några veckor var det riktigt skönt att komma till etta hotell för få packa om och sova i en stor och riktigt skön säng. Tysta rum som stängde ute stadens ljud.

Trevlig personal och vi unnade oss roomservice när vi kom till rummet.

Efter 2,5 vecka på enklare hotell så var det riktigt gött att komma hit och njuta av ett stort badrum.

Svindlande utsikt från taket!

Datum för vistelsen: februari 2016
Tack Joakim Q
MirroReperuga, General Manager på City Garden Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 10 mars 2016

Dear Guest,

Thank you for staying at City Garden Grand Hotel! Seeing your review translation, it appears you had a great stay in our hotel and for that the whole team is very proud knowing that we have succeeded in our goal of delivering excellent service. We look forward to another opportunity to host your future visits. My warmest regards.

Omdömet skrevs 23 juli 2015

Ligger bra mitt i finans distriktet, fantastisk pool på 32 våningen med en roof top bar, Frukost bra med det mesta man kan önska sig, rummen ok lite små dock men ok, internet var lite långsam... men det gick, flera olika restauranger att välja på

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack JHE