Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
Omdömen (4 048)
Filtrera omdömen
4 048 resultat
Medlemsbetyg
2 280
1 151
384
133
100
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
2 280
1 151
384
133
100
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
38 av 4 048 omdömen
Omdömet skrevs 20 februari 2018

Bodde där tre dagar i slutet av en Borneovistelse. Stort och opersonligt hotell som dock ligger bra till för utfärder på öarna. Tyvärr rätt rörigt då det var under kinesiska nyåret. Rekommenderar den italienska restaurangen.

Bodde här: februari 2018
Tack ullan10
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
ShangriLa_TAH, Director of Communications på Shangri-La's Tanjung Aru Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 22 februari 2018
Google-översättning

Dear ullan10,

Thank you for taking the time to write this review of the resort.

Please accept our sincere apologies for it seems we have missed our opportunity to introduce you to the Shangri-La hospitality and the Sabahan warmth when you were in Kota Kinabalu recently.

We would like to welcome you back one day soon though to show you the outstanding service we are known for.


Yours sincerely,
Claudina Wong
Director of Communications
Shangri-La's Tanjung Aru Resort & Spa, Kota Kinabalu

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 24 januari 2018 från mobil enhet

Bra hotell med fint poolområde. Stranden är dock väldigt liten om man föredrar att bada i havet. Vi bodde i Kinabalu wing vilken vi uppfattade var lite lugnare än andra änden av hotellet (Tanjung wing) där poolen låg. Loungen var verkligen bra med fria drinkar under två timmar på kvällen. Samtidigt serverades också ett generöst utbud av både varma och kalla smårätter. Frukosten var också mycket omfattande för att serveras i en lounge. Vi provade vid ett tillfälle att äta frukost i den stora frukostmatsalen där utbudet var ännu större men där var det väldigt rörigt och hög ljudnivå. Fint rum med allt som behövs och underbar havsutsikt. Mycket bra service och trevlig hotellpersonal. Ett stort plus för att hotellet hade en egen marina varifrån man kunde göra båtutflykter till närbelägna öar för t ex snorkling.

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Fredrik W
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
ShangriLa_TAH, other på Shangri-La's Tanjung Aru Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 29 januari 2018
Google-översättning

Dear Fredrik W,

Thank you very much for taking the time to write this review of the resort and for choosing to stay with us during your holiday here.

It was such a pleasure to have you here with us. We'd love to welcome you back again soon. Until we meet again, safe travels always.


Yours sincerely,
Claudina Wong
Director of Communications
Shangri-La's Tanjung Aru Resort & Spa, Kota Kinabalu

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 13 april 2017

Mycket trevligt bemötande vid incheckning och utcheckning. Rummen var stora och ljusa. Det som drar ned betyget på rummet är att det fanns bara en plats för en resväska. Bokar man in på ett dubbelrum på ett 5-stjärnigt hotell förväntar man sig att det skall finnas plats för två resväskor. Balkongen hade fin utsikt över havet. Balkongen hade en fläkt i taket, det var bara en hastighet på fläkten. Fläkthastigheten var mycket hög så den borde gått att reglera, det gick inte att sitta under den på grund av den höga hasigheten.
Frukostmatsalen var full med folk så det var svårt att få plats. Cirka en tredjedel av hotellet var under renovering. Hur skall det bli när det är klart och ännu mer gäster?
Fick säga till varje dag att maten var slut. Glas och kaffekoppar var också slut så det var vi också tvungna att säga till om.
Mycket barnfamiljer med stojiga barn bodde på hotellet så den som söker en lugn tillvaro bör överväga ett annat boende

  • Bodde här: mars 2017, reste som ett par
    • Standard
    • Renlighet
    • Service
Tack PTJoh
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
ShangriLa_TAH, Director of Communications på Shangri-La's Tanjung Aru Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 17 april 2017
Google-översättning

Dear PTJoh,

Thank you very much for taking the time to write this review of the resort.

Thank you also for the good idea, we will definitely take your suggestion of adding another area for suitcases into account when we are revamping the guestrooms.

We look forward to welcoming you back soon. Until we meet you again, safe travels always.


Yours sincerely,
Claudina Wong
Director of Communications
Shangri-La's Tanjung Aru Resort & Spa, Kota Kinabalu

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 27 mars 2016 från mobil enhet

Fantastiskt bra hotell med kanonfint poolområde. Badvakter såg till så de som ville ha det lugnt fick ha sitt poolområde i fred och vice versa.

Fantastisk service och fina rum.

Det enda trista är att man måste ta taxi för att besöka andra restauranger. Hotellets restauranger är jättebra men dyra.

Bra läge för utflykter.

Bodde här: mars 2016, reste med familjen
Tack ElisabethS2239
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
ShangriLa_TAH, Director of Communications på Shangri-La's Tanjung Aru Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 31 mars 2016
Google-översättning

Dear Elisabeth S,

We absolutely love to hear that you had enjoyed your holiday here!

Do come back to Kota Kinabalu soon.

Safe travels!

Yours sincerely,
Claudina Wong
Director of Communications
Shangri-La's Tanjung Aru Resort & Spa, Kota Kinabalu

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 17 mars 2013

Självklart, dyrt - underbar anläggning 30 år gammal, ingrodd i omgivningen, väletablerad och harmonisk. Personalen hälsar ständigt, är snälla service minded. Spa fantastisk, havet underbart. rummen fina. Man skulle kunna kräva mer av restaurangerna. Frukost underbar, bästa stunden på dagen, tidigt helst.
Logistik, professionellt, allt fungerar som det ska. Vissa lokaler kunde nyttjas bättre - gymmet tex som behöver förnyas. Vinkunskap och vinservering Achilles häl, kan bli mycket bättre och inte spreta så mycket.
Badviken härlig. Roomservice mycket väluppfostrade och vältimade.
Bäst i världen ? Nja. Prisvärt ? Lite tveksamt kanske - viss risk för Vingresort förväxling, "all inclusive", lite för låg lägsta nivå, men stämningen trevlig och otvungen.

  • Bodde här: februari 2013, reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
1  Tack PKB142
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen