Omdömet skrevs 10 augusti 2014

Trevligt fräsch hotell. Fina rum med bra sängar.
Maten var tyvärr mindre bra. Många rätter samma sak hela veckan. Pommes frites fanns varje dag och dom var riktigt äckliga, ingen frasighet alls.
Ljudnivån i matsalen var hemsk, ingen matro alls
Uppträdanden så gott som varje kväll, tyvärr presenterades och genomfördes dom i huvudsak på tyska. I presentationen uppmanade presentatören till någon allsånglåt... på tyska. Vi kände oss inte välkomna alls på kvällarna. Mycket information/skyltar var också på tyska.
Tyvärr inget hotell jag kan rekommendera även om det är fräsch och välskött.

Datum för vistelsen: juli 2014
2  Tack Anettesommar14
Omdömet skrevs 30 januari 2014

Otroligt fint hotell! Rena välstädade rum och personalen är jättetrevlig och hjälpsam. Inga problem att göra sig förstådd på engelska. Poolområdet och poolen var alltid rent och fint. Enda nackdelen är alla rökande tyskar både vid poolen och när man äter, men det är ju inte hotellets fel. Maten är jättegod och det finns mycket att välja på. Min pojkvän är väldigt allergisk mot nötter och frågade en i personalen om bland annat efterrätterna. De gick runt bordet med honom och pekade ut allt han kunde äta och var alltid noga med att fråga nån annan om de var osäkra. Spaavdelningen är helt fantastisk och de vet verkligen vad de gör. Går man flera gånger får man oftast ett bättre pris och man får samma person som "behandlar" en varje gång. Underhållningen var väl sådär, men det är ju promenadavstånd in till Side. Strandpromenaden var jättemysig att gå på om kvällarna. Stranden är jättefin och inte stenig överhuvudtaget, rent och fräscha solsängar. Strandrestaurangen var väl ingen höjdare, mycket samma samma varje dag även om maten var god, men det är inte långt att gå upp och äta vid poolen. Är jättenöjda och har nu bokat en ny resa i höst på samma hotell och då stannar vi 3 veckor!

Rumstips: Vi fick utsikt mot poolen och havet, kunde se Side stad ifrån balkongen. Rummen på andra sidan hade utsikt över gatan och några butiker, inte lika mysigt skulle jag tro, men säkert lika fina rum.
Datum för vistelsen: september 2013
3  Tack Mossnon
Omdömet skrevs 8 september 2013

Mycket trevligt hotell. Exklusivt och med dignande buffébord. Kvalitén på snacksbuffén mellan huvudmåltiderna var väl sisådär kanske. Ca. 300 meter ner till stranden. Man tar en hiss på hotellets baksida, som går ner till vägen mot stranden. Nere vid stranden finns det solstolar och en strandbar. Om man följer strandpromenaden, så är det ca 2,5 - 3 km till Side. Hotellet är helt underbart med en fin pool och flera aktiviteter under veckans kvällar. Vill man ha det extra exklusivt, så ska man ha en balkong mot poolen. Det finns gratis kulglass (tre smaker), men var beredd på lång kö dit. Dom serverar även våfflor kl. 16:00, dock finns det bara ett våffeljärn, så även där blir det en mycket lång kö. Jag måste ändå säga att det var en underbar semester, och hotellet kändes lyxigt. Jag rekommenderar absolut detta hotell.

Rumstips: Välj rum mot poolen
Datum för vistelsen: juli 2013
Tack Hunderum
Omdömet skrevs 28 juli 2013

Detta hotell håller en mycket hög standard med Turkiska mått mätt. Bra service, trevlig personal, rent och snyggt, nära till havet. promenaden ner till havet tar endast 2-3 minuter till hotellets egna strand. Som på många andra semesterorter ligger man lite som packade sillar på stranden, men det var ingen, när vi var där, som utmärkte sig eller bredde ut sig nämnvärt. Vattnet är underbart salt. Hotellets poll känns väldoigt väl anpassat till entalet hotellgäster, ingen särskild trängsel, vi var där ändå under högsäsong, 20-27 juli. Att prova på hotellets SPA Hamam är ett måste, rekommendationen är att ta hela paketet med medecinsk helkroppsmassage, riktigt, riktigt bra, trevlig personal som visste vad de pysslade med. För den kräsne så kommer detta hotells mat att överraska vederbörande, det finns något för alla, taktiskt finns det salt och eppar ute på varje bord så man själv kan anpassa kryddningen :-)!
Ett hotell som jag verkligen vill rekommendera!

Rumstips: Många gånger önskar man nog ett rum mot poolen, men eftersom hotellt är byggt som ett utdraget U så blir det mycket ljud, vi hade turen att ha ett rum mot andra hållet, dessutom fick vi härlig eftermiddagssol
Datum för vistelsen: juli 2013
Tack JICE690804
Omdömet skrevs 15 juni 2013

Efter 2 veckor mellan 23maj-6juni kan jag konstatera att detta hotell är fantastiskt,Jag o min sambo har ingenting att klaga på.Vi hoppas Fritidsresor behåller detta hotell i sitt utbud.Restaurangen håller högsta klass,rymliga rum och perfekt avstånd till havet.Hotellet är handikappvänligt med många hissar och även en lyftanordning vid poolen.

Datum för vistelsen: maj 2013
2  Tack PEE53