“Bra hotell med fina pooler och bra strandområde.”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Movenpick Resort & Residences Aqaba
Rankad som nummer 4 av 41 hotell i Aqaba
Omdömet skrevs augusti 14 2016 från mobil enhet

Jag besökte hotellet i 2 veckor tillsammans med en vän i månadsskiftet juli/augusti och kunde inte vara mer nöjd med vår vistelse. Hotellet har ett bra läge med såväl fräscha pooler som rum och en härlig privat strand. Ett särskilt tack vill jag rikta till hotellets absolut fantastiska personal och då särskilt de i Al Shatt-restaurangen samt Abu Nawwas pub.

Jag kan varmt rekommendera detta hotell.

Bodde här: Augusti 2016, reste med vänner
Tack Jessica W
Maria L, Hotel Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade augusti 16 2016

Kära Jessica,

Tack för den stora översynen av vårt hotell! Vi är glada att du haft din vistelse och hoppas att se er igen mycket snart.

Hotell chef

Omdömet skrevs januari 5 2016

Det var ett trevligt hotell med trevligt bemötande och miljö. Nära till strand och bad. Nära till centrum. Lugnt o skönt. God mat. Som svensk och ickerökare är det synd att man får röka inomhus, men annars inget att klaga på.

• Bodde här: Januari 2016, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med Mövenpick Hotels & Resorts
Tack susanneg190
Maria L, Hotel Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade januari 6 2016

Kära Susanne,

Tack för din underbara översyn. Vi är glada att du planera din resa. Vi ser fram emot att träffa er igen.

Omdömet skrevs januari 3 2016

Vi spenderade en vecka på Mövenpick Hotel i Aqaba mellan 26 december 2015 - 3 januari 2016. Vi är mycket nöjda med upplevelsen och hotellets fantastiska service både i receptionen (Stort tack till Saddam Omar i receptionen som hjälpte till med anordning av vår resa till Petra samt utflykt till Bird observatory) och all trevlig personal i serveringen vid frukost och middag.

Mat - vi är mycket nöjda med den mat som serverades i form av frukostbuffé - här fanns goda bröd och bakverk gjorda av hotellets egna bageri, omeletter, lokala råvaror, healthy shots, yoghurt, granola etc. Middagsbuffén var likaledes väldigt vällagad - ofta många olika val att välja på och stor variation dag till dag.

Vi kan inte med ord beskriva nyårsafton och hur lyckat det var (framförallt maten som det satsats på enormt mycket!) Även här var personal på hotellet som ansvarade för placeringen vid nyår väldigt måna vid att vi skulle få bra sittplatser och arrangerade för detta i god tid. Maten var utsökt och det bjöds på bland annat ostron, räkor, förrätter i oändlighet, sushi, chokladfontän, Mövenpick-glass, desserter etc. Uppträdande i form av magdans och andra shower. Dock hög musik vid dessa framträdande.

Städning - finns absolut inget att klaga på här. Allt var rent och snyggt - rummen städades tidigt på förmiddagen då vi gick ner till stranden så det var snabb städning. Allmänna ytor välstädade, toaletter likaså. Positivt överraskade!

Stranden var privat och lugnt hav varje dag, till skillnad från hur det var i Tala Bay där det blåste betydligt mer. Pooler fanns uppvärmda (28 grader vinterpool) och två jacuzzi som utnyttjades flitigt (38 grader!). Hotellets gym var också välskött med flera springband, fria vikter och maskiner.

Tack för en mycket trevlig vistelse! Rekommenderas varmt.

Tips för att välja rum: Be om att få rökfria rum!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Januari 2016, reste med familjen
1  Tack Rebecccaa

Kära Susanne,

Omdömet skrevs juni 2 2015

Bra läge , med en invändig bro till den jättefina stranden.Bra service på hela hotellet, nära till centrum ,basarer. badbuss till systerhotell med snokling. Trivdes bra där.Intressant utflykt till Petra där vi fick uppleva den gamla ruinstaden en hel dag, Magisk plats.

Tips för att välja rum: Front mot havet , annars delvis havsutsikt
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Oktober 2014, reste som ett par
Tack Gunnar L
Stefan K, General Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade juni 4 2015

Dear Gunnar L,

Thank you for taking the time to review your experience with us. We are glad to know that you enjoyed your stay at our property and found our location convenient to your needs.
We look forward to welcoming you back soon!

Sincerely yours,

Stefan Keel

Omdömet skrevs april 26 2015

Jag och min fru bodde på detta hotell i april 2015. Perfekt läge med egen strand och nära till centrum. Serviceinriktad och mycket trevligt personal. Vi blev uppgraderade utan att betala något extra till en suite med havsutsikt på plan 6 – suite 640. Tack så mycket till Omar i receptionen.
Frukostbuffén var suveräen. Vänlig och trevlig personal. Rekommenderas varmt.

• Bodde här: April 2015, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med Mövenpick Hotels & Resorts
Tack Adrian B
KeelStefan, General Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade april 28 2015

Dear Adrian B,

Thank you for your recent stay at Mövenpick Resort & Residences Aqaba, and for your recommendation on TripAdvisor.

I am happy to learn that you and your wife enjoyed your stay, and that you were pleased with the appointment of your accommodation, the friendly, attentive service from our staff, the breakfast and our primer location.

We look forward to welcoming you and your wife back again, the next time you visit Aqaba.

Sincerely yours,

Stefan Keel

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Aqabahotell
0,5 km bort
Cedar Hotel
Nr 6 av 41 i Aqaba
224 omdömen
Visa priser

Besökt Movenpick Resort & Residences Aqaba? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Movenpick Resort & Residences Aqaba

Adress: King Hussein Street, Aqaba 77110, Jordanien
Telefonnummer:
Region: Jordanien > Al Aqabah Governorate > Aqaba
Bekvämligheter:
Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfri parkering Pentry Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 4 av Lyxhotell i Aqaba
Nr 4 av Familjehotell i Aqaba
Nr 4 av Spahotell i Aqaba
Nr 6 av Romantiska hotell i Aqaba
Nr 7 av Affärshotell i Aqaba
Prisklass: 962 kr - 1 853 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Movenpick Resort & Residences Aqaba 5*
Antal rum: 247
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Movenpick Resort & Residences Aqaba. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Moevenpick Resort And Residence Aqaba
Moevenpick Resort & Residence Aqaba Hotel Aqaba
Moevenpick Hotel Residence Aqaba
Movenpick Aqaba

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?