Omdömet skrevs 17 maj 2017

Vackert hotell med bra service och hjälpsam personal! Fin sandstrand med badplats. Bra och fräscha rum. Mysig poolarea, dock mycket barn som även badade i jacuzzin trots minimum-ålder var 16 år. Perfekt hotell och läge i Aqaba.

Datum för vistelsen: april 2017
Tack rebeccar997
Maria L, Hotel Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade 23 maj 2017

Kära Rebecca,

Tack för den stora översynen av vårt hotell! Vi är glada över att ni haft din vistelse och hoppas att vi ses snart igen.

Hotell chef

Omdömet skrevs 14 augusti 2016 från mobil enhet

Jag besökte hotellet i 2 veckor tillsammans med en vän i månadsskiftet juli/augusti och kunde inte vara mer nöjd med vår vistelse. Hotellet har ett bra läge med såväl fräscha pooler som rum och en härlig privat strand. Ett särskilt tack vill jag rikta till hotellets absolut fantastiska personal och då särskilt de i Al Shatt-restaurangen samt Abu Nawwas pub.

Jag kan varmt rekommendera detta hotell.

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack Jessica W
Maria L, Hotel Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade 16 augusti 2016

Kära Jessica,

Tack för den stora översynen av vårt hotell! Vi är glada att du haft din vistelse och hoppas att se er igen mycket snart.

Hotell chef

Omdömet skrevs 5 januari 2016

Det var ett trevligt hotell med trevligt bemötande och miljö. Nära till strand och bad. Nära till centrum. Lugnt o skönt. God mat. Som svensk och ickerökare är det synd att man får röka inomhus, men annars inget att klaga på.

Datum för vistelsen: januari 2016
Omdömen sammanställs i samarbete med Mövenpick Hotels & Resorts
Tack susanneg190
Maria L, Hotel Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade 6 januari 2016

Kära Susanne,

Tack för din underbara översyn. Vi är glada att du planera din resa. Vi ser fram emot att träffa er igen.

Omdömet skrevs 3 januari 2016

Vi spenderade en vecka på Mövenpick Hotel i Aqaba mellan 26 december 2015 - 3 januari 2016. Vi är mycket nöjda med upplevelsen och hotellets fantastiska service både i receptionen (Stort tack till Saddam Omar i receptionen som hjälpte till med anordning av vår resa till Petra samt utflykt till Bird observatory) och all trevlig personal i serveringen vid frukost och middag.

Mat - vi är mycket nöjda med den mat som serverades i form av frukostbuffé - här fanns goda bröd och bakverk gjorda av hotellets egna bageri, omeletter, lokala råvaror, healthy shots, yoghurt, granola etc. Middagsbuffén var likaledes väldigt vällagad - ofta många olika val att välja på och stor variation dag till dag.

Vi kan inte med ord beskriva nyårsafton och hur lyckat det var (framförallt maten som det satsats på enormt mycket!) Även här var personal på hotellet som ansvarade för placeringen vid nyår väldigt måna vid att vi skulle få bra sittplatser och arrangerade för detta i god tid. Maten var utsökt och det bjöds på bland annat ostron, räkor, förrätter i oändlighet, sushi, chokladfontän, Mövenpick-glass, desserter etc. Uppträdande i form av magdans och andra shower. Dock hög musik vid dessa framträdande.

Städning - finns absolut inget att klaga på här. Allt var rent och snyggt - rummen städades tidigt på förmiddagen då vi gick ner till stranden så det var snabb städning. Allmänna ytor välstädade, toaletter likaså. Positivt överraskade!

Stranden var privat och lugnt hav varje dag, till skillnad från hur det var i Tala Bay där det blåste betydligt mer. Pooler fanns uppvärmda (28 grader vinterpool) och två jacuzzi som utnyttjades flitigt (38 grader!). Hotellets gym var också välskött med flera springband, fria vikter och maskiner.

Tack för en mycket trevlig vistelse! Rekommenderas varmt.

Rumstips: Be om att få rökfria rum!
Datum för vistelsen: januari 2016
2  Tack Rebecccaa

Kära Susanne,

Omdömet skrevs 2 juni 2015

Bra läge , med en invändig bro till den jättefina stranden.Bra service på hela hotellet, nära till centrum ,basarer. badbuss till systerhotell med snokling. Trivdes bra där.Intressant utflykt till Petra där vi fick uppleva den gamla ruinstaden en hel dag, Magisk plats.

Rumstips: Front mot havet , annars delvis havsutsikt
Datum för vistelsen: oktober 2014
Tack Gunnar L
Stefan K, General Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade 4 juni 2015

Dear Gunnar L,

Thank you for taking the time to review your experience with us. We are glad to know that you enjoyed your stay at our property and found our location convenient to your needs.
We look forward to welcoming you back soon!

Sincerely yours,

Stefan Keel