Spara
Boka i förväg
Varför ska jag boka på Tripadvisor?
  • Höjdpunkter och fullständig resplan för rundturen
  • Enkel onlinebokning
  • Bästa pris-garanti
Mer information

Google
Sätt du kan uppleva Flic en Flac Beach på
från 128,21 US$
Mer information
Omdömet skrevs 27 januari 2020 från mobil enhet

Fin strand att promenera på, väldigt lugnt och inga jobbiga försäljare. Vilket var på de ställen vi besökt på Mauritius.

Tack Miknys12
Omdömet skrevs 21 januari 2020 från mobil enhet

Detta är ingen paradisstrand även om det ser fantastiskt ut på många bilder!
Hela stranden tar ca 30-40 min att gå, enkel väg.
I norr, närmare hamnen och där båtar ligger ute i vattnet, är det bra och enkel snorkling som börjar ca 25 m från stranden. Ju längre söderut längs stranden, dessto sämre snorkling.
I vattnet, ligger längs hela stranden bitar av döda koraller. Det finns också större stenar. Allra värst är sjöborrar -dessa vill man inte ha i foten! Detta gör att man måste använda badskor för att kunna gå in och ur vattnet på ett enkelt sätt och för att inte sticka sig på sjöborrar.
Det är aldrig djupare än 2 m, ända ut till korallrevet några hundra meter ut.
Längst i norr är det mest folk, även om det inte är mer trångt än 25 m till närmsta granne. I södra delen vid Wolmar, före All Inclusive hotellen börjar, kan man ha flera hundra meter strand för sig själv=väldigt mysigt!
På helgerna när alla lokalbor söker sig till havet för familjepicnic blir det ganska mycket mer folk, även om dessa inte lägger sig på strandremsan, utan uppe bland träden som finns längs hela stranden. Det är dock ett trevligt inslag att se.
Byn är liten och mest becksvart på kvällen (sparar el?). I närheten av stranden och något kvarter in, finns många restauranger med olika inriktningar. Riktigt god och varierad mat. Denna tröttnar man inte på!
Vid stranden finns också foodtrucks som har god enklare mat.
Vi bodde här i 14 dagar men 7 dagar hade räckt. Bättre att kombinera flera orter/stränder under sin vistelse här.
Med badskor är stranden värd några dagars besök.

Tack bemi2020
Omdömet skrevs 11 januari 2020

Stranden är lång och bred och perfekt för familjer med barn som vill leka i sanden. Finns även en liten sträcka där träden går långt ner så barnen kan sitta i skugga och leka i sanden vilket är perfekt mitt på dagen.
En av de få stränder på Mauritius som har bra snorkling direkt från stranden.
Det finns även flera foodtrucks och även restauranger i närheten.

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack LindaO2203
Omdömet skrevs 7 januari 2020 från mobil enhet

Stranden är verkligen fin! Milslång finkornig sandstrand. Det är ingen strand med en massa försäljare som stör. Gott om möjlihet till skugga av alla pinjeträden men ingen strand med palmer. Det mest possitiva tycker jag är att det inte upplevs så turistit utan det är mer av lokalbefokningen som träffas och umgås här än turister. Bra om man använder badskor för det finns en del sjöborrar.

Tack 621petraf
Omdömet skrevs 6 december 2019 från mobil enhet

Längs Flic and Flac finns Public Beaches med solstolar och parasoller att hyra för den som önskar liksom områden med lyxiga hotell. Du får nyttja hela strandremsan, även framför lyxhotellen vilket är ett plus. Korallrev finns nära stranden om du vill snorkla.

Susanne, Visby

Datum för upplevelsen: december 2019