Kostnadsfri avbokning till den 25/07
  • Frukost ingår
  • Frukost ingår
Rabattmeddelande! 15 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 15 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 92 US$/natt.

Boka nu, betala på plats
3 211 US$
  • Fri parkering
Golden Rose Hotel(Aqaba)(Mycket prisvärt!)
Boka nu, betala på plats
Kostnadsfri avbokning till den 25/07
Omdömet skrevs 5 januari 2016

Det var ett trevligt hotell med trevligt bemötande och miljö. Nära till strand och bad. Nära till centrum. Lugnt o skönt. God mat. Som svensk och ickerökare är det synd att man får röka inomhus, men annars inget att klaga på.

• Bodde här: januari 2016, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med Mövenpick Hotels & Resorts
Tack susanneg190
Maria L, Hotel Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade 6 januari 2016

Kära Susanne,

Tack för din underbara översyn. Vi är glada att du planera din resa. Vi ser fram emot att träffa er igen.

Vänliga hälsningar,
Maria Lamarche

Omdömet skrevs 3 januari 2016

Vi spenderade en vecka på Mövenpick Hotel i Aqaba mellan 26 december 2015 - 3 januari 2016. Vi är mycket nöjda med upplevelsen och hotellets fantastiska service både i receptionen (Stort tack till Saddam Omar i receptionen som hjälpte till med anordning av vår resa till Petra samt utflykt till Bird observatory) och all trevlig personal i serveringen vid frukost och middag.

Mat - vi är mycket nöjda med den mat som serverades i form av frukostbuffé - här fanns goda bröd och bakverk gjorda av hotellets egna bageri, omeletter, lokala råvaror, healthy shots, yoghurt, granola etc. Middagsbuffén var likaledes väldigt vällagad - ofta många olika val att välja på och stor variation dag till dag.

Vi kan inte med ord beskriva nyårsafton och hur lyckat det var (framförallt maten som det satsats på enormt mycket!) Även här var personal på hotellet som ansvarade för placeringen vid nyår väldigt måna vid att vi skulle få bra sittplatser och arrangerade för detta i god tid. Maten var utsökt och det bjöds på bland annat ostron, räkor, förrätter i oändlighet, sushi, chokladfontän, Mövenpick-glass, desserter etc. Uppträdande i form av magdans och andra shower. Dock hög musik vid dessa framträdande.

Städning - finns absolut inget att klaga på här. Allt var rent och snyggt - rummen städades tidigt på förmiddagen då vi gick ner till stranden så det var snabb städning. Allmänna ytor välstädade, toaletter likaså. Positivt överraskade!

Stranden var privat och lugnt hav varje dag, till skillnad från hur det var i Tala Bay där det blåste betydligt mer. Pooler fanns uppvärmda (28 grader vinterpool) och två jacuzzi som utnyttjades flitigt (38 grader!). Hotellets gym var också välskött med flera springband, fria vikter och maskiner.

Tack för en mycket trevlig vistelse! Rekommenderas varmt.

Tips för att välja rum: Be om att få rökfria rum!
  • Bodde här: januari 2016, reste med familjen
1  Tack Rebecccaa

Kära Susanne,

Vänliga hälsningar,
Maria Lamarche

Omdömet skrevs 2 juni 2015

Bra läge , med en invändig bro till den jättefina stranden.Bra service på hela hotellet, nära till centrum ,basarer. badbuss till systerhotell med snokling. Trivdes bra där.Intressant utflykt till Petra där vi fick uppleva den gamla ruinstaden en hel dag, Magisk plats.

Tips för att välja rum: Front mot havet , annars delvis havsutsikt
  • Bodde här: oktober 2014, reste som ett par
Tack Gunnar L
Stefan K, General Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade 4 juni 2015

Dear Gunnar L,

Thank you for taking the time to review your experience with us. We are glad to know that you enjoyed your stay at our property and found our location convenient to your needs.
We look forward to welcoming you back soon!

Stefan Keel

Omdömet skrevs 26 april 2015

Jag och min fru bodde på detta hotell i april 2015. Perfekt läge med egen strand och nära till centrum. Serviceinriktad och mycket trevligt personal. Vi blev uppgraderade utan att betala något extra till en suite med havsutsikt på plan 6 – suite 640. Tack så mycket till Omar i receptionen.
Frukostbuffén var suveräen. Vänlig och trevlig personal. Rekommenderas varmt.

• Bodde här: april 2015, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med Mövenpick Hotels & Resorts
Tack Adrian B
KeelStefan, General Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade 28 april 2015

Dear Adrian B,

Thank you for your recent stay at Mövenpick Resort & Residences Aqaba, and for your recommendation on TripAdvisor.

I am happy to learn that you and your wife enjoyed your stay, and that you were pleased with the appointment of your accommodation, the friendly, attentive service from our staff, the breakfast and our primer location.

We look forward to welcoming you and your wife back again, the next time you visit Aqaba.

Stefan Keel

Omdömet skrevs 22 februari 2015

Efter att ha vistats på hotell Mövenpick i Aqaba för femte gången känner jag att jag måste skriva ett omdöme om detta fanstastiska hotell. Här känner man sig som en gäst de verkligen väntat på, trevlig personal som är otroligt serviceinriktad och dessutom lätt att få kontakt med. Man försöker tillgodose minsta lilla önskan. Här finns ett flertal restauranger där du kan välja att äta, vill du dessutom äta på stranden finns en mycket trevlig restaurang med glad och serviceinriktad personal. Vi har varit ett sällskap på fyra personer som alltid känt sig jättenöjda när vi farit hem.
Ett hotell med egen välskött strand samt ett hotell med själ. Rekommenderas varmt.

• Bodde här: februari 2015, reste med vänner
Tack Jan-Åke P
KeelStefan, General Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade 23 februari 2015

Dear Jan-Åke P

Thank you very much for posting such a great review! We are happy to read that your stay with us has met your expectations.

I personally shared your review with all my team members during our morning meeting. Knowing we have made our guests happy is our genuine enjoyment day in and day out, which makes for such sincere service.

We hope to see you soon in our resort, so we can take care of you once again.