Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Hotell i närheten
Omdömen (2 191)
Filtrera omdömen
2 191 resultat
Medlemsbetyg
1 426
473
177
69
46
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
1 426
473
177
69
46
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
27 av 2 191 omdömen
Omdömet skrevs 19 juni 2018 från mobil enhet

Vi kan inget annat än att säga att detta var ett paradis. En vecka gick för fort. Personalen är så trevliga, servicen är på toppnivå. Det enda var att shuttle busen kunde varit lite större. LOVED IT!!!

Datum för vistelsen: juni 2018
Restyp: Reste som ett par
1  Tack Swedish_couple_13
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
AjmanHotel, General Manager på Ajman Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 20 juni 2018
Google-översättning

Dear Swedish_couple_13,

I would sincerely like to thank you for sharing such a positive and detailed review with us about your recent stay.

I will take good notes of your positive comments and extend your compliments to our Team.

We look forward to welcoming you back in the future and once again – thank you for all the good comments.

Best regards,

George Ganchev
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 2 maj 2017

Nu har det gått 2 veckor sedan vi lämnade Kempinski Ajman och vi längtar redan tillbaka!!! Detta var vårt andra besök på Kempinski Ajman hotell. Ett fantastiskt hotell med en fantastisk service på alla platser i hotellet. Vi kom till hotellet vid 04.00 och incheckningen fixades på 5 minuter. Denna gång bodde vi på 7 våningen i ett underbara rena och lyxiga rum, alla rum har havsutsikt. Beachen var härlig med en fin och mycket ren strand, mycket långgrunt och barnvänligt. Frukostbuffén var fantastisk god med stort sortiment av det mesta. Kempinski Ajman är ett lyxhotell där man känner sig mycket välkommen, har bott på andra Kempinski hotell där delar av personalen varit lite högfärdiga. Kan starkt rekommendera hotellet inte minst till barnfamiljer. Särskilt tack till Kerstin Scheuerer och Khaled Alkurdi för utmärkt service innan vår ankomst och under vårtid på hotellet. För att förstå den fantastiska service nivån vill jag berätta om en händelse som inträffade efter en vecka. Ett rör till aircondition gick sönder vid 05.00 tiden och vi ringde receptionen, inom 10 minuter var en reparatör på plats och 2 städare. De fixade skadan på 15 minuter och som kompensation fick vi limousin transport gratis till flygplatsen när vi åkte hem, värde cirka 100 dollar. Kempinski Ajman är ett hotell som är väl värt sina 5 stjärnor. Hoppas vi har möjlighet att återkomma till hösten. / Kicci, Magnus, Felicia och Truls P:S Våra ungdomar var mycket belåtna med att WiFi fungerade lika bra överallt på hotellet även nere på stranden.

Rumstips: Åker man med barn under 7 år så välj rum nere vid poolen.
Datum för vistelsen: april 2017
  • Restyp: Reste med familjen
    • Standard
    • Rum
    • Service
1  Tack Magnus F
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
KempinskiAjman, General Manager på Ajman Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 7 maj 2017
Google-översättning

Dear Magnus F,

Thank you very much for the review of your stay.

I am glad to read, that you have enjoyed your stay alongside with our great services, facilities and dining options.

The team of Kempinski Hotel Ajman always aims to provide to best service and it is a motivation for us all to see that guests find here the tranquility they are looking for.

The “right place to enjoy” will be awaiting you until your next visit, where a warm welcome back will be ensured.

Best regards from sunny Ajman.

Christian Ruge
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 9 februari 2017 från mobil enhet

Hotellet överlag kändes gammalt men fräscht trots det. Rummet alltid välstädat och väldigt sköna sängar.
Stranden var också bra, tillgång till rena strandhanddukar varje dag.

Stort tack till restaurangpersonal och städpersonal som alltid var trevliga och sociala! Speciellt till personalen på den Italienska restaurangen.
Brett utbud och väldigt god mat i alla restauranger.

Det som var negativt var att trots att vi betalade mycket pengar för vistelsen och tillägget för halvpension så ingick inga drycker till lunch/ middag. Ingenstans när vi bokade stod den informationen om att drycker inte ingick, vilket är väldigt dåligt. Alla andra ställen som vi varit på och haft halvpension så har det ingått dryck (vatten/softdrinks). Jag förstår att man får stå för alkohol själv men vatten/läsk borde ingå.

Betalar man 50 000 kr för sin vistelse så borde vatten till lunch/ middag vara en självklarhet på ett femstjärnigt hotell som Kempinski!

Tyvärr så var det många andra sällskap som blev lika irriterade som vi och vid flera tillfällen så var det stackars restaurangpersonalen som fick försvara det beslutet trots att det inte är deras fel.
Riktigt dåligt!

Läget på hotellet är en bra bit utanför centrala Dubai, vilket är både bra och dåligt.
Bra är det för att man får en väldigt lugn och skön semester där man endast hör havets vågor och fåglarna.
Dåligt är det för att det tar en stund att ta sig in till Dubai. Vi försökte undvika rusningstrafiken men trots det så hamnade vi ofta i långa bilköer. Räkna med 1 - 1,5 h till Dubai.

Sammanfattningsvis är hotellet bra, men ej prisvärt. Dom tar överpris för allt.
Vi kommer inte rekommendera hotell Kempinski i Ajman på grund av snålheten mot kunden trots att kunden betalat mycket för vistelsen.

Datum för vistelsen: februari 2017
Restyp: Reste med familjen
1  Tack azrab89
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
KempinskiAjman, General Manager på Ajman Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 12 februari 2017
Google-översättning

Dear azrab89,

Firstly, kindly allow me to seize this opportunity to thank you for choosing Kempinski Hotel Ajman as your preferred destination to spend your precious time here in Ajman.

Your honest evaluation of our services is highly appreciated, since it’s only through remarks like yours that we can truly learn where we failed to do better, and assure our services and facilities are up to the highest standards for our valued guests such as yourself.

We truly regret to learn about the inconvenience encountered, and I would hereby sincerely like to apologise if your initial expectations were not met. Kindly note that there are available different half board packages, which are either including or excluding soft beverages, and I would hereby kindly suggest you to ensure that upon your next visit, you would clarify the package details in advance, in order to avoid any further disappointment at the hotel.

It is glad to learn that you have been satisfied with our 500-metre private beach and with the location of our hotel, and despite the mentioned, we hope to have the chance to welcome you back in the future.

Kind regards,

Christian Ruge
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 29 december 2016

Jag och min pojkvän var på detta hotellet förra året, dvs 2015 i november-december under två veckor.
Vi var mer än nöjda. Servicen och personalen är i absoluta toppklass.
Rummen var fräscha och vi hade ett rum med utsikt över havet med en mysig balkong, där vi kunde sitta och njuta av solnedgången.
Maten var otroligt god.
Stranden var väldigt fin och välskött och ganska stor så man behövde inte ligga som packade sillar utan fick lite avskildhet.
Jag rekommenderar varmt detta hotell.

Datum för vistelsen: november 2016
  • Restyp: Reste som ett par
    • Sovkvalitet
    • Renlighet
    • Service
Tack Malin A
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
KempinskiAjman, Public Relations Manager på Ajman Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 2 januari 2017
Google-översättning

Dear Malin A

I would sincerely like to thank you for sharing the positive feedback in regards to your stay with us here, at the Kempinski Hotel Ajman.
It is glad to read that you have been exceptionally satisfied with our top class services and team members, as well as with our sumptuous food options and private beach facilities.

Thank you very much once again for all the praise, and we look forward to welcoming you back soon, for another memorable stay at Kempinski Hotel Ajman.

Kind regards and wishing you a prosperous New Year!

Terje Abrams
Public Relations Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 20 juli 2016

Hej Kempinski Hotel Ajman!
Nu är det fem dagar eftersom jag och min hustru lämnade din underbart hotell i AJMAN och vi är redan längtar tillbaka. Vi har bott på mer än 100 hd-klass hotell i olika länder och vi tror de service på detta hotell är den bästa vi har haft. Bra ge dig extra sinnesro från den första till den sista dagen och personalen var så hjälpsam på alla platser i hotellet. Vissa särskilda tack vare personalen på den kinesiska restauranten Hai Tao på Kempinski, maten var underbar och vi rekommenderar starkt ett besök. Hoppas vi får möjligheten till återvända. Receptionen och städpersonalen var fantastisk och mycket hjälpsam. Kempinski är ett 5-stjärnigt hotell som lever upp till sina stjärnor. Med vänliga hälsningar Kicci och Magnus Flink

Tack Magnus F
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.se. Visa original
KempinskiAjman, Public Relations Manager på Ajman Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 21 juli 2016
Google-översättning

Dear Magnus F

Thank you very much for sharing the positive feedback about your recent visit to us.
It is glad to read that you have been exceptionally satisfied with our services and facilities throughout your stay.

I have forwarded your kind words to the F&B service team at our Chinese restaurant Hai Tao and we look forward to welcoming you back for another memorable stay.

With best personal regards,

Terje Abrams
Public Relations Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen