Omdömet skrevs 19 januari 2017 från mobil enhet

Rummet vi fick (trots att vi bokade i god tid) på bottenvåningen nära poolen var möglig och luktade väldigt illa. Personalen, som var väldigt trevliga, hjälpte oss till ett annat rum som var bättre. Trots detta var rummet mycket slitet och lyhört. Hotellet är enormt stort och väldigt många gäster som gjorde att springande och skrikande barn men även skrikande vuxna var väldigt störande. Mycket lyhörda rum gjorde att man hörde allt från grannarna. Maten var väldigt god och vällagad. Poolområdet var också bra. Hotellet ligger i utkanten av själva byn. Centrum som ligger c:a 15 min från hotellet samt strandpromenaden är värda ettbesök. Tar du dig till närmaste stranden från hotellet är just nu en byggarbetsplats.

Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Paba2000
Omdömet skrevs 14 januari 2017

Sämre rum än vad som beskrivs! Blev hänvisade till detta hotell eftersom vårt andra hade släppt våra rum, visste inget om detta innan vi kom dit, till en början verkade det bra, men när vi väl var på plats såg vi efter en stund att det inte var så fräscht överallt! fläckiga lakan mm...Enda positiva var ett bra poolområde på hotellet, annars så finns det klart bättre i närheten och säkert lika i pris!

• Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack KentMikael22
Omdömet skrevs 27 december 2016 från mobil enhet

Bodde där i fyra nätter. Vi saknade handdukar under två av de fyra kvällarna. Och pool-området är gjort för barnfamiljer. Konceptet med buffé och underhållning är garanterat jättebra för små barn. Vilket det var rätt gott om.

Bodde här: december 2016, reste som ett par
1  Tack Joakim L
Omdömet skrevs 18 juni 2016

Härligt ställe, fantastisk pool. Mycket barnvänligt. Gott om restauranger på området och i närheten.
Trevlig personal. Stor buffe både till frukost och vissa kvällar.

Rummen kanske lite små och slitna men helt okej för en familj.

• Bodde här: mars 2016, reste med familjen
Tack petrajankov
Omdömet skrevs 15 januari 2016

Hotellet har ett fantastiskt pampigt yttre och imponerande lobby. Hotellet har en East wing och West wing. Vi bodde i det förstnämnda. Så fort man kommer ut från lobbyn så tar det pampiga slut. Man möts istället av kaklade smutsiga gångar med väggar som någon gång varit hela och rena men som nu var fulla med fläckar och spacklade delar. Vi bodde i rum 1316 som vi bytte till från ett rum på bottenvåningen. Rummet hade ett högljutt AC, ett litet värdeskåp, en balkong och två 140cm sängar.

Det var problem med i stort sett allt i rummet. Balkongdörren var trasigt, var svårt att få upp och gnisslade. Lakanen var fläckiga, likaså badlakanet och duschhandduken som man har på golvet. Den var till och med så fläckig att vi trodde att den inte bytts ut alls. Vi ville ha en ny men den nya var precis lika fläckig. Vi förstod att den första trots allt varit "ren", dvs tvättad.

Städningen var bristfällig. Vi var på hotellet från onsdag till söndag och två av dagarna fick vi ingen städning alls. Man visste aldrig om de skulle komma eller inte. Två gånger fick vi därför ringa efter toapapper och vatten som de normalt skulle fylla på varje dag. Första gången städningen uteblev ringde vi och frågade efter den och fick då svar att städerskorna städade till 18:00, att de skulle komma senare. De kom aldrig. Wi-fi fungerade hjälpligt i rummet.

Receptionisterna var vänliga men även här var det brister. Vi frågade efter vägen till Cenang-stranden och fick som svar att det är väl ingen idé att gå dit när Tengah ligger runt hörnet? Jag hade varit på Tengah men ville prova Cenang men fick som ytterligare svar att gå bara på vägen så hittar du. Jag blev snabbt avfärdad med en handviftning. Å andra sidan var receptionisterna väldigt hjälpsamma sista dagen och lät mig att använda deras dator och skrivare för incheckning och utskrivning av boardingkort.

Det som var bra med hotellet var poolområdet. Poolen är anledningen till att hotellet får ändå godkänt från oss. Viss paxning av solstolar förekom men var egentligen helt onödigt då de gott räckte åt alla. Min 12-åring älskade poolen,vattenrutschkanorma, vågpoolen och vattenfallet. Med stora svårigheter fick jag upp henne ur poolen om eftermiddagarna:-). Även jag som vuxen trivdes bra i poolen då det fanns gott om utrymme i poolens olika delar. Poolen är nog den längsta jag simmat i.

Det fanns även flera restauranger på hotell/poolområdet med en bra prisnivå. Frukosten var också helt ok, både kontinental och inhemsk frukostbuffé fanns tillgänglig. Kaffet var hemskt! Undvik det!

Tips för att välja rum: Undvik rum 1316
  • Bodde här: januari 2016, reste med familjen