Favehotel Cenang Beach
Visa priser
Gillar du att spara pengar? Vi söker igenom upp till 200 webbplatser för att hitta de lägsta priserna
Desa Motel(Pantai Tengah)
  • Fri parkering
White Lodge Motel(Pantai Cenang)
  • Fri parkering
Sunset Beach Resort(Pantai Cenang)
  • Fri parkering
Camar Resort Langkawi(Pantai Tengah)
Lanai Hotel(Langkawi)
  • Pool
Tropical Resort(Pantai Tengah)
  • Fri parkering
Cenang Memories Motel(Pantai Cenang)
Omdömet skrevs 11 maj 2016

Toppen med fri tillgång till kallt dricksvatten i hotell korridorerna. Frukosten god, färsk frukt, vegiariska pastarätter, rostat bröd med tillbehör. Trevliga rum med hyffsat sköna sängar. Hotellet ligger inte så långt ifrån stranden ca 10 min promenad.

Tips för att välja rum: Välj våning 1 då regnet smattrar rätt så högt på våning 3.
  • Bodde här: april 2016, reste med familjen
Tack Maria L
Omdömet skrevs 6 maj 2016

Ett mycket bra hotell med bra och vänlig personal. Ett mycket bra läge som var lugnt och fridfullt. Mycket att välja på till frukosten. Dock var poolen i varmaste laget och inte särskilt djup. Bra för barnfamiljer eller icke simkunniga.

• Bodde här: april 2016, reste med familjen
Tack 171ingerh
FaveCenangLangkawi, General Manager på Favehotel Cenang Beach, svarade på det här omdömetSvarade 16 maj 2016

Dear 171 ingerh,

Warm greetings from Fave hotel Langkawi.

We are so pleased to hear that you have a wonderful and joyful holiday in Langkawi and we are happy to know you enjoyed your stay at fave hotel.
We hope you can share your great experience with your families and friends.

We shall be pleased to receive and welcome you back soon on your next visit to the
island. Once again, we thank you very much for choosing Fave hotel as your preferred hotel for your holiday.

With best regards
lwrence Bs.Cheah
General Manager

Omdömet skrevs 27 februari 2014 från mobil enhet

Besökte hotellet med barn. Perfekt att poolen ligger i skugga under eftermiddagen. Hyfsat rymliga rum med okej standard. Hade varit schysst med kyl rummet. Typisk hotellfrukost. På minussidan, väldigt lyhört från korridoren in på rummet. Enbart störande om de andra gästerna är högljudda. Vilket de var när vi sov här. Personalen är ganska oengagerad.

Bodde här: februari 2014
Tack kadkadkad
Omdömet skrevs 22 januari 2014

Favehotel

Ligger lite utanför gatan där allt händer, men det tar bara 5 min att gå till början av gatan. Rent och fräscht och ett relativt nytt hotell. Mycket vänlig personal som genast fixade till saker om man hade problem. Vi råkade ut för en hel del med safety boxen och annat, men vi ger ändå högt betyg pga deras höga och snabba service.

Poolen är fin om än lite grund. Lite för lite kuddar till solsängarna. Trevlig utsikt över djungeln.

Hotellet är inte så stort så det är ganska lugnt och skönt, vilket vi uppskattade. Servicen i baren och restaurangen är långsam, men det verkade generellt vara så på Langkawi.

Tjejen som säljer resor var mycket vänlig och informativ och pushar inte på onödig försäljning.

Kommer vi till Langkawi igen kan vi absolut tänka oss att bo här.

Bodde här: januari 2014, reste som ett par
1  Tack Qwertman
Omdömet skrevs 20 februari 2013

Hotellet är rätt nybyggt så rummet, poolen och de andra utrymmena känns väldigt fräscha. Ingen lyx men man får vad man betalar för.
Rummen är små men mysiga och ett plus för att AC:n inte blåser på sängen. Det saknas garderober och det behövdes fler krokar i badrummet. Vi tyckte att städningen var helt ok men när vi kollade under sängen innan vi skulle åka såg vi att det inte var dammsuget där på länge..
Sängen var skön men det var väldigt lyhört ut till korridoren så man vaknade när andra började gå ut på morgonen.
Det hade varit härligt med balkong men det var fint att sitta vid poolen eller i baren också.
Fri påfyllning av dricksvatten i korridoren var toppen!

Poolhanddukar fanns att låna och man fick även ta med dem till stranden. Inte så jättemånga solstolar vid poolen med tanke på antalet rum men det fanns alltid lediga när vi ville ha. Solen försvinner bakom huset vid 17-tiden så då är det skugga på poolområdet.
Drinkarna var helt ok och även den lunch och middag vi testade.
Frukosten som ingick var sådär: Mycket asiatisk mat, mjölk med flingor, vitt bröd och marmelad. Vi åt mest omeletter och frukt. Saknade yoghurt och müsli vilket vi påtalade för personalen. Även resebolagets guider följde upp frukosten och den har blivit bättre och kommer säkert bli ännu bättre framöver. Personalen var nämligen mycket serviceinriktade och vänliga. När våra värdesaker och pengar blev inlåsta i saftyboxen och de inte kunde lösa det på en gång bjöd de oss på middag med vin och efterrätt.

Det tog knappt 10min att gå till närmsta strand och till affärs och restaurangområdet.
Vi är mycket nöjda med vår vistelse på Fave Hotell!

• Bodde här: februari 2013, reste som ett par
Tack Mysmongon