“Maffig staty.”

Boka i förväg
Mer information
83,50 US$*
och över
Full Day Da Nang Tour med Lady Buddha, Marmor ...
Rankad som nr 8 av 132 saker att göra i Da Nang
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Vi tog taxi dit från hotellet. Statyn är otroligt imponerande. Området är fullt av andra tempel. Allt vackert inramat av planterade träd och skogen runtomkring. Ingen avgift. Många vietnameser vallfärdar nog hit av religiösa skäl. Väl värd ett besök.

Tack Dan A

Omdömet skrevs 30 mars 2018

Redan vid planering av resan till Vietnam och Da Nang läste jag om Lady Budda som
jag aldrig tidigare hört talas om. Endast den manliga Budda. Därför måste jag se denna plats. Från mitt hotellfönster kunde jag varje dag se och skymta denna vita staty. Besöket planerades till en något molnig dag för att slippa kraftig sol och värme. Perfekt väder infann sig och jag tog en taxi till Madam Budda och att taxin skulle vänta under mitt besök beräknat till 2-3 timmar. Helt fantastiska drakar, helt olika de jag tidigare sett och ville ta många bilder. Tyvärr blev det mycket kraftig sol och värme och efter bara lite över en halvtimma fick jag ge upp. Därför kommer ett nytt besök att göras vid nästa resa och behöver då mera än de få timmar som jag avsatt där.
En liknande Madam Budda, fast betydligt mindre, kanske 15 meter hög såg jag vid en av mina promenader i riktning mot Lotte Markt.

Tack zhgunnar
Omdömet skrevs 8 januari 2018 från mobil enhet

Väldigt fin arkitektur och coola ”statyer”. Helt klart ett måste när man besöker Danang. Jag rekommenderar att hyra en moppe och åka längs vattnet till platsen, otrolig upplevelse!

Tack Alexander M
Omdömet skrevs 23 december 2017 från mobil enhet

Vyn från statyn är väldigt fin. Vi tog en promenad från Da Nang till Lady Buddha (ca 1,5 mil t o r) och fick ta del av väldigt vackra vyer. Vi passerade även apor i träden på vägen, men själva statyn var inget speciellt. Mycket turister.

1  Tack Michaela L
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 22 augusti 2017

Da Nang med en av världens finaste badstränder. Lätt att ta sig fram med taxi till andra platser. Vietnamn är ett underbart land med god mat och fina människor.

Tack Bettan53Wendt

Resenärer som tittade på Lady Buddha tittade också på

Besökt Lady Buddha? Berätta vad du tyckte!