Kihaa Maldives(Baa Atoll)
1 056 US$
  • Frukost ingår
Azoush Tourist Guest House(Fulhadhoo Island)(Mycket prisvärt!)
Boka nu, betala på plats
  • Precis vid stranden
Coco Palm Dhuni Kolhu(Dhunikolhu Island)
Kostnadsfri avbokning till den 21/07
Boka nu, betala på plats
1 276 US$
Rabattmeddelande! 17 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 17 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 353 US$/natt.

Royal Island Resort & Spa(Horubadhoo Island)
Rabattmeddelande! 44 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 44 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 365 US$/natt.

Amilla Fushi(Baa Atoll)
2 643 US$
1 121 US$
  • Frukost ingår
Dusit Thani Maldives(Baa Atoll)
1 184 US$
Travelocity
Rabattmeddelande! 54 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 54 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 1 278 US$/natt.

Soneva Fushi(Kunfunadhoo)
2 918 US$
2 320 US$
3 512 US$
2 156 US$
  • Pool
Anantara Kihavah Maldives Villas(Kihavah Huravalhi)
2 830 US$
1 538 US$
Omdömet skrevs 18 januari 2018

vi bodde i standardvilla, helt fantastiska rum , bara ett par meter från stranden.
vi gick barfota i 2 veckor, behövdes inga skor, jätte fin mat överallt i alla restauranger,
och helt underbar personal, vänliga och rara och alltid ett leende på läpparna. Vi fick rummet städat 2 gånger om dagen . Min man fyllde år under tiden här och då fick han en tårta och en flaska vin + att personalen sjöng för honom, sen hade dom smyckat sängen med blomblad på födelsedagen, helt underbart. Kan varmt rekommendera denna ö. Tack till all personal som gjorde vår vistelse till en helt underbar semester

• Bodde här: januari 2018, reste som ett par
2  Tack reslust9
TeamRBR, General Manager på Reethi Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 26 januari 2018

Dear Reslust9,

Warm Greetings from Reethi Beach Resort!

We are delighted that you had a wonderful time with us in our Paradise Island. Thank you for taking the time to share your experience with us. It is the biggest reward for our team to know that we have created unforgettable memories for our guests. We look forward to seeing you again in the near future.

Best Regards;

Marlon Abeyakoon
General Manager

Omdömet skrevs 26 december 2017 från mobil enhet

Underbar ö, prisvärd resort med bra personal.
Bodde i en watervilla, lite äldre standard men prisvärt när man jämför vad nyare resorter kostar. Väldigt fint med den egna uteplatsen med nedgång till havet.
Beachvillorna på ön såg även fina ut men reehivillorna som låg mer mitt på ön skulle vi inte vilja bo i.
Personalen var väldigt hjälpsam med allt vi bad om. Alla var vänliga och gjorde det lilla extra.
Vi hade all inklusive och var ganska nöja med maten. Fanns oftast något gott att äta på buffén.
Vi hade även vårt bröllop på ön, vilket överträffade våra förväntningar. Väldigt vacker, bra service, god mat. Vi anlitade även hotellets fotograf som var duktig och trevlig.
Skulle gärna åka tillbaka!

Bodde här: december 2017, reste som ett par
1  Tack Susanne B

Dear Susanne,

Warm Greetings from Reethi Beach Resort!

We are delighted that you had wonderful stay with us. Thank you for taking the time to share your experience. It is the biggest reward for our team to know that we have created unforgettable memories for our guests. We look forward to seeing you again in the near future.

Best Regards;

Marlon Abeyakoon
General Manager

Omdömet skrevs 5 mars 2017 från mobil enhet

Jag och min pojkvän åkte till reethi beach 13 februari i två veckor. Jag kan vara säga att det är en helt fantastisk ö, kritvit sand och underbart vatten. Hit ska man åka för ren avkoppling. Jag och min pojkvän älskar att snorkla och de hade ett fantastiskt fint husrev med massa underbara fiskar i olika färger. Vi hade även turen att stöta på små hajar när vi snorkla (Hur häftigt?!). Min pojkvän dyker också och han tyckte även det var super bra. Ett tips från oss (om man gillar snorkling) är att vara med på deras "nattsnorkling" som började 19.30 på kvällen. Vi var ett gäng med en instruktör som snorkla längs ön med ficklampor och fick se massvis av stingrockor, det var en häftig och spännande upplevelse. Allt som allt med ön, vatten och strand 5/5 poäng!

Vi bodde i en watervilla. När vi kom blåste det en del och slog vågor under villan rätt hårt (lite svårt att sova pga det). Annars var villan jätte fin med en terass ut över det klarblåa vattnet. Men vi skulle nog såhär i efterhand nöjt oss lika väl med en bungalow på stranden som var mycket billigare, dom såg riktigt mysiga ut. Rum 5/5 poäng.

Maten, wow. Vi tog inte all inclusive utan hade bara frukost så vi åt aldrig på buffén på kvällen. Frukosten var jätte bra mycket och välja på. Favoritrestaurangen moodhu bar hade jätte god mat, av alla ställen vi varit på innan så var detta den bästa maten vi ätit utomlands. 5/5 poäng. All personal är jätte trevlig.

Vi gjorde 3 utflykter. Två snorklingsutflykter som man åkte båt till andra rev, ena snorkla vi med sköldpaddor. Sedan gjorde vi en utflykt som kallades "Robinson Island" där man fick vara ensam på en öde ö. Ön var riktigt häftig med en lång vid sandbank ut i havet, så vackert. Dock så var det VÄLDIGT skitigt på ön, skräp överallt som låg slängt och krabbor som var på och åt på skräpet. Det var faktiskt väldigt ofräscht, man kan definitivt tycka att de ska städa på en sån ö när man betalar drygt 1000 kronor för att vara där några timmar.

Vädret, det blåste de första dagarna rätt rejält så man inte kunde bada från våran terass. Men man kunde bada från stranden. Vi höll oss dock ifrån att snorkla jätte mycket när det vågade. Första dagen och näst sista hade vi regn, annars strålande sol med 30+ i skuggan. Det slutade sedan att blåsa också.

Over all en helt fantastisk ö, har inget negativt att klaga på egentligen förutom utflykten till Robinson ön. Detta är en resa vi aldrig kommer glömma!

Ps ta inte med skor, vi gick barfota HELA resan!!

Bodde här: februari 2017, reste som ett par
3  Tack Erika S
Omdömet skrevs 5 mars 2017

Wow, det här stället är ett paradis på alla sätt och vis! Jag bodde här 23/12-2016-5/1-2017

Vi bodde i en delux bungalow ca 10 steg från stranden där vi hade våra egna solstolar. Rummet var stort och luftigt med bra garderober och skön säng, rätt hård men det passade mig utmärkt. Badrummet var fantastiskt! Stort och regnduschen var under bar himmel. Toalett, handfat samt badkar var under tak, så det var inga problem att vistas där om det kom en regnskur. Inga problem med insekter trots öppet tak. Hade lite myror som knatade på ytterväggen vid duschen på kvällen, men det var allt. INGA MYGG på hela ön!
Tack vare att de städade rummet 2 ggr om dagen, förmiddag samt kväll, så var det väldigt rent = ingen sand någonstans trots närheten till stranden.

Maten var otrolig. Vi valde all inclucive och är väldigt nöjda med vårt val. Buffèn var utmärkt och under våra två veckor var det inte samma mat en enda kväll. De hade olika teman både till lunchen samt till middagen. Många vegetariska alternativ till varje måltid. Huset vin som ingick var inte så mycket att hurra för, men det var väntat, de hade som tur var väldigt många andra dryckes alternativ att välja mellan.
Vi valde att uppgradera till Premium de sista 5 dagarna och besökte alla de andra restaurangerna och hade alla väldigt god och vällagad mat. Moodhu hade väldigt långsam service, men utsikten gjorde att det var värt att gå dit ändå.

Barerna var mysiga allihop, men vi hängde mest i huvudbaren av bekvämlighets skäl och för att det fanns wifi där.

Stranden var helt otrolig runt hela ön. Vi gick barfota runt ön flera ggr om dagen utan att få ont i fötterna. Sanden var som mjöl, väldigt skön att gå på och blev aldrig så varm att det var besvärande. Man kunde bada precis överallt men vid lågvatten fick man gå ut en bra bit för att kunna doppa hela kroppen, då fick man akta sig lite för att inte trampa på koraller.

Jag valde att ta flera spabehandlingar, massage och övriga behandlingar och det kan jag verkligen rekommendera till den som vill bli lite bortskämd och totalt avslappnad. Det kostade lite, men var värt varenda dollar.

Dykning och snorklingen kan jag egentligen inte uttala mig om då jag inte gör något av det, men det var ett rikt fiskliv precis vid stranden och även några små revhajar så jag gissar att det fanns mycket mer att se en bit ut.

Servicen rent allmänt är outstanding. Uppmärksam och diskret aldrig påträngande fast det alltid var någon i närheten som tog hand om dina önskningar.

Enda stället vi aldrig besökte var poolen, poolbaren samt gymmet. Poolen kändes lite överflödig när havet och stranden var så fantastiskt, gymmet hade jag inget behov att besöka på semestern.

Nästan inga insekter på hela ön trots att mitten av ön är full av vegetation.

Jag tog av mig skorna när jag anlände och det var med sorg jag satte på mig dem igen när jag skulle åka.

Det här var mitt första möte med Maldiverna och jag kommer absolut att åka tillbaka. Kan absolut tänka mig att bo på Reethi Beach Resort igen och jag rekommenderar stället varmt för alla som vill ha en bekväm och lugn semester.

• Bodde här: december 2016, reste med vänner
2  Tack L1D1V
Omdömet skrevs 27 februari 2017

Den perfekta ön för avkoppling och sann paradis känsla. Inte alltför modernt med pool på varenda veranda! Precis lagom standard för att vara paradiset! Man gick barfota från dag ett! Vänlig, trevlig och service inriktad personal. Mycket bra och varierande mat(hade all inclusive frukost, lunch, middag). Inga problem att få dagarna att gå med snorkling, dykning, utflykter, spa, mm mm.
Man gick utan vidare 10000 steg per dag bara genom att gå till måltiderna, ett par varv på stranden, lite annat mm.
Helt magisk, helt enkelt!!!!!!!!

Tips för att välja rum: Om man vill ha en privat känsla så är Vattenvillorna perfekta!
  • Bodde här: februari 2017, reste som ett par
1  Tack Anne E