Priceline
Go to your Happy Price
ZenHotels.com
585 kr
Irene W

Fint budgethotell vid stranden.

Omdöme om Leda Beach Hotel
3,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 31 okt. 2022
Mysigt budgethotell. 50 m till stranden. Otroligt fina omgivningar. Städning av rum var ok men fullt av smuts på insidan av jalusidörr i badrummet. Saknar hyllor/krokar att hänga upp toalettsaker. Sköna sängar och kuddar. VÄLDIGT lyhört. Man kan hyra handduk för 3€/v och då ingår byte 3 gånger. Frukost ganska tråkig men man blir mätt iaf. Gäller att passa tiden för frukost. Prick 10 plockades allt bort, kaffemaskinen var det som stängdes av först... Trevlig och tillmötesgående personal.
Datum för vistelsen: oktober 2022
Resetyp: Reste med vänner
3,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorLäge
4,0 av 5 bubblorService
Ser du något problem med det här omdömet?
    7 000 kr
  • Hotels.com
6.1 km från Leda Beach Hotel
Visa fler hotell i Side
Omdömet skrevs 5 augusti 2022

Charmigt hotell i flera etage, vi bodde i en fräsch bungalow högst upp, bara ett par steg från poolen. Resturangen/frukosten hade vi också nära vårt rum. Härligt serviceintriktad personal som gärna pratade med oss på god engelska :)
Enkel men helt ok frukost, ibland omelett, inbland pannkaka, alltid en massa färsk frukt. Nära till stranden och med 'egen' lunchrestaurang och liten 'market' hade vi inget att klaga på. 5 min på strandpromenaden tog oss till 'gamla Side' med massa restauranger och shopping men det var alldeles för mycket folk.
Vi hade bara turkiska lira med oss men euro funkade också, dock bättre kurs att betala med lira.

Minus: W-fi kostade EUR 10/person/vecka - dock fungerade det bra hela veckan, AC ingick inte heller i hotellkostnaden (EUR 45) men vi hade inte klarat oss utan.

Rumstips: Boka 'bungalow' så bor du nära poolen och det är rätt lugnt där då det bara finns 10 st sådana rum.
Datum för vistelsen: juli 2022
Tack UlrikaI_12
Omdömet skrevs 7 augusti 2019

Alldeles vid strandpromenaden i Side. Nära till Antika Side. Små men fräscha rum. Bra sängar. Mindre men god frukost. Man betalar extra för AC och Wi-fi. Största minuset är Wi-Fi-nätverket - fungerar knappt alls. Fantastisk personal och utmärkt läge.

Datum för vistelsen: juli 2019
1  Tack Anita B
Omdömet skrevs 23 juli 2019 från mobil enhet

Aldrig i livet ska jag rekommendera den hotel.På bilderna finns fina rum men i verkligheten dom år mycket små och gammal.
För allt i rummet måste man betala extra luftkonditionering och pengar skåp.
Personalen som jobbar där dom är inte trevliga och deras beteende var konstigt.
Vi bokade hotel för att stanna där 2 veckor men 1 dag när vi kunde kolla hur ser ut rum vi ville avboka semester på en gång och flytta till annat fint hotel - vi hade gjord det men fick aldrig pengar tillbaka!!!
Till slutet dom var mycket otrevliga!
ALDRIG Jag ska rekommendera !!!

Datum för vistelsen: oktober 2018
4  Tack Larasly
Omdömet skrevs 25 maj 2019 från mobil enhet

Mysigt litet hotelle i Side med ett fantastiskt läge, precis vid stranden och nära in till gamla Side. Personalen var jätte trevliga och vi kände oss välkomna från första dagen. Hotellets restaurang har jättegod mat, frukosten helt ok. Vi kommer absolut att återvända till Leda Beach.

Datum för vistelsen: maj 2019
Tack Emma B
Omdömet skrevs 29 augusti 2018 från mobil enhet

Första gången i Side utan barn ville jag prova detta hotell. Enkelt och rent, ett ok hotell men man får inte ha några större krav. Om ni söker ett billig hotell så kom ihåg att ni debiteras för A/C €45 Wi-fi €15 och saftybox €10. Kan tilläggas att Wi-fi fungerar tidigt på morgonen eller mitt i natten när väldigt få är påloggade.
Läget är hotellets stora +

Datum för vistelsen: augusti 2018