Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Jenni LH

En plats att trivas på

5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 9 nov. 2022från mobil enhet
Mycket trevligt hotell, rent och snyggt med allt som behövs för en härlig semester. Hotellet har välplanerade rum och fina utrymmen för livet kring poolen för både barnfamiljer och vuxna sällskap.
Restaurangen serverar god mat med olika teman i chef's corner varje kväll.
Det som främst gjorde min vistelse så trevlig var den fantastiska personalen.
Stort tack.
Datum för vistelsen: november 2022
Resetyp: Reste ensam
Ser du något problem med det här omdömet?
Zafer Çetinkaya, Müşteri Hizmetleri / Ön BüroCalimera Side Resort, svarade på det här omdömet
Svarade 10 nov. 2022
Kära Jenni,
Tack för att du föredrar Side Resort Hotel och betygsätter oss på tripadvisor. Det är fantastiskt att läsa att du har en så trevlig vecka borta i solen. Ser fram emot att välkomna dig igen.
vänliga hälsningar
    2 925 kr
5.5 km från Calimera Side Resort
Visa fler hotell i Side
Omdömet skrevs 7 oktober 2022

Bra hotell, mycket trevlig personal, välstädat och god mat. Borde vara gratis kassaskåp och möjlighet att byta poolhanduk varje dag utan kostnad. Trist att folk fortfarande lägger ut poolhanddukar kvällen innan.
Strandbaren Apollon - trasiga solsängar och parasoller, smutsigt på stranden. Kostar 8 eur per person för lund och dricka. Inte värt pengarna. Ingen trevlig personal på stranden, talar bara turkiska och ryska, förstår ej engelska. Borde finnas möjlighet att få normal lunch då man betalar all inklusive på hotellet. Går åt för mycket tid att ta sig hem för lunch.

Datum för vistelsen: september 2022
Tack Hamous14
Zafer Çetinkaya, Müşteri Hizmetleri / Ön Büro på Calimera Side Resort, svarade på det här omdömetSvarade 7 oktober 2022

Dear Hamous,
We are grateful to have you as our guest in Side Resort Hotel. Thanks for taking your time to write this review. Looking forward to welcome you again.

Omdömet skrevs 21 september 2022

Hej jag heter lennart jag var hos er 08/20 - 08/27 Första intrycket var personalen alla hade ett leende. Rummet var perfekt samma med utbudet på hotellet. Det som var extra bra var deras uppträdande varje kväll. Maten kanske inte var det bästa men var acceptabelt men andra tyckte säkert att det var bra för dom så jag klagar inte. Personalen var alltid glada och hjälpsamma och det smittades av till alla gäster. Jag kommer att återkomma hit igen.

Tack kronprinsen71
Zafer Çetinkaya, Müşteri Hizmetleri / Ön Büro på Calimera Side Resort, svarade på det här omdömetSvarade 23 september 2022

Dear Lennart,
Thanks for preferring Side Resort Hotel and rating us on tripadvisor. It is great to read that you think Side Resort is a perfect hotel. Looking forward to welcome you again.

Omdömet skrevs 2 september 2022 från mobil enhet

Jag borde ha gått på min magkänsla när jag läste allt negativt om detta hotell. HEMSK personal o manager som inte alls försökte kompromissa eller prata utan ringde direkt till VING och hota med att vi skulle be om ursäkt eller bli utkastade för att mina föräldrar satt nere i lobbyn!! Hotellet ligger långt bort ifrån allt. De tar extra kostnader för sånt som ska ingå i all inclusive som tex juice, popcorn. Vid stranden måste man betala för att få utnyttja sin all inclusive och även ifall de är spädbarn i samma rum som inte kan äta deras mat, måste man ändå betala en kostnad för spädbarnet, och man fick inte ta med sig egen dricka, snacks eller mat utan man var tvungen att KÖPA de från restaurangen på stranden. Poolområdet är väldigt inhägnat och rummen är väldigt små.

1  Tack Shima j
Zafer Çetinkaya, Müşteri Hizmetleri / Ön Büro på Calimera Side Resort, svarade på det här omdömetSvarade 11 september 2022

Dear Shima,
Thanks for preferring Side Resort Hotel and sharing your experiences, though with slight changes from what actually happened. Your partner helped 3 other young people to intrude into hotel area without informing either security or reception. They were caught in hotel area and were informed that there are visitor procedures. Then they tried their chance again from back gate. Instead of respecting the rules when explained options, your partner preferred shouting at the staff, swearing among other guests and behaved aggressively. Unfortunately we can't share the CCTV records on tripadvisor as per GDPR, but if he tells you another story, we can let you see here.
We do not let anyone in Side Resort to humiliate our employees. They all go above and beyond to give the best service, work hard and still smile. If anyone, even a guest, behaves improperly to our staff, s/he either has to apologize or leave the hotel. The process has to be handled in cooperation with tour operator if it is a package holiday. So it was a compromise to give your partner another chance by apologizing. As adult human beings, we have to accept taking responsibility for our faults. He did a fault, took responsibility and apologized. We hope you will not have a similar experience in your future holidays at whereever you go.

Omdömet skrevs 25 augusti 2022

Nu är jag inte någon van charterresenär till att börja med, men desto vanare att bo på hotell. Hotell som ofta tillhör någon kedja, från 2 star till 5 star. Men detta med charter och all inclusive ger helt plödsligt en helt annan dimention av charterhotell och kort kan man säga att det är en allt igenom tråkig upplevelse. Man får alldrig någon wow upplevelse av varken service, mat, underhållning eller pooler. Dock så måste jag säga att inget är trasigt, mögligt eller liknande utan det är bara det att det inte finns någon glädje eller livsgnista i varken personal, mat, drinkar eller faciliteterna. Allt håller en nivå så att du inte har något att klaga på. I min värld så ger det ett intesägande betyg 3 av 5.

Läge: Det kan ligga 10% sämre till men också 90% bättre. Det är lång gång väg till allt. 20 min till stranden om du har flip flop kanske 8 min om du väljer gymnastikskor och springer.

Renlighet: Allt är rent, men inget extra på nåt sätt. Men det skall man väl kunna förvänta sig, eller? Antingen är det rent eller så är det skitigt. Men här är allt rent, över allt och hela tiden.

Service: Hmm. Alltså detta är all-inclusive a la charter. Service är 15% av den du finner på typ Sandals, Secrets Resorts eller Barcelo Hotels & Resorts. Titta på deras hemsidor så ser du allt som du inte får här.

Standard: Budget budget och budget på allt. Framför allt på maten och drycken. (De har dock Coca-Cola) Det är här som du kommer bli besviken. Maten som är "grytor"med hackat och malt. Allt ser likadant ut dag efter dag och efter den andra middagen så får du en wow upplevelse typ "fan, skall jag äta detta 5 kvällar till!". Det finns ingen restaurangupplevelse överhuvudtaget för du sitter i en skolmatsal med 200 andra, varav 100 är barn 1-8 år. Det är utfodring av människor men det smakar inte illa.

Detta hotell passar endast för dig, som har 2 barn eller helst många fler, som inte alls bryr dig om vad du äter så lönge du slipper diaka, som tycker att en middag skall ha 85 db i ljudmiljö och som skall ta max 20 min. Helt värdelöst med andra ord OCH mat och dryck är ju det man kommer för på en all-inclusive.

Under din vecka kommer du att ångra valet av hotell men du kommer övertala dig att allt var ok. För det är precis vad detta är. Det är ok men det är inte bra, inte dåligt, inte mycket bra, inte katastrof. Det är ok. Och du kommer inte sakna maten, drycken, servicen, personalen. Du kanske kommer sakna poolen, solen och havet, men de har ju alla andra hotell också. (Dock så är solstolarna slut kl 08.30 när alla barnfamiljer har lagt ut sina handdukar innan frukost)

Tack AndersP597
Zafer Çetinkaya, Müşteri Hizmetleri / Ön Büro på Calimera Side Resort, svarade på det här omdömetSvarade 2 september 2022

Dear Anders,
Thanks for preferring Side Resort Hotel and sharing the views and experiences from "another world" as you describe. As you have experienced and observed all over the world, there are different expectations to be fulfilled at different type of resorts. Alll inclusive type of guests demand exactly what we offer here and can't be compared with the chain hotels where you pay dozens of Euros for 1 meal. At a hotel where 99% of guests are leisure travellers not leaving the hotel area, the priorities are to provide clean/hygienic rooms and common areas, food selections that will fulfil a wide variety of age groups and tastes and also friendly and efficient service. Our buffets has a different theme every night and different main course options. We do our best to tick all these boxes and succeeded so far by having a higher ratio of repeaters and happy guests compared with market standards.
We wish you amazing experiences on your future holidays where you will make use of the memories from Side Resort as well.

Omdömet skrevs 14 juli 2022 från mobil enhet

Betalt för poolutsikt men fick två rum en trappa ned från markplan (kändes som man bodde i en källare). Så då skulle de ”uppgradera” oss, då fick vi ett familjerum, även om vi betalat för två separata dubbelrum. Det var de enda de hade att erbjuda.
Liten pool med mycket barn.
Ett helt ok hotell men jag skulle inte komma tillbaka. Inte för det priset.

Frukosten - 1/5 (samma varje dag)
Lunch 2.5/5 (snackbaren bättre än restaurangen)
Middag 4/5 (variation var bra, ok mat)
Drinkar mm 3/5 (smakar bara fulsprit om du inte säger till hur du vill ha din drink)
Läge 3/5 (gång avstånd till side)
Städ 2/5 - (byttes inte sängkläder på hela veckan samt fanns ingen tvål i badrummet på hela veckan)

Datum för vistelsen: juli 2022
Tack Unicornpowerr
Zafer Çetinkaya, Müşteri Hizmetleri / Ön Büro på Calimera Side Resort, svarade på det här omdömetSvarade 15 juli 2022

Dear Lisa,
Thanks for preferring Side Resort Hotel and sharing your opinion on Tripadvisor. We are sad and a bit surprised to read that you were not really satisfied with the Family Suit alternative we gave upon your request. All the feedback you have provided here will be evaluated within management for sure. We hope to welcome you again for a better experience next time.