“Toppenbra”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Movenpick Resort & Residences Aqaba
Rankad som nummer 4 av 41 hotell i Aqaba
Omdömet skrevs juni 2 2015

Bra läge , med en invändig bro till den jättefina stranden.Bra service på hela hotellet, nära till centrum ,basarer. badbuss till systerhotell med snokling. Trivdes bra där.Intressant utflykt till Petra där vi fick uppleva den gamla ruinstaden en hel dag, Magisk plats.

Tips för att välja rum: Front mot havet , annars delvis havsutsikt
  • Bodde här: Oktober 2014, reste som ett par
Tack Gunnar L
Stefan K, General Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade juni 4 2015

Dear Gunnar L,

Thank you for taking the time to review your experience with us. We are glad to know that you enjoyed your stay at our property and found our location convenient to your needs.
We look forward to welcoming you back soon!

Stefan Keel

Omdömet skrevs april 26 2015

Jag och min fru bodde på detta hotell i april 2015. Perfekt läge med egen strand och nära till centrum. Serviceinriktad och mycket trevligt personal. Vi blev uppgraderade utan att betala något extra till en suite med havsutsikt på plan 6 – suite 640. Tack så mycket till Omar i receptionen.
Frukostbuffén var suveräen. Vänlig och trevlig personal. Rekommenderas varmt.

• Bodde här: April 2015, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med Mövenpick Hotels & Resorts
Tack Adrian B
KeelStefan, General Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade april 28 2015

Dear Adrian B,

Thank you for your recent stay at Mövenpick Resort & Residences Aqaba, and for your recommendation on TripAdvisor.

I am happy to learn that you and your wife enjoyed your stay, and that you were pleased with the appointment of your accommodation, the friendly, attentive service from our staff, the breakfast and our primer location.

We look forward to welcoming you and your wife back again, the next time you visit Aqaba.

Stefan Keel

Omdömet skrevs februari 22 2015

Efter att ha vistats på hotell Mövenpick i Aqaba för femte gången känner jag att jag måste skriva ett omdöme om detta fanstastiska hotell. Här känner man sig som en gäst de verkligen väntat på, trevlig personal som är otroligt serviceinriktad och dessutom lätt att få kontakt med. Man försöker tillgodose minsta lilla önskan. Här finns ett flertal restauranger där du kan välja att äta, vill du dessutom äta på stranden finns en mycket trevlig restaurang med glad och serviceinriktad personal. Vi har varit ett sällskap på fyra personer som alltid känt sig jättenöjda när vi farit hem.
Ett hotell med egen välskött strand samt ett hotell med själ. Rekommenderas varmt.

• Bodde här: Februari 2015, reste med vänner
Tack Jan-Åke P
KeelStefan, General Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade februari 23 2015

Dear Jan-Åke P

Thank you very much for posting such a great review! We are happy to read that your stay with us has met your expectations.

I personally shared your review with all my team members during our morning meeting. Knowing we have made our guests happy is our genuine enjoyment day in and day out, which makes for such sincere service.

We hope to see you soon in our resort, so we can take care of you once again.

Omdömet skrevs december 31 2014

Min fru och jag bodde för fjärde gången på detta hotell december 2014. Vi har kollat alla bättre hotell i Aqaba och detta står sig mycket bra trots sin ålder.
Läget är perfekt med egen mysig strand och ändå bara 5-10 min promenad till stadskärnan.
Personalen är väldigt serveceinriktad och vi har som återkommande gäster blivit väldigt väl mottagna. Vi vill gäna ha rum med balkong med utsikt mot havet. Rummen är mycket bra och har man råd med en suite på plan 6 så blir det helt perfekt.
Frukostbuffén på Palm Court bör fylla de flestas önskemål. Servicen är förstklassig.
Middagsbuffén är helt OK men vi föredrar att för det mesta äta middag ute på stan. Det finns flera bra restauranger med vinrättigheter.
Poolerna är bra. Temperatur upp till 30 grader i den kvällsöppna poolen uppe på bridgen.
Om och när vi åker till vädersäkra Aqaba igen så kommer vi att bo på Mövenpic Resort Aqaba

Tips för att välja rum: Visst trafikbulle mot rummen mot söder. Uppvägs av utsikten. Vid stängda dörrar bullret inget proble ...
  • Bodde här: December 2014, reste som ett par
Tack Bert I
KeelStefan, General Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade januari 4 2015

Dear Bert I,

It’s such a pleasure to welcome you back! Thank you so much for your wonderful remarks in regards to the service you and your wife received during your stay at the Mövenpick Resort & Residences Aqaba. We strive to ensure that our guests are given a warm welcome and 5-star service throughout their stay and I'm proud that we were able to offer you a flawless experience. Our team will be thrilled to know that their genuine care and hospitality doesn't go unnoticed!

I do hope it's not too long before we have the pleasure of welcoming you back.
We hope to welcome you and your wife back to the Mövenpick Resort & Residences Aqaba in the near future!
With best regards,

Omdömet skrevs november 18 2014

kanske lite slitet på sina håll, men det väg upp av den fantastiska personalen och det trevliga läget. älskade verkligen aqaba och detta fantastiska hotell!
Vi var 3 par och 2 barn och alla var mycket nöjda och planerar att återvända!

Tips för att välja rum: vi hade deluxrum mot innergården. mycket bra! så ut att vara trist utsikt från de andra
  • Bodde här: November 2014, reste som ett par
1  Tack Bbbbbbaaaa
KeelStefan, General Manager på Movenpick Resort & Residences Aqaba, svarade på det här omdömetSvarade november 19 2014

Dear Bbbbbbaaaa,
Thank you so much for your 5-star review of Mövenpick Resort & Residences Aqaba.
I'm thrilled that we were able to offer you and your friends a memorable experience complete with top of the line service from our staff, beautiful facility and premier location.
I truly appreciate your recommendations to our future guests and, and happy to hear you will return, hope it's not too long before we have the pleasure of welcoming you back.
With best regards,

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Aqabahotell
0.5 km bort
Oryx Hotel Aqaba
Nr 17 av 41 i Aqaba
173 omdömen
Visa priser

Besökt Movenpick Resort & Residences Aqaba? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Movenpick Resort & Residences Aqaba

Adress: King Hussein Street, Aqaba 77110, Jordanien
Telefonnummer:
Region: Jordanien > Al Aqabah Governorate > Aqaba
Bekvämligheter:
Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfri parkering Pentry Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 4 av Familjehotell i Aqaba
Nr 4 av Lyxhotell i Aqaba
Nr 4 av Spahotell i Aqaba
Nr 6 av Romantiska hotell i Aqaba
Nr 7 av Affärshotell i Aqaba
Prisklass: 970 kr - 2 691 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Movenpick Resort & Residences Aqaba 5*
Antal rum: 247
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, DerbySoft Ltd Shanghai HQ Supplier Direct, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Movenpick Resort & Residences Aqaba. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Moevenpick Resort And Residence Aqaba
Moevenpick Resort & Residence Aqaba Hotel Aqaba
Moevenpick Hotel Residence Aqaba
Movenpick Aqaba

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?