Omdömet skrevs 28 januari 2018 från mobil enhet

Andra vistelsen på detta hotellet och det är så fint. Bra rum, fin strand och poolområde. Blev uppgraderad till en jättefin svit. Personalen väldigt serviceinriktade och vill gästernas bästa. Bra utbud vid frukosten och i poolbaren.

Datum för vistelsen: december 2017
Tack 13pial
Ajman S, Manager på Ajman Saray, a Luxury Collection Resort, Ajman, svarade på det här omdömetSvarade 30 januari 2018

Dear Pia L,

We thank you for staying at Ajman Saray, a Luxury Collection Resort for the second time and posting the review of your second stay with us.

We will convey your kinds words to the team and they would be thrilled to find out that you're happy with the service provided during your stay at our resort.

Please do let us know if you require any special arrangements for your next visit to Ajman Saray and we look forward to welcoming you back.

Omdömet skrevs 18 november 2017

Vi är ett par som reser mycket och besöker ca 60 olika hotell per år och Dubai är en av favoriterna och då Atlantis The Palm. Nu denna gången ville vi testa ett All Inclusive hotell.
Det finns mycket att säga om detta hotell och här kommer bara några saker.
Eftersom att vi åkte med Tui så fick vi inte själva välja om vi ville ha havsutsikt så naturligtvis hamnade vi på andra hållet, bilden talar för sig själv. Det vi däremot gjorde var att vi ändrade våra ekonomi platser till Business Class (4 personer 20.000:- extra) Men det var det värt.
Städarna som hade hand om vårat rum kom varje dag ca 17.30,då det var tid för oss att gå tillbaka till våra rum, ingen höjdare.
Det var extremt dåligt redan vid incheckningen då vi är vana att få band som man kan ha runt handleden så att alla vet att man har All Inclusive, men inte här....här fick man istället ett litet papper där det stod att vi var berättigade till All Inclusive och denna skulle man ha med sig (Alltid)
Det var också helt fel information man fick vid incheckningen över vilka drinkar som ingick och beställde man utanför sortimentet var man tvungen att betala extra, inget konstigt med detta. Tyvärr så fick vi inte reda på vid näst sista dagen att man kunde beställa förutom Pina Colada och Mojito även andra drycker som ingick, här sa varenda person man frågade olika saker. Dessutom läste vi att det skulle vara olika teman varje kväll i deras buffe restaurang, något som vi absolut inte kunde förstå eftersom att det såg i stort sett likadant ut varje kväll, med några små variationer.
Maten var inte heller den absolut bästa, tyvärr! Något som vi ändå trodde eftersom att man läst alla bra recensioner och samtidigt Dubai eller Ajman brukar kunna leverera.
Samma sak om man ville beställa champagne till frukosten, fick man olika svar; Några sa att det var slut och några sa att absolut det ska vi hämta och så kom man aldrig med någon Champagne. Dessutom var det otroligt mycket små flugor överallt i matsalen vilket satte sig på maten och det såg inte något aptitligt ut alls.
Vid Poolen kom inte solen fram förrän vid 11.00 tiden, kan vara bra för er som aldrig varit här tidigare. Ett måste (Även om man nu inte fick förboka solstolar, vilket vi också fick reda på sista dagen) Var att gå upp ca 06.00 för att gå ner och sätta ut handdukarna. Tyvärr så var det massa ryssar på hotellet som inte bryr sig ett dugg om du har lagt några handdukar på solstolarna utan de tar dessa ändå, så det blev inte så roligt för oss och många andra som "trodde" att de hade bokat och fick en rätt så sur min när de kom till sina solsängar för att inse att de var tagna, tyvärr var personalen så pass rädda för dessa människor att de inte vågade säga emot, så man fick snällt gå till någon annan plats....vilket inte var lätt med tanke på att vid 08.00 tiden var ca 80 % redan paxat.
Den känslan man fick (Framförallt på kvällarna) När man satte sig nere vid utomhusrestaurangen (Som också hade mycket utomstående och även lokalbefolkningen som kom) Och som betalade för allt, var att man inte var så sugen på att serva de som satte sig här. Det tog tid att dels få någon servitör till sig och när de väl kom fick man vänta extremt lång tid innan de kom, och efter en drink var de extremt osynliga.
En annan sak var att det var extremt varmt i havet (Vilket var kanon ca 27 grader) Men de sista fyra dagarna blomma det i havet och det blev extremt brunt och såg skitigt ut. Till råga på allt så fick vi även olja under våra fötter, något man kan förstå när man bara tittar på olika sidor om hotellet och kan uppleva otroligt mycket båtar (Stora fraktfartyg) Och dessutom en hamn inte så långt från hotellet.
En annan sak att notera att flygplatsen ligger bara ett stenkast från hotellet så för er som inte tycker att flygplans ljud är så väldigt trevligt (ca 1 plan var tredje minut) ska nog välja något annat hotell och destination.
Det kan hända att vi har andra hotell att jämföra med och vi kan lugnt säga att vi kommer aldrig tillbaka till detta hotell. Vi är inga extremt krävande personer på något sätt, men har genom vår erfarenhet sett rätt så många hotell och har mycket att jämföra med.
Det som kan sägas vara bra var en del av personalen som alltid hade ett leende på läpparna men detta räcker inte tyvärr och framförallt inte på ett 5 stjärnigt hotell som enligt vår mening enbart kan sägas inneha 3 stjärnor, på sin höjd.

Datum för vistelsen: november 2017
2  Tack Jonte8780
Ajman S, Manager på Ajman Saray, a Luxury Collection Resort, Ajman, svarade på det här omdömetSvarade 19 november 2017

Dear Jonte8780,

Thank you for taking a moment to share the review of your stay at Ajman Saray, a Luxury Collection Resort. We apologize for the inconvenience your experienced during your stay. We do sincerely hope you can acknowledge that our resort, being a Coastal Sanctuary, aims to provide a relaxation time for our guests . We have notified the team so that we may look further into your comments, as they provide an opportunity to improve our product going forward.

Our goal is to provide our guests with a memorable and enjoyable experience from start to finish and we are truly sorry that you were disappointed. We truly hope to welcome you back to Ajman Saray for your future vacation to positively regain your confidence in our services.

Sincerely,

Omdömet skrevs 16 maj 2017

Bodde i ett dubbelrum utan havsutsikt vilket innebar utsikt mot gatan och en byggarbetsplats, det störde inte mig men det fanns möjlighet att uppgradera till rum med havsutsikt om man vill ha det. Maten på hotellet var fantastisk, de fanns flera olika restauranger samt en poolrestaurang som hade lättare luncher. En personlig favorit var 'all you can eat sushi' som var en kväll i veckan på en av restaurangerna. Ett mycket fint gym samt squash-bana. Det fanns gott om solstolar vid poolen samt på stranden, hotellet har en egen strand som är väldigt fin, tyvärr var det väldigt höga vågor och röd flagg när vi var där, men det gick att bada där det var lite grundare ändå. Läget är sådär, ligger inte jättemycket runtomkring, vi tog en taxi till Dubai Mall en dag vilket tog ca 1,5h. Servicen var mycket bra och rummen väldigt rena! Wifi på alla rum samt vid poolen.

Datum för vistelsen: januari 2017
Tack Sofie L
Omdömet skrevs 6 mars 2017

Mycket fint hotell ned varma pooler och bra strand. Jag tycker att man skulle ha tänkt på det att ha en separat pool för barn. Lite många barn i den stora och väldigt grunda poolen.
Lite dött på kvällarna, skulle vara roligare om man hade lite underhållning .
Bra frukost och stora rum, utmärkt städning på rummet.

Rumstips: Definitivt ett rum med havsutsikt
Datum för vistelsen: februari 2017
Tack Inspe
Ajman S, General Manager på Ajman Saray, a Luxury Collection Resort, Ajman, svarade på det här omdömetSvarade 8 mars 2017

Dear Inspe,

We're pleased to read a review of your stay at Ajman Saray, a Luxury Collection Resort and thank you for taking some time posting the review.

As stewards of this Coastal Sanctuary, we always enjoy hearing from guests who appreciate our resort. I will make sure to pass your kind words to our great team. Thank you for sharing your honest feedback in regards to the night entertainment at the resort and we have conveyed the message to the team.

We hope to have the opportunity to welcome you back to Ajman Saray in the future.

Omdömet skrevs 2 februari 2017 från mobil enhet

Mycket fint hotell ned varma pooler och bra strand. Lite äldre publik så det är lite dött på kvällarna. Bra mat, bra gym och jättefina (stora) rum. Betänk att det tar 45 min med taxi (100-120 pengar) till Dubai Mall. Hotellet har gratis shuttle buss om man vill "snåla".

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack stefaneberg
Ajman S, General Manager på Ajman Saray, a Luxury Collection Resort, Ajman, svarade på det här omdömetSvarade 5 februari 2017

Dear stefaneberg,

We're delighted to ready your review and thank you for taking the time posting the review of your stay at Ajman Saray, a Luxury Collection Resort.

We appreciate your feedback and have taken note of your concern. We have communicated your concern to the team as it gives us the opportunity to develop our service in the future.

We look forward to welcoming you back to Ajman Saray.