Taj Hotels
  • Pool
Casa del Mar, Langkawi(Pantai Cenang)
  • Pool
Agoda.com
  • Frukost ingår
  • Fri parkering
Tropical Resort(Pantai Tengah)(Mycket prisvärt!)
Travelocity
Priceline
Omdömet skrevs 14 mars 2018

Vi tillbringade 5 underbara dygn i detta paradis. 32-34 grader och sol varje dag på en vit sandstrand där det bara var vi. Allt var perfekt så egentligen behöver inget mera sägas men visst kan man redogöra för några mindre perfekta saker även i paradiset.
Starka underströmmar på grund av tidvatten. Endast wifi i läsrummet. Allt annat var perfekt! Happy hour i poolbaren varje kväll mellan 17-23 med priser som bara inte finns eller vad sägs om en perfekt Singapore sling för 20kr... Nej här skulle man kunnat stanna!

Tips för att välja rum: Det är inte rum det är sviter!
Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Thomas M
Omdömet skrevs 17 januari 2018 från mobil enhet

Underbart hotell och underbara vyer, personalen fantastisk med en service på topp, rekommenderas verkligen. Hit ska vi tillbaka besök restaurangerna som vi tyckte hade mat av toppklass. Stranden underbar med en otrolig skötsel ren och snygg och man kan gå ut till ön när lågvattnet kommer.

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Lars M
Omdömet skrevs 7 november 2017

Av våra 9 nätter på Langkawi stannade vi 4 nätter på Tanjung Rhu Resort. Hotellet passar perfekt för de som är ute efter lugn och ro.
Rummet var fräscht och personalen otroligt trevliga. Vi märkte inget av renoveringsarbetena, de verkade ha tagit en paus.
Stranden var helt underbar, spabehandlingarna var bra. Vi njöt verkligen av våra dagar här.
Största nackdelen var dåligt wi-fi, men det kan vara en fördel också om man har svårt att koppla bort sig från yttervärlden (om det är det man vill).

• Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack Bolsann
Omdömet skrevs 9 november 2015 från mobil enhet

Plus:
Hotellets största plus är den otroligt fina stranden som kan vara den bästa på hela Langkawi och de fina poolerna. Fräscha rum och trevlig personal. God mat och väldigt goda drinkar.
Minus:
Det wifi som finns är inte i rummen utan finns enbart i en lounge och fungerar ungefär hälften av tiden.
De renoverar största delen av hotellets rum (vilket enligt personalen stått still i över 1,5 år) vilket ger lite tråkigt och spöklikt intryck från vissa håll men gör även att det är väldigt lugnt och skönt.
Sista kvällen fick vi höra från personalen att det är väldigt dåliga arbetsförhållanden för dem. Gjorde oss illa till mods och fick oss att ifrågasätta hela anläggningen.

Bodde här: november 2015, reste som ett par
1  Tack Hannapannau
Omdömet skrevs 22 december 2009

Inte lika fint som på bilderna, vi hade ett rum som läckte avloppsvatten. Fick lagas tre gånger. Det var stort problem med cigarett rök påmrummet. De ordnadejätte bra utflykt. Maten på restaurengerna var bra. Fina pooler ´helt ok sandstrand.

Bodde här: augusti 2008, reste som ett par
1  Tack AndersJ1