Omdömet skrevs 30 december 2017

Allmänt:
Bra service, underhållning i toppklass av engelsktalande artister. Missa inte de specialinbjudna! Hög nivå.
Rent, fräscht och bra allmänt intryck. Trevligt bemötande av alla.
Helt OK wifi även på stranden.

Rum:
Vi hade utan havsutsikt vilket var OK eftersom vi spenderade mycket tid på stranden. Nästa gång väljer jag också utan. Hotellet ligger till så att man itne kommer se mycket ändå. Bra storlek på rummet och bra med förvaring. Dricka i minibar ingår, rent och bra säng.

Stranden:
Vi var osäkra eftersom alla bilder och text visade klapperstenstrand. Så var det inte. Stranden var "fixad" och det var sandstrand. bra med badskor för det kan vara stenigt när man går i vattnet. Mycket plats mellan solsängarna och uppdelat vuxendel och familjedel.
Synd bara att de i cabanas springer genom vuxendelen. Här MÅSTE man tänka till. Man delar upp men det är inte ordentligt skyltat.
Samma sak nere vid vattnet. Många går till den lugnare delen med sina barn och leker. Det finns ju en anledning till att man är på vuxendelen.
Servicen är låg på stranden jämfört med andra Sensatori men vi tar bara vatten så det spelar ingen roll. Superskönt och lugnt och jag längtar tillbaka.

Poolområdet:
Bra uppdelning mellan familjedel och vuxendel. Stort poolområde med både lugn del och lite mer ljud för de som vill. Swimupbar men det tog längre tid med beställning där.
Bra drinkutbud och mycket trevlig och serviceminded personal. Rent och tillgång till handdukar hela tiden

Restaurang:
Maten var så bra i allmänna bufférestaurangen att vi valde middag där. Även när vi bokat annat. Stort utbud och vällagat. Finns något för alla. Nybakat bröd varje dag, snyggt, gott, och fräscht. Stort plus förö separat sittdel för vuxna. bra miljö.
Vi bokade italienska restaurangen men blev besvikna. Maten var inte bra, servicen dålig och hög ljudnivå från barnfamiljer. Slutade med att vi gick därifrån till buffén.

Har bott på andra Sensatori och kommer boka Fethiye igen. Kan rekommendera.
HBTQ-vänligt :-)

Vi tog Dolmus till Fethie. Hållplats utanför hotellet. 25 min. Mysig hamnstad.

• Bodde här: juni 2017, reste som ett par
Tack rainbowroom
GR M, Guest Relations Manager på TUI SENSATORI Resort Barut Fethiye, svarade på det här omdömetSvarade 5 januari 2018

Dear Guest,

First of all, we would like to thank you for taking time to share your review regarding your experience at Barut Hotel. We do appreciate your feedback and we continue to strive to improve our standard of service at all times.

Your comments have been shared with our team members accordingly and we are looking forward to welcoming you back to our hotel in the near future.

Kind Regards,
Rukiye SARI

Guest Relations Management

Omdömet skrevs 3 september 2016

Nytt 5-stjärnigt hotel, alldeles vid stranden i Fethiye. Som sagt hotellet är ny och fräsch. Mycket god mat med stor variation, färska råvaror. Vi bodde 10 nätter på ett familjerum med 2 sovrum med havsutsikt. Minibar i rummet ingår i priset. Mycket trevlig och hjälpsam personal. Vi hyrde cabana alla dagar under våran vistelse, man känner sig som en movie star, blir serverad allt i cabana, lnkludende en flaska champagne(förstås lokal champagne) i slutet av dagen. Vi tycker att cabanan var höjdpunkten på hotellet och till rimligt pris(50 euro/dag), absolut värd pengarna. Stranden jättefin och rent, det är sandstrand men lite sten strand när du kommer till havet ( 1-2 meter) och därefter sand i havsbotten med lagom djupt 1,5 m en bra bit ut i havet.
Vi kommer absolut tillbaka till samma hotel om vi åker till Fethiye igen. Starkt rekommenderas om du vill unna dig en lyxigt och lugnt semester.

• Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Tack Mehham
BarutCRM, Yönetici på TUI SENSATORI Resort Barut Fethiye, svarade på det här omdömetSvarade 5 september 2016

Dear Mehham,
Thank you very much for your great review. We are delighted you had a great time at our hotel and recommend to everybody to visit.

Omdömet skrevs 25 juli 2016 från mobil enhet

Vi har haft en mkt skön vecka! Jättegod mat, trevlig personal och rent och fräscht. Kan verkligen rekommendera detta hotell! Var bra med olika zoner för barnfamiljer och vuxna. Hyrde en cabana sista dagen som var en lyx väl värd pengarna

Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Tack Ninna2013
BarutCRM, Yönetici på TUI SENSATORI Resort Barut Fethiye, svarade på det här omdömetSvarade 28 juli 2016

Dear Ninna2013,
Thank you very much for your great review, it is a pleasure to know that you enjoyed your stay with us.

Omdömet skrevs 23 juli 2016 från mobil enhet

Från mottagandet med sval fuktig handduk och drink till checkout var allt perfekt. Fina pooler. Flera barer. Tillräckligt med solstolar (ej den vanliga vita hårdplastvarianten utan skönare med väv) både på stranden och vid poolerna. Vår pojke (8 år) älskade vattenrutchkanorna.
God och varierad mat i bufferestaurangen. Toppenservice.
De som klagar på detta ställe måste vara bortskämda.

Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Tack LarsB1323
BarutCRM, Yönetici på TUI SENSATORI Resort Barut Fethiye, svarade på det här omdömetSvarade 25 juli 2016

Dear Lars B,

Omdömet skrevs 20 juli 2016 från mobil enhet

Ett mycket trevligt, rent och fint hotell.
Fina rum med allt du kan behöva. Även kyl med vatten,läsk& öl som fylls på varje dag.
Sängen ganska hård. Vi hade rum 2302 med egen pooltillgång.
Tips är att boka bord för måltid på någon av de 3 resturanger som ingick som tillval, annars buffé som hade olika teman varje middag.

Många pooler och mycket bra möjligheter till träningspass, såväl i vatten som på land. Duktiga ledare. Spa-avdelningen med klassisk hamam.
Strandnära med många solstolar, fria handdukar. Lite blåsigt.

Vill du shoppa så behöver du fara med taxi, buss, köpa biljett för båt från hotellet eller hyra fordon. Ligger avskilt men det finns verkligen allt du behöver för att vila, koppla av, motionera, njuta och fylla på energi.
Rekommenderar denna vistelse, verkligen!

Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack Anne-Louise L
BarutCRM, Yönetici på TUI SENSATORI Resort Barut Fethiye, svarade på det här omdömetSvarade 21 juli 2016

Dear Anne-Louise L,