Agoda.com
Vio.com
Jossan J

Trevligt hotell

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 8 juli 2019
Mycket mysigt och trevligt hotell för par/familjer som vill ha lugn o mysig vistelse med mycket bra poolområde för alla. Trevlig personal men eftersom hotellet har mest ryssar och tyskar är engelska språket svårt för personalen men med lite kroppsspråk så är allt lätt löst. Vi återvänder mer än gärna hit!
Datum för vistelsen: juli 2019
Resetyp: Reste som ett par
Ser du något problem med det här omdömet?
7 032 kr
  • Trip.com
6.0 km från Hotel Dream of Side
Visa fler hotell i Side
Omdömet skrevs 30 september 2013

Jag och min mamma kom hem i morse från Anthos Garden. När jag läser andras omdöme fattar jag inget!!!!!
Vi hade en helt underbar vecka , jätte trevlig personal,städning varje dag , nya handdukar 3 ggr , hade smyckat sängen med vackra hibiskus blommor, diskade varje dag fast det inte ingår. Poolen var ren och fin.3 balkonger varsitt sovrum. Fina lägenheter, stort kylskåp, fina köks möbler. Vi fick behålla rummet det kostade 50 lira värt vartenda öre.
Tack all trevlig personal, vi kommer gärna tillbaka igen.

Tack Susanne R
Omdömet skrevs 26 september 2013

Det hotell hade inte mycket sanning som resebolaget beskriver! Första kvällen när jag o min familj kom runt 11 tiden o skulle checka in så kunde han i receptionen ingen engelska och vi fick heller ingen hjälp med våra väskor eller visning till vart vårat rum låg nånstans. Det fick vi fixa själva.Golvet i rummet va ej städat så våra fötter va kolsvarta!! Golvet städades inte så noga efter det heller. Vi var 4 pers men hade bara fått 2 st handukar, ingen handtvål på toan. fick ingen på hela veckan. I sängen jag sov i första natten va trasig med en gropp i madrassen så när jag vaknade hade en nackspärr jag aldrig haft förrut! efter påpekande till reseledaren dagen efter fick vi enast handdukarna. Det kröp myror i köket,ingen dag eller kvällsunderhållning trots att det skulle va det! Personalen kunde knappt ingen engelska.maten katastrof, knappt inget att välja på frukosten och när middan va fick man välja mellan 2 st rätter!(hade halvpension)samma dag vi skulle hem hittade personalen inte våra pass och när jag frågade sa han bara "its not here" och gick ut igen! när jag först blev irreterad o sa till på skarpen då reagerade han!! Fick endast rena handdukar varje dag, sängkläderna bytte dom inte en ända gång på hela veckan!!!!!Chefen för hotellet som bott i sverige innan borde va mer medveten om servicen och vad det va för slapp personal han hade, speciellt när han kom till hotellet varje dag och åt!! jag brukar själv alltid läsa på denna sidan om dom olika hotellen jag åker till men brukar inte ta åt mig det negativa för jag är inte så kräsen och vill billda mig en egen uppfattning. Men eftersom detta hotell va katastrof så mycket dåligt så är jag tvungen att berätta detta o varna andra!!
Jag är för första gången i mitt liv som jag är så besviken o arg på min resa. man betar mycket pengar för att en underbar semester med allt som hör till och så får man tvärtom! DÅLIGT!

Datum för vistelsen: augusti 2013
1  Tack resor73
Omdömet skrevs 24 september 2013

Vi åkte den 15/9-13 med 4 barn i åldern 3-14 år. när vi kom ner på natten kl 02:30 va det mörkt och vi hittade inte alla lampor va trasiga. Fick gå tillbaka & be en tjurig receptionist att visa oss ( ej populärt) . Väll uppe på hotellet så var det bäddat till 5 pers & inte 6. Fick gå ner igen & be om sängkläder , fick det efter mycket om & men. Första dagen kom dom & bäddade , städa men inte bra. Ett av barnen hade kissat i sängen trots att vi hade kiss skydd med oss från Sverige så kom det på lakanet, tog bort det & la det i en hög ihop med handukarna åt städerskan . Tyvärr fick vi aldrig den sängen bäddad igen & heller inga nya handukar på hela veckan, hade toa papper 2 dagar av 7 dagar också det tjata vi om . Sa till Apollo tjejerna varje dag , dom blev lovade av hotellets personal att dom skulle hjälpa oss. Men inte !!!! tjata på hotellet personal men bara tjuriga miner & suckande........
sista dagen gick Emilie Apollo tjej till tvätteriet & hämta lakan & handukar själv så första & sista natten kunde vi sova bra. I dessa obekväma och slitna sängar.
Även toa pappret va det en tjej från Apollo som hämtade åt oss . ( Hon sa till mig att vissa saker får man fixa själv )

Rummet blev städat första dagen men sen inget mer, barnen råka tappa ett glas på balkongen så där låg det glas splitter hela veckan.

Området var skitigt , stökigt . Ej barnvänligt , i barnpoolen stod det ett järnrör mitt upp ( ska vara ett parasoll där men saknades ).
Trasiga parasoll låg runt om.

Hade halvpension frukosten var fattig & gamla råvaror från dagen innan, barnen åt en smörgås med nutella.
Middagen fick du ej bestämma själv utan dom bestämde vad man fick inga allternativ, så man får inte vara vegetarian eller allergiker. Det var första dagen de andra dagarna var det buffe & alltid samma & märktes att det som vart kvar från dagen innan hamna där igen ....

2 killar i baren båda hete Ali dom var trevliga & hjälpsamma men man såg att dom inte var populärt av övrig personal pga av detta.

inga shower, inget gratis wi fi trots att det stod på deras skyllt å inget för barnen. Vi ifråga satte det till en personal , han svara : falsk marknads föring.

Ormar , råttor, tigande katter runt bordet på resturangen , kackerlackor, myror överallt ........

NEJ ...... USCHHHHHH aldrig mer hoppas detta ställe rivs ner till grunden !!!!

2  Tack Therese A
Omdömet skrevs 17 september 2013 från mobil enhet

Var även förra året på detta hotell, inte världsklass men skapligt. Iår en total försämring. Skitiga lakan, trasiga handdukar, ostädade rum, inget underhåll. Obemannad reception ( skulle bemannas 24 timmar). Dryg ogästvänlig personal. Åk inte hit!

1  Tack Strandbad
Omdömet skrevs 15 september 2013

Det första som möter oss ; jag, min dotter, min mamma och syster, är en receptionist som knappt kan förstå eller tala engelska. När vi frågar om det går bra att få köpa till lägenheten några timmar på avresedagen förstod han ingenting utan fick ringa upp någon som bättre förstod engelska! Vi fick blankt nej, det gick inte att köpa till några timmar i lägenheten. Några dagar före avresedagen fick vi veta av en annan svensk boende på hotellet att det gick att köpa till lägenheten för 50 turkiska lira till klockan 16!!! Okej, de förstod uppenbarligen inte oss när vi frågade.
Receptionen skulle vara bemannad 24 h, det var den verkligen inte. Folk fick gå in och hämta sin egen nyckel ibland!
Safetyskåpen i lgnh är med vanlig nyckel och inte med kort.
Vi var fyra personer i vår lägenhet och vi fick 1 nyckel!
Det var inte färdigstädat när vi kom och när vi väl kunde komma in i rummen var det ej ordentligt städat! Standarden är väl okej, AC, fön, micro,3 balkonger men fy vilken hiskelig inredning!! Men det kan man väl leva med...i och för sig det är ju inget lyxhotell.
Hotellet är i stort behov att renovering, allt vi tog i gick i sönder bokstavligen talat! Till slut blev allt så patetiskt.
Vi hade inget ljus som fungerade i köket, vi hade ingen lampskärm i ena rummet till taklampan, handdukshängaren ramlade i golvet så fort vi tog i den, duschhållaren rasade ner, toalettsitsen och locket gick sönder och ramlade av! Benen till soffan ramlade av och de satt fast med en skruv/ben, som var intryckt inte i skruvad, (det fanns plats till 4 st skruvar!) När jag sedan tittade under dubbelsängen som jag och min dotter låg i saknades ett ben i ena hörnan och flera ben stod helt snett.
En kontakt hängde på trekvart.
Vi fick extremt dåligt med toapapper och en dag inget alls. Detta påpekade vi i receptionen innan vi gick ut på kvällen och jag bad om två rullar eftersom vi var 4 personer. Killen jag pratade med nickade och log och skulle fixa. När vi kom hem senare på kvällen fanns det inget toapapper! Då blev jag vansinnig och tog kontakt med samma person i receptionen varpå han ringde till restaurangen (de var ganska bra på engelska där). Jag gick till restaurangen och man säger att städerskan har låst och kommer tillbaka morgonen efter då kan vi få toapapper!!! Man tror knappt det är sant. Jag fick ett raseriutbrott och man kastade upp ett öppnat paket med servetter till mig!
Ofta fick vi inte handdukar till oss alla fyra.
Dåligt med utrymme i garderober. Vi bodde i en 3-rums lägenhet som var för 4-6 personer. Det fanns 2 garderober varav den ena gick att hänga längre plagg i såsom klänningar . Tur att vi inte var 6 personer!
Hotellägaren var extremt otrevlig till flera gäster och väldigt nonchalant. Han gick och tog några gästers öl vid poolen som de drack ur burk och påstod att de inte fick ha dem där. De var köpta i butik. Det stod ingen skylt alls angående detta.
Det stod i Apollos beskrivning att hotellägaren bott i Sverige flera år och visste vad skandinaviska gäster ville ha! Jo tack, inte dåligt bemötande i alla fall!
Restaurangpersonalen var mycket trevliga och duktiga på engelska.

Rumstips: Det här hotellet borde absolut inte finnas med i Apollos utbud! Det förtjänar definitivt inte 3 stjärnor!
Tack Marie K