Omdömet skrevs 5 september 2017 från mobil enhet

Helt underbart, hotellet, maten, servicen, många trappor, men fanns många hissar. Stranden o strandbaren super o nära. Städning super. Vi hade ett rum med direkt poolaccess, där låg man på madrasser o hade det lugnt o skönt. Vi hade 34-38 grader varmt o molnfritt den veckan vi var där. Var värt varenda krona. Detta rum kommer vi boka om på nytt. Så en underbar vecka, och Side levererar som vanligt. Vi älskar Side o kommer att återkomma

Datum för vistelsen: september 2017
Tack carola781
Omdömet skrevs 6 juli 2017 från mobil enhet

Hotellet är klassat som 5 stjärnor - men tyvärr blir det bara sämre år från år... bott här ett par gånger nu...men aldrig mer :(.
Personalen är ok. men management är sååå dåliga. Maten är ok om man älskar tyskmat = massor av socker o bakelser..

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack Eva-Lena P
Side Star Elega... E, Halkla İlişkiler Müdürü på Side Star Elegance, svarade på det här omdömetSvarade 11 juli 2017

Dear Guest,
thank you for taking your time to leave a review. It is really important for us to hear your experience and impressions. That's the only way how we can improve our service every day a little bit more. Your complaints are forwarded to the related department.

It will be a pleasure for us see you here again.

We wish you all the best.

Side Star Elegance Hotel

Omdömet skrevs 12 maj 2016 från mobil enhet

Side Star Elegance är ett helt fantastiskt hotel. Lugn fin och avspänd atmosfär. Otroligt fint och vänligt bemötande från all personal.

Maten är i en klass för sig, underbar buffe' och fyra olika all a carte restauranger. Drinkar o cocktails är lika bra de. Nyrustade superfina rum och många nya pooler. Hotellet har en egen fin strand med strandbar.

Jättefin strandpromenad in till Side tar bara 15 - 20 minuter.

Kan bara avsluta med att här är allt superbra. Vi är nu här för tioende gången och det blir bara bättre och bättre!!!!

Datum för vistelsen: maj 2016
Tack Mikael G
Levent S, Manager på Side Star Elegance, svarade på det här omdömetSvarade 14 maj 2016

Omdömet skrevs 11 januari 2016

Jag reste till Side i Turkiet med min dotter i oktober 2015. Hade valt Side Star Elegance baserat på läge, bekvämlighet med all-inclusive och det stora utbudet av restauranger. Vi kom till en jätteanläggning där man fick en karta i handen vid incheckningen för att inte gå vilse på hotellets område. Rummet var fint och rymligt med fri bar, fungerande AC och sköna sängar. Hotellet var välhållet och området runt omkring är uppvuxet och vackert med alla växter och träd. Fina poolområden och en härlig strand med bra gångväg emellan. Flera duschar på väg från stranden till hotellet och ett antal kylskåp med fri dricka fanns strategiskt utplacerade. Ett plus för den barnfria pooldelen.

Maten är inte någon jätteupplevelse i någon av restaurangerna. Det fanns fyra temarestauranger som man kunde boka en kväll vardera. Men det visade sig vara samma kock som lagade maten i det turkiska köket, fiskrestaurangen, den kinesiska restaurangen såväl som i den italienska restaurangen. Maten var vällagad men ganska smaklös och turistanpassad. Det gäller även för de övriga restaurangerna på anläggningen. Typ 25 olika sorters "weisse käse" på frukostbuffén men inte en enda helt vanlig god fetaost. Buffén hade ett dignande utbud både till frukost och middag men eftersom anläggningen är så stor blir känslan lätt lite av slamrig skolmatsal med alldeles för tyskanpassad mat. Vi intog därför alla luncher ute vid strand- eller poolbar. Ett försök att beställa "Champagne" resulterade i servering av en alkoholfri cider :)

Totalt sett en avslappnad vecka på ett stort välskött hotell med stort men lite fantasilöst matutbud. Överlag bra service även om några av personalen borde skärpa till sig och se även sina icketyska gäster. Språket har jag aldrig upplevt som ett problem i Turkiet tidigare. Men här var det alldeles uppenbart att man skulle tala tyska för att få god service av vissa servitörer.

Datum för vistelsen: oktober 2015
2  Tack MOochJH
Levent S, Genel Müdür på Side Star Elegance, svarade på det här omdömetSvarade 13 januari 2016

Omdömet skrevs 3 november 2013

Kom precis hem till Sverige, och har inget annat än bra saker att säga om hotellet! Vid ankomst blev vi mkt trevligt bemötta, och rummet var en riktigt positiv överraskning! Det bästa med hotellet skulle jag säga var promenaden genom hotellområdet ner till stranden - visst var det många trappor, men ack så frodig trädgården är! Apelsiner, olivträd... Det var så grönt och luktade så gott! Sen den näst bästa detaljen var den trevliga personalen på middagsbuffén som alltid fanns där för att hjälpa dig! Dock är det ett plus om man talar tyska, då de flesta besökarna är tysktalande, och därav personalen likaså. Maten var jättegod, och det finns allt från turkiska rätter såsom kolgrillat till mer västerländsk mat!

Rumstips: Vi hade både tur och otur att få rummet allra längst bort från stranden och lobbyn. Den negativa var såklart att det var en bit att gå, fast det gjorde inte oss så jättemkt då det var rätt skönt att röra på sig lite emellan stranden och hotellet. Det positiva var att det var väldigt tyst, och att vi hade utsikt mot den underbara trädgården. Vi hade både morgon och kvällsol! Rum 791 bodde vi i, som låg på våning -1.
Datum för vistelsen: november 2013
Tack Clara M
Levent S, Genel Müdür på Side Star Elegance, svarade på det här omdömetSvarade 12 december 2015