“Familjär liten pärla”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
Recif Attitude
Rankad som nummer 4 av 8 hotell i Pointe Aux Piments
Omdömet skrevs mars 12 2017 från mobil enhet

Mysigt litet hotel
Otroligt vänlig personal - alla ville få oss att må bra.
Stort fint rum 118 med underbar utsikt över havet och solnedgång varje kväll.
Otroligt dåliga sängar- hårda
Mysig restaurang på beachen som tillhörde hotellet.
Buffén var så där inbland ok och ibland mindre bra- lite same same. Kunde varit mer att välja på.
Kunal en av killarna i baren, gjorde goda drinkar.
Finns en foodtrack precis utanför hotellet- helt underbar mat/ ät där!!!
Tog rygg massage en gång- bra
Bra snorkling vid hotellet- ta med badskor
Liten strand men funkar alldeles utmärkt

Bodde här: Februari 2017, reste som ett par
Tack Carina F
H0tels_Management, Executive Assistant Manager på Recif Attitude, svarade på det här omdömetSvarade mars 27 2017

Dear Carina & Kent,

I cannot thank you enough for choosing Recif Attitude during your holiday in Mauritius.

I am delighted to read that you have thoroughly enjoyed your stay with us and shall not miss to pass on your very nice comment to Kunal who made your mojito. I am happy to read that you have enjoyed the whole services and especially your deluxe room.

I do hope we will have another opportunity to welcome you back for other great moments! :-)

Meanwhile, I assure you of my personal attention at all times.

Warm Regards,

Gavin Mooneesawmy
Executive Assistant Manager

Omdömet skrevs februari 27 2017

Mycket trevligt bemötande från personalen, direkt från vår ankomst tills vi reste därifrån. Vi hade två härliga veckor och skulle gärna komma tillbaka!
Trivsam stämning, litet och familjärt. Solsängar direkt på den lugna stranden eller vid poolen alldeles intill. God mat med variation; mycket att välja på även för vegetarianer. Restaurangen ligger precis vid havet, så man har en svårslagen miljö under sina måltider. Även den grillade fisken får gott omdöme av vårt sällskap. En kväll kostade vi på oss skaldjursbarbecue på stranden, och det var en upplevelse att sitta vid strandkanten och äta en så fin måltid.
Solnedgången hör till varje dags höjdpunkt på Le Recif; att avnjuta från baren eller solsängarna.
Snorklingen får ni inte missa! Man ser fiskar direkt invid strandkanten så det är värt att spendera timmar med cyklop i vattnet och se alla exotiska fiskar. Hotellet erbjuder även utfärd med glasbottenbåt, om man vill åka en bit utanför revet.
Vi gick morgonpromenader längs med stranden (bitvis på vägen) och det finns mycket att se av både natur och vardagsliv.
Vad gäller aktiviteter så erbjöd hotellet även en matlagningslektion där man fick lära sig att laga kyckling i curry på mauritiskt vis; mycket trevligt. Det erbjöds även provsmakning av lokala specialiteter flera dagar.
En av oss tog avslappnande massage i spa-avdelningen och var mycket nöjd med det.

• Bodde här: Februari 2017, reste med vänner
Tack reserigen
H0tels_Management, General Manager på Recif Attitude, svarade på det här omdömetSvarade mars 3 2017

Dear Reserigen,

We are so happy to read that you had such an exceptional experience with us !

We are so pleased that you had a lovely stay and that you enjoyed almost all our facilities including our Otentik Cuisine (the cooking lesson).

It has been a real pleasure to having you and we look forward to seeing you again :-)

Kind regards

Mervin & The Family Members ☺

Omdömet skrevs februari 14 2017

Ett härligt hotell med helt underbar personal....två som sticker ut är Kunal i baren alltid på bra humör och gör dom bästa drinkarna..en klippa. Sen har vi servitören anwar proffsig i sin yrkesroll och har alltid nått härligt skämt på G. Vi kommer återvända till detta härliga hotelletVäldigt bra snorkling ocH precis utanför hotellet. Vi har varit ett fler tal gånger i Thailand och fått åka speedboat för att få denna nivå.
Maten var riktigt bra och vi var här i 2 veckor på å bara njöt på vår "silverbröllps" resa.
Vi gillar och träna men gymmet måste rycka upp sig...det kan inte va så svårt och fixa till. Tack för 2 super veckor....Lisa och Ulrik

Tips för att välja rum: Vi bodde mot havet så man hörde havet hela tiden.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
1  Tack Ulrik S
Omdömet skrevs mars 11 2016

På le Recif Attitude känner du dig välkommen och hemma. Tror aldrig jag haft den känslan på ett hotell förut. Jag vill inte kalla den personalen – mer som en familj – och den mötte oss med leenden, skämt (om du vill och bjuder lite på dig själv) och insikter om Mauritius, dess folk, traditioner och inte minst tolerans gentemot oliktänkande, oliktroende. De flesta religioner finns representerade här, på en yta stor som Gotland ungefär, och det funkar. En uppfriskande känsla.
Tack nestor Dave, tack Kateira, Villa, Virenne, Vimal, Roger, Bunjun, David, Gavin och alla er andra. Jag tror vi ses igen.
Du får vad du betalar för. Hotellet är lagom stort. Maten utmärkt. Utsikten hänförande. Rummen är helt okej, men duscharna är lite tråkiga. Vi hade föredragit handduschar med slang i stället för fixerade i taket likt duschrummen i skolornas gymnastiksalar.
Men... Du får mer än du betalar för.
Var dock försiktig på stranden. Korallerna kan vara lite vassa. Använd badskor om du är ömfotad.

• Bodde här: Januari 2016, reste som ett par
1  Tack Kaj-Ove H
H0tels_Management, General Manager på Recif Attitude, svarade på det här omdömetSvarade mars 25 2016

Dear Guest,
Thank you for this nice review.
Your kind comments are much appreciated.
I am happy to read that your stay went well and that you had great moments while being among us.
As we have corals in front of the hotel, we do recommend that guests wear protective shoes. Also, I have taken good note of your observation concerning the shower.
Hoping to have the pleasure of welcoming you back in our "family",
Warmest Regards,
Mervin Appadu
General Manager

Omdömet skrevs februari 20 2016

Efter att ha rest runt på Mauritius, så tillbringade vi en härlig vecka på Le Recif Attitude. Vi blev mycket väl mottagna och trivdes mycket bra på det lilla hotellet direkt vid stranden. Personalen var mycket trevlig och intresserad av att vi hade det bra. Poolen vid stranden är vacker och man kan därifrån se fantastiska solnedgångar. Tyvärr motsvarade vårt rum (rum 212) inte våra förväntningar. Rummet var mycket enkelt, lite sommarstuga över det. Precis utanför hotellet finns möjlighet till bra snorkling. Det finns inga andra restauranger i närheten. Trivsamt boende. TACK för en trevlig vecka!!!

• Bodde här: Februari 2016, reste med vänner
1  Tack KerstinEskilstuna
H0tels_Management, General Manager på Recif Attitude, svarade på det här omdömetSvarade februari 27 2016

Dear Guest,
Thank you for taking the time to share these wonderful comments!

I am glad that you had such an enjoyable time among us.

I understand that the room did not quite meet your expectations and do apologise. As they are based around the same zen concept as the rest of the hotel, they focus on simplicity in design and decoration, which may be surprising compared to other hotels' rooms.

Looking forward to welcoming you back,
Best Regards,
Mervin Appadu
General Manager

Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Pointe Aux Piments
Nr 3 av 8 i Pointe Aux Piments
1 095 omdömen
2,5 km bort
Victoria Beachcomber Resort & Spa
Victoria Beachcomber Resort & Sp ...
Nr 2 av 8 i Pointe Aux Piments
147 omdömen
16,2 km bort
Veranda Paul et Virginie Hotel & Spa
Visa priser

Besökt Recif Attitude? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Recif Attitude

Adress: Royal Road, Pointe Aux Piments, Mauritius
Region: Mauritius > Distriktet Pamplemousses > Pointe Aux Piments
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Drycker att välja på Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Spa Swimmingpool Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 3 av Romantiska hotell i Pointe Aux Piments
Nr 4 av Spahotell i Pointe Aux Piments
Nr 4 av Strandhotell i Pointe Aux Piments
Prisklass: 955 kr - 2 110 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Recif Attitude 3.5*
Antal rum: 70
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Agoda, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Recif Attitude. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Le Recif Hotel Pointe Aux Piments
Le Recif Pointe Aux Piments

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?