Omdömet skrevs 13 juni 2018 från mobil enhet

Vi bodde på Berjaya i 7 nätter i en stuga ganska nära lobbyn så vi hade gångavstånd. Hade inte gillat att var beroende av skjuts hela tiden även om dom kom snabbt. Boendet var rent och snyggt. Städerskan tog inte emot dricks.
Vi åt på alla restauranger/barer utom sportbaren och vi var nöjda med alla. Lite högre priser än utanför anläggningen men det får man räkna med. Frukosten helt underbar med allt man kan önska. Alltid trevlig personal överallt förutom några som jobbade vid entrén. Visade ibland inte att dom lyssnade och jag fick en gång beställa om taxin då personalen helt enkelt struntat i min önskan. Upplevde bara detta med dom som arbetade med transportbeställningarna.
Utcheckningen gick väldigt smidigt och snabbt. Fick snabb service vid en disk bredvid där vi kunde göra klart allt kvällen innan.
Alla ställen mycket noga med kvitton.
Stranden ren och badhandukar var bara att låna.
Aporna och dom andra djuren gjorde vistelse spännande och på stranden hjälpte personalen till att hålla dom borta.
Vill också tillägga att omgivningen är fantastisk med väl skötta planteringar och underhåll. Vi kommer gärna tillbaka hit!

Datum för vistelsen: juni 2018
1  Tack 179helenaa
ShuminNair, Public Relations Manager på Berjaya Langkawi Resort - Malaysia, svarade på det här omdömetSvarade 27 juni 2018

Dear Helena A,

Greetings from Berjaya Langkawi Resort!

Thank you for a stay with us and for writing an honest review. So pleased to hear that you had an exceptional stay and marvelously enjoyed the natural surrounding of the resort.

Noted on your kind feedback and we have brought the matter with our concierge team to be very attentive and responds to guest needs and requests.

With your review on our Tripadvisor page here this gives a better understanding of our resort for the travelers whom are making plans for a vacation at our resort soon.

We look forward to seeing you again in the not too distant future!

Best regards,

N.Shumindhran Nair
Public Relations Manager
Email: langkawi.rsvn@berjayahotel.com

Omdömet skrevs 6 november 2017 från mobil enhet

Vi stannade på Berjayja Langkawi Resort under 5 nätter va våra 9 nätter på Langkawi. Vi var mycket nöjda över vistelsen. Vårt premium rainforest chalet var mycket fräscht och vi hade inget att anmärka på. Vi besökte spa några gånger och det var också mycket bra. Området är väldigt stort och vi njöt av att promenaderna till frukost, stranden mm. Det fanns shuttle bussar som man lätt kunde åka med, men vi valde att göra en insats för miljön och oss själva och använde de egna benen istället.
Kan verkligen rekommendera detta hotell.

Datum för vistelsen: oktober 2017
Tack Bolsann
Omdömet skrevs 10 mars 2017

Vi spenderade 15 härliga dagar på Berjaya första delen av januari. Vi bodde i en single rainforest chalet där rummet var jättefint, precis som bilderna, underbart belägen med utsikt över vattnet och djungelväxtlighet runtomkring. Tur att det var single chalet då det blir lyhört mellan rummen annars.
Läget är helt fantastiskt med egen superfin strand och ett klockrent poolområde. För oss var det gott med ett gym också med ok kvalitet.

Restaurangerna håller hög kvalitet på maten men servicen och hanteringen är mycket dåligt organiserad vilket är märkligt för ett hotell i den här klassen, saknas ledarskap, det märks..;). Ha en stor portion av tålamod.
Priserna är höga förhållandevis och det finns i stort sett inga restauranger utanför området på kvällen. De som finns i närheten på Oriental village stänger 19:00 och där är det inte direkt mysigt at vara.
Thai restaurangen har bäst priser och mkt bra service.

Lite prisex:

Öl: 12-15 Ringit
Vin: Flaska husets. 98 Ringit
Varmrätt: 50 - 85 Ringit
Mat vid poolen : ca 30 - 60 Ringt

Vi unnade oss rejält, åt och drack gott, både lättare lunch och fina middagar. Lite drinkar m.m. Man kan räkna med en kostnad mellan 250 - 350 Ringit / 2 personer. Då lever du fint...;) Allt beror ju på vad man vill ha.

Att rekommendera är att hyra en Scooter. Vi hyrde Scooter för en vecka. Dock inte på hotellet utan en bit därifrån vilket blir halva priset. Kostnaden för 7 dagar var 245 Ringit. Annars ca 45 Ringit / dag. Lätt att ta sig runt och besöka platser och andra stränder.
Helt fantastiskt!

Växtligheten, regnskogen är helt underbar på hotellområdet. Aporna är en rolig del, liksom flygande ekorrar, varaner m.m.

Vill ni ha avkoppling och njuta av natur och härligt boende kan jag verkligen rekommendera Berjaya.

// Peter

Rumstips: Välj gärna en single chalet.
Datum för vistelsen: januari 2017
2  Tack Airbornetoday
ManagementBLR, Front Office Manager på Berjaya Langkawi Resort - Malaysia, svarade på det här omdömetSvarade 15 mars 2017

Dear Airbornetoday,

Greetings from Berjaya Langkawi Resort !

Thank you for sharing your great feedback of your recent stay and I am extremely pleased to read your wonderful comments. It is delightful to learn of your immense satisfaction of your recent visit and I hope to be able to welcome you back again soon for another memorable experience.

Thank you & best regards.

Sincerely.

Email: Langkawi.Rsvn@berjayahotel.com

Omdömet skrevs 26 februari 2017 från mobil enhet

Bodde här 4 dgr i februari. Stor anläggning, men vi hamnade nära receptionen så det var bara 5 minuter att gå. Lugnt och mycket djurliv, fina vägar att gå på området för att leta djur. Gick på Daves kvällspromenad och fick mycket info om djurlivet. Fint poolområde och strand, lite slitna möbler på stranden. Vi åt god mat på Thairestaurang som låg fantastiskt ute på en pir. Åt även på Beach restaurangen som också var bra. Prisläget högt jämfört med resten av Langkawi. Gångavstånd till oriental Village där man kan ta linbana upp till skybridge och handla duty free i parken. . Man fick passa väskorna om man låg vid poolen eller stranden, aporna var snabba och öppnade ryggsäckar snabbt. Inget femstjärnigt resort men bättre mellanklass.

Datum för vistelsen: februari 2017
1  Tack lena63
ManagementBLR, Front Office Manager på Berjaya Langkawi Resort - Malaysia, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2017

Dear lena63,

Greetings from Berjaya Langkawi Resort !

Many thanks for your recent stay and for taking time to post a review following your recent stay with us. Your high words of praise are extremely appreciated and I will definitely will share with the team that made your visit particularly memorable.
We hope to welcome you back in the not too distant future.

Thank you.

Email: Langkawi.Rsvn@berjayahotel.com

Omdömet skrevs 20 november 2016 från mobil enhet

Vi blev väldigt besvikna på själva hotellrummet det höll verkligen inte 4 stjärnor. Långa avstånd och hotellet egna lokalbussar fick man ibland vänta länge på.. Hotellet har en bra frukostbuffé men personalen är dock lite oorganiserade. Poolen är jättefin likaså stranden. Väldigt lugnt och trevligt spa som håller hög klass. Restaurangerna höll ojämn kvalité men var okej. Det bästa med detta hotell var naturen och djurlivet.

Datum för vistelsen: november 2016
Tack Thomas S
ManagementBLR, Front Office Manager på Berjaya Langkawi Resort - Malaysia, svarade på det här omdömetSvarade 21 november 2016

Dear Thomas A,

Greetings from Berjaya Langkawi Resort !

Thanks for recently staying with us on your holiday.Thank you also for the reminder as we appreciate this type of feedback so we can track how we are going towards providing our guests with memorable total experiences, every day.

I have taken note of your comments with regards to the slow shuttles issue and your experience during breakfast hours. Our apology for the inconveniences encountered during your stay and we will continue to improve in this area.

I hope that you will once again be able to come and see us again in Langkawi and if there is anything I can do to assist you or family in this regards in the future, please feel free to contact me directly.

Til then, our sincere regards and renewed apologies.

Email: Langkawi.Rsvn@berjayahotels.com