Trip.com
Lol.travel
Anna L

Very good

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 2 aug. 2022
Ett väldigt mysigt och familjärt hotell, all personal var väldigt hjälpsamma och trevliga. Åkte med min mamma denna gången och hon var också väldigt nöjd.
Åker gärna tillbaka.

Hälsningar Anna Madelaine och Anna-Lena
Datum för vistelsen: juli 2022
5,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorService
5,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
7 957 kr
2.6 km från Side Miami Beach Hotel
Precis vid stranden
Visa fler hotell i Side
Omdömet skrevs 23 september 2019

Funderar ni på att boka detta hotell så tänk er för en och två gånger.
Värre bedrägeriförsök har jag aldrig varit med om innan.
Det började vid incheckningen efter en lång resa. Vi anländer sent på kvällen och man börjar redan ana oråd när vi blir hänvisade till ett rum nere bland "fängelsehålorna" under köket och restaurangen. När vi blir insläppta så slår en stank av fukt och mögel emot en och vi vänder om direkt. Vi återvänder till receptionen och säger att vi inte kan bo i detta rum dels för vi inte har bokat detta rum och mest för min fru har astma och klarar inte av denna lukt av mögel.
Enligt personalen så har vi bokat ett ekonomirum eller "promo" som de kallar det men vi står fast vid att vi har bokat ett standardrum. Men ack nej, vi har bokat ett ekonomirum och vill vi ha ett standard så är det bara att hosta upp 70 euro på studds om vi vill ha ett annat rum. Med en lite hånfull ton så tillägger de att vi kan alltid överklaga så kanske vi får pengarna tillbaka. Sagt och gjort för att göra en lång historia kort så under de 5 närmsta dagarna hade jag mailkontakt med bokningsbolaget för hotellet och fick tillbaka de 70 euro vi fick lägga ut för något vi redan hade betalt. Under alla dagar för våran vistelse som var på 10 dagar så lyfte aldrig personalen på huvudet när vi passerade receptionen, sa aldrig ett ord, hälsade aldrig varken god morgon, god dag eller god kväll. Aldrig ett leende eller en vänlig blick utan enbart ett negativt, utfrysande och ett icke kundvänligt bemötande.
Rummet då. Ja det nya rummet var ok. Lite hårda sängar som vanligt, en ok kyl som höll kylan ok, stor balkong med två stolar och ett bord och en AC som tyvärr inte gick att ändra temperatur eller hastighet på. Som tur var så kylde iaf den och vi kunde stänga av den när det blev för kallt.
Städningen kunde varit bättre, ett snabbt svep med torrtrasan på golvet som tyvärr inte tog upp så mycket. Nya handdukar som tyvärr var klorinfläckade och trasiga men byttes iaf varje dag. lakan byttes några gånger under vistelsen.
Maten då? Ja vad kan man säga! Samma sak dag ut och dag in. Ingen variation alls. Urvattnat, smaklöst och fantasilöst. Vi är inte kräsna på maten men detta var under all kritik. Någon dag i veckan så lyfte de sig och grillade lite kebab eller fisk och då lyfte de sig men för övrigt så var det bland det sämsta vi har varit med om.
Personalen var tyvärr inte bättre heller, de interagerade inte ett dugg om du inte kunde prata tyska eller ryska. Det fanns iaf en kille som gjorde sitt bästa och försökte vara ttrevlig och vänlig men när man kommer fram till baren och säger hej "hello" och får inte ett enda svar tillbaka så undrar jag om man verkligen är på rätt plats.
Drycken som ingick i all inclusive kunde ha sett bättre dagar. Efes som är en ljus lager är ett bra öl men detta som serverades på hotellet var ljusare än ljusast och så smaklöst. Vi misstänker till och med att de använder kranvatten till sitt sodavatten då frugan blev dålig i magen av det och tyckte det lukta klor om det.
Vill du bo där med barn så glöm bort allt som kan roa barn. det finns absolut inget alls för dem inte ens mat för dem. inga barnrätter över huvud taget.
Vi pratade med andra om detta och många hade samma upplevelse som vi och kände sig behandlade som vi. Flera hade blivit anvisade till "fängelsehålorna" och sedan krävda på pengar om de vill ha bättre. De flesta tyckte maten och drycken var hemsk och gjorde som vi gjorde mot slutet och åt ute. Vi köpte till och med hem bröd, pålägg och yoghurt till lunch istället för att äta hotellets mat.
Vi tipsade dem om att överklaga och kräva pengarna tillbaka, lämna omdöme här och på andra ställen för ett hotell som sätter i system att lura sina kunder på pengar är inte värd att gå oemotsagda utan det skall ut i dagsljuset.
Tänk er för en eller två gånger innan ni tänker boka detta hotell.

Datum för vistelsen: september 2019
1  Tack kennethfj67
Omdömet skrevs 8 april 2017

Litet hotell, små rum, liten pool.
Men läget är perfekt.
Maten var vällagad men ensidig.. väldigt mycket kyckling, mycket olika tillbehör iallafall.
Man får vad man betalar för helt enkelt och vi svalt inte, vinet var gott.
AC ingår!

Datum för vistelsen: april 2017
Tack Stig L
Omdömet skrevs 16 december 2015

Helt okey hotell om man inte får rummen under restaurang/matsal. Oljud uppifrån och luktar fukt. Trevlig personal, förutom receptionisten som jobbade på dagarna. Han kunde dålig engelska och var inte alls service minded

Datum för vistelsen: september 2015
1  Tack Anna-Karin H
Omdömet skrevs 26 oktober 2015

Rumstips: Lägg till några hundra och uppgradera. Budget innebär budget
Datum för vistelsen: oktober 2015
Omdömen sammanställs i samarbete med Amoma.com
Detta är ett subjektivt omdöme som skrivits av en enskild resenär och inte av Tripadvisor LLC eller dess partner. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 20 september 2015

Vi bodde på detta hotel april 2015.fick ett rum allra högst upp med en underbar utsikt över havet.rummen var nyrenoverade och fräscha,de var väldigt små men med en mkt bekväm säng.maten på hotellet var mkt enformig,vi fick nästan bara kyckling hela veckan.trevlig personal och bra service.läget på detta hotell är mkt bra med närhet till strand affärer resturanger mm.

Rumstips: Fin utsikt högst upp
Datum för vistelsen: april 2015