Omdömet skrevs 23 juli 2018

Hotellet ligger vackert beläget, är lagom stort med tillgång till diverse vattensporter, uthyrning av cyklar, tennis, möjlighet att boka turer på ön, osv. Poolen var underbar och servicen håller en väldigt hög nivå. Stranden är vacker men under vattnet är det fullt med stenar så badskor rekommenderas starkt!

Som så många andra har skrivit (och anledningen till att det inte blir 5 stjärnor) är buffé restaurangen medioker. Det är ett förhållandevis stort utbud och vi hittade varje kväll några rätter som smakade helt ok men det var aldrig riktigt gott. Alkohol var dyrt men inte hutlöst (för dem som vill spara går det att hyra en cykel och åka till Spaar-butiken 20min bort)
Vi är överlag väldigt nöjda med vårt besök och skulle definitivt återvända om vi får chansen! :)

Datum för vistelsen: juli 2018
1  Tack Anksson
SandsResortMauritius, General Manager på Sands Suites Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 10 augusti 2018

Dear Anksson,

Thank you for your very good comments.

We are delighted that you are overall very pleased with your visit at Sands Suites Resort & Spa.

Looking forward to your return for another great stay at Sands Suites Resort & Spa.

Kindest regards,

Kamal Nundloll
General Manager

Omdömet skrevs 28 november 2017

Sands resort är ett fantastiskt fint hotell på en fin del av stranden. Poolen superfin, rummen stora och smart utformade. Service och mat i Dolphin bar suverän. Vi testade massage i spa-avdelningen, mysigt och jättebra, Tråkigt att restaurangerna på Sands drar ner helheten. Bufféerna har låg kvalitet och är väldigt lika vaje dag. Vi åt på a la carte-restaurangen Spices ett par gånger men där var servicen under all kritik, så långsam och rörig, Vid ett tillfälle väntade vi på varmrätt i 1 tim och 20 min! Portionerna på Spices är löjligt små, då är vi ändå inga storätare! Vi klagade flera gånger men inget hände. Sands borde lära av systerhotellet Maradiva där restaurangerna är superbra med fantastisk service.

Datum för vistelsen: november 2017
1  Tack annelihasselstrom
SandsResortMauritius, Manager på Sands Suites Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 3 december 2017

Dear annelihasselstrom,

Thank you for your time to share your feedback.

While we are glad that most of the services at the resort met and exceeded your expectations, we have noted with concern your remarks about the quality and service in our food & beverage outlets. We are sorry not to have been able to live up to your expectations and have shared with all concerned for their review and improvement.

We hope to have the opportunity to welcome you back and ensure a different experience in our restaurants and sincerely hope that you will still keep fond memories of your stay at the resort.

Kind regards
Kamal Nundloll
Resort Manager

Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 10 oktober 2015

Vi firade 30 års äktenskap och beslutade vi ville att återvända till Mauritius. Eftersom vi aldrig har återvänt till samma hotell innan räknade vi bort The Sands från början ( vi brukar vanligtvis inte återvända till hotell eftersom vi se fram emot att upptäcka något nytt, så inte för att semestern inte var bra). Så vi tittade på flera olika hotell i Mauritius (och tro mig det finns några fantastiska hotell på Mauritius) men vart och ett vi tittade på kände vi saknade vad The Sands har. The Sands först av allt måste ha en av de bästa utsikterna på Mauritius, där man tittar ut över Tamarin Bay mot bergen vid Le Morne . Eftersom det är bara ett litet hotell så har varje rum havsutsikt och det utan utan extra kostnad (och vilken utsikt det är, skulle vi aldrig tröttnar på att se på det ). Personalen är underbar, du får alltid ett leende från alla, oavsett om det är trädgårdsmästaren eller ledningen och de kommer att göra allt för att göra din vistelse fantastisk. Rummen är stora och bekväma och oklanderligt rena. Du behöver aldrig att kämpa för en solstol oavsett om du vill ha en vid poolen eller på stranden. Maten och menyn har förbättrats avsevärt sedan vårt senaste besök och de flesta rätter tillagas färska framför dig. Dessa är bara några av de skäl att bo på the Sands.
Som jag sa var det vår 30:e bröllopsdag medan vi var där vilket hotellet visste och vi anlände till en flaska mousserande vin en tallrik med exotiska frukter och Mauritius makroner. De erbjöd oss också antingen middag i Spices restaurangen (som du normalt betalar en extra avgift för) gratis eller middag på stranden som normalt skulle kosta ungefär £120 och allt var vi tvungna att betala för var servicen, cirka £15. Vi valde det senare och de gjorde det mycket speciellt för oss och dettas är något jag kommer alltid att minnas.
Underhållning är subtil och slutar kl 10:00 men mycket trevlig. Frukosten är mycket bra med allt du kan önska dig igen lagade framför dig, särskilt tack till ägg dam som kom ihåg oss från förra gången med hennes ljuvliga god morgon fru. En skål med flingor satt i min matsalen hemma är ett mycket dåligt substitut för crepes lördag praktiskt taget på stranden i solskenet.
Varje eftermiddag på runt 5,30 knackade det på vår dörr och vi fick ett stijl med rom och en aptitretare en välsmakande, en söt men det bara hände för de första 9 dagar och sedan slutade det, vet inte varför och besviken eftersom vi verkligen uppskattade det.
Som jag sade alla i personalen var fantastisk, men ett särskilt omnämnande till Oliver en av killarna i baren. Vilken härlig, charmiga uppmärksam ung man han är och en tillgång till hotellet. Han hade alltid tid för en pratstund och råd om alla de underbara platser att besöka på Mauritius. Vi önskar honom lycka med sin karriär, han kommer att gå långt.
Så holiday slutade och vi körde bort från Sanden ännu en gång med en tår i våra ögon, vi vill tacka er alla för att ni gjort vårt andra besök så minnesvärt. Från någon som aldrig uppföljningsbesöken ett hotell, vi kan även göra en tredje besök en dag att våra barn och deras partner att dela med dem hur speciell att du alla är och hur vackert det är.
Tack från djupet av våra hjärtan xxx

1  Tack abibourlet
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.co.uk. Visa original
Omdömet skrevs 21 januari 2015

Vi firade vårt Silver (25år) Bröllop och blev rekommenderade Sands Resort & Spa. Ett underbart mottagande, stora fina nyrenoverade rum, champagnen på kylning och ett fint fruktfat väntade på oss. Perfekt service, små överraskningar serverades på stranden när vi njöt av den underbara utsikten. Maten var fantastisk underbara bufféer både till frukost och middag. Bröllops middagen bjöds vi på fyrarätters med perfekt uppassning. I kunde inte ha valt ett bättre hotell. Tack så mycket till hela personalen på Sands ingen nämnd ingen glömd.Varma hälsningar Thomas o Annika från Sverige

Datum för vistelsen: januari 2015
1  Tack Jannika5
Omdömet skrevs 27 februari 2012

Vi var där på vår bröllopsresa och det var verkligen romantiskt där. All personal var tillmötesgående och serviceminded. Det var rent och snyggt, god mat och dryck.
Vi fick också en speciell bröllopsmiddag på stranden som vi uppskattade mycket och var helt underbar. Rummet och badrummet var stort och alltid rent.

Datum för vistelsen: februari 2012
Tack Varamon