Omdömet skrevs 27 februari 2017

Mycket trevligt bemötande från personalen, direkt från vår ankomst tills vi reste därifrån. Vi hade två härliga veckor och skulle gärna komma tillbaka!
Trivsam stämning, litet och familjärt. Solsängar direkt på den lugna stranden eller vid poolen alldeles intill. God mat med variation; mycket att välja på även för vegetarianer. Restaurangen ligger precis vid havet, så man har en svårslagen miljö under sina måltider. Även den grillade fisken får gott omdöme av vårt sällskap. En kväll kostade vi på oss skaldjursbarbecue på stranden, och det var en upplevelse att sitta vid strandkanten och äta en så fin måltid.
Solnedgången hör till varje dags höjdpunkt på Le Recif; att avnjuta från baren eller solsängarna.
Snorklingen får ni inte missa! Man ser fiskar direkt invid strandkanten så det är värt att spendera timmar med cyklop i vattnet och se alla exotiska fiskar. Hotellet erbjuder även utfärd med glasbottenbåt, om man vill åka en bit utanför revet.
Vi gick morgonpromenader längs med stranden (bitvis på vägen) och det finns mycket att se av både natur och vardagsliv.
Vad gäller aktiviteter så erbjöd hotellet även en matlagningslektion där man fick lära sig att laga kyckling i curry på mauritiskt vis; mycket trevligt. Det erbjöds även provsmakning av lokala specialiteter flera dagar.
En av oss tog avslappnande massage i spa-avdelningen och var mycket nöjd med det.

• Bodde här: februari 2017, reste med vänner
Tack reserigen
H0tels_Management, General Manager på Recif Attitude, svarade på det här omdömetSvarade 3 mars 2017

Dear Reserigen,

We are so happy to read that you had such an exceptional experience with us !

We are so pleased that you had a lovely stay and that you enjoyed almost all our facilities including our Otentik Cuisine (the cooking lesson).

It has been a real pleasure to having you and we look forward to seeing you again :-)

Kind regards

Mervin & The Family Members ☺

Omdömet skrevs 14 februari 2017

Ett härligt hotell med helt underbar personal....två som sticker ut är Kunal i baren alltid på bra humör och gör dom bästa drinkarna..en klippa. Sen har vi servitören anwar proffsig i sin yrkesroll och har alltid nått härligt skämt på G. Vi kommer återvända till detta härliga hotelletVäldigt bra snorkling ocH precis utanför hotellet. Vi har varit ett fler tal gånger i Thailand och fått åka speedboat för att få denna nivå.
Maten var riktigt bra och vi var här i 2 veckor på å bara njöt på vår "silverbröllps" resa.
Vi gillar och träna men gymmet måste rycka upp sig...det kan inte va så svårt och fixa till. Tack för 2 super veckor....Lisa och Ulrik

Tips för att välja rum: Vi bodde mot havet så man hörde havet hela tiden.
  • Bodde här: januari 2017, reste som ett par
2  Tack Ulrik S
Omdömet skrevs 11 mars 2016

På le Recif Attitude känner du dig välkommen och hemma. Tror aldrig jag haft den känslan på ett hotell förut. Jag vill inte kalla den personalen – mer som en familj – och den mötte oss med leenden, skämt (om du vill och bjuder lite på dig själv) och insikter om Mauritius, dess folk, traditioner och inte minst tolerans gentemot oliktänkande, oliktroende. De flesta religioner finns representerade här, på en yta stor som Gotland ungefär, och det funkar. En uppfriskande känsla.
Tack nestor Dave, tack Kateira, Villa, Virenne, Vimal, Roger, Bunjun, David, Gavin och alla er andra. Jag tror vi ses igen.
Du får vad du betalar för. Hotellet är lagom stort. Maten utmärkt. Utsikten hänförande. Rummen är helt okej, men duscharna är lite tråkiga. Vi hade föredragit handduschar med slang i stället för fixerade i taket likt duschrummen i skolornas gymnastiksalar.
Men... Du får mer än du betalar för.
Var dock försiktig på stranden. Korallerna kan vara lite vassa. Använd badskor om du är ömfotad.

• Bodde här: januari 2016, reste som ett par
1  Tack Kaj-Ove H
H0tels_Management, General Manager på Recif Attitude, svarade på det här omdömetSvarade 25 mars 2016

Dear Guest,
Thank you for this nice review.
Your kind comments are much appreciated.
I am happy to read that your stay went well and that you had great moments while being among us.
As we have corals in front of the hotel, we do recommend that guests wear protective shoes. Also, I have taken good note of your observation concerning the shower.
Hoping to have the pleasure of welcoming you back in our "family",
Warmest Regards,
Mervin Appadu

Omdömet skrevs 20 februari 2016

Efter att ha rest runt på Mauritius, så tillbringade vi en härlig vecka på Le Recif Attitude. Vi blev mycket väl mottagna och trivdes mycket bra på det lilla hotellet direkt vid stranden. Personalen var mycket trevlig och intresserad av att vi hade det bra. Poolen vid stranden är vacker och man kan därifrån se fantastiska solnedgångar. Tyvärr motsvarade vårt rum (rum 212) inte våra förväntningar. Rummet var mycket enkelt, lite sommarstuga över det. Precis utanför hotellet finns möjlighet till bra snorkling. Det finns inga andra restauranger i närheten. Trivsamt boende. TACK för en trevlig vecka!!!

• Bodde här: februari 2016, reste med vänner
1  Tack KerstinEskilstuna
H0tels_Management, General Manager på Recif Attitude, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2016

Dear Guest,
Thank you for taking the time to share these wonderful comments!

I am glad that you had such an enjoyable time among us.

I understand that the room did not quite meet your expectations and do apologise. As they are based around the same zen concept as the rest of the hotel, they focus on simplicity in design and decoration, which may be surprising compared to other hotels' rooms.

Looking forward to welcoming you back,
Best Regards,
Mervin Appadu

Omdömet skrevs 28 april 2015 från mobil enhet

Detta hotell va nog lite överskattat av Fritidsresor, enligt dem var detta ett fyrstjärnigt hotell och det kan varken vi eller hotellet hålla med om. Rummen och sängen va bra saknade bara en riktig dörr till toa.
Maten va riktigt bra men alldeles för sällan. Det var för liten variation och den var ganska tråkig. Drickat var bra öl och vin helt ok. Stranden Max en 3a, men det gick att bada och sola. Om ni skall beställa utflykter så gör ni det med killen med glasbåtarna, han lånar även ut syklop och trampbåtar vilket var positivt. Han var billigare på resor är resebolaget. Personalen va mycket trevliga och till mötesgående det blev en liten familj. Allmänt helt ok.

Bodde här: mars 2015, reste med vänner
1  Tack Mikael A
H0tels_Management, General Manager på Recif Attitude, svarade på det här omdömetSvarade 11 maj 2015

Dear Guests,

Thank you for sharing your review on this common platform.
We feel sorry that Récif Attitude was not to your expectations. As mentioned, the hotel is classified 3*+ whereas you have been informed by your travel agent it was a 4*.
Nevertheless, we are glad to note you enjoyed some aspects of your stay with us.
We do hope to see you in the future again.

Kind regards,
Mervin Appadu & the Family Members