Omdömet skrevs 1 juni 2016 från mobil enhet

Hotellet tycker jag uppfyller kraven på ett femstjärnigt hotell i Turkiet. Hotell är väldigt udda i sin minimalistiska inredningsstil. Frukosten liksom middagen som ingick i vår halvpension är bra.
Rummen stora och fina. Havsutsikten kan vara siste beroende var man får rummet. Vi fick ett med halvdan havsutsikt, bad om ett annat och det ordnas på en gång.

Datum för vistelsen: maj 2016
1  Tack Bobanek
Hotelsu, Halkla İlişkiler Müdürü på Hotel Su, svarade på det här omdömetSvarade 29 juli 2016

Dear Guest,

Sincerely,

Omdömet skrevs 2 oktober 2013

Restaurangen, strandklubben och poolen var schysst och välskött, men rummen var slitna med flagnande färg och var väldigt kalt. Balkongen är härlig och man kan spendera många timmar på solbädden.

Rummen var tysta och läget var lugnt men ganska off, det är en bit att gå in till stan om man vill äta någon annanstans än på hotellet. Skulle jag (mot förmodan) åka till Antalya igen skulle jag satsa på ett hotell i gamla staden.

Tack Sofie B
Omdömet skrevs 1 maj 2013

Bra service, trevligt folk som jobbar.
Hotellet har en riktigt bra gym, som vi använde nästan varje dag. Nya fina maskiner med kall vatten och fräsch frukt till efter träningen. Tennisbana var bra också, dock dem öppnar ganska sent - runt 10.00. Om man ska ut och springa så kan jag rekommendera löpning mot berget, ca. 10km runda fram och tillbaka.
Riktigt bra hotell, synd att vi var där bara en vecka. Vid frågan om vi skulle kunna tänka oss att åka dit igen, så är svaret JA!

Rumstips: Välj svit mot poolområdet.
Tack Mr_Sacha
Omdömet skrevs 24 april 2013

Vi är ett par, nyligen hemkomna från Hotel Su/ Hillside Su. Vi förstår inte hypen kring detta hotell, och att de ens kallar sig för femstjärnigt är ett rent skämt!
Det är nergånget, och slitet på rummet. Det fanns mögel runt kranarna, sprickor i väggen vid toaletten, den vita färgen var smutsbrun- det såg bara slitet och ofräscht ut.
Sängen var så hård så att min partner fick ont i ryggen, tänk er två madrasser som ligger på ett upphöjt hårt betonggolv och madrasskydd på det- dvs ingen bäddmadrass på sängen.
Rummet är skittråkigt, snyggt i första anseende med saknar charm. Balkongen var det bästa med rummet (hur mycket hänger man där egentligen?) som hade en solmadrass för två och utsikt över havet, vi hade sea view.
Det här är ett hotell för folk som gillar klä sig i dyra märkeskopior och få andra tro att dom är rika, så fruktansvärt ytligt och löjligt så att det är skrattretande. Sorgligt! De säljer till och med märkeskopior i hotellbutiken, som du kan hitta för 1/5 del av priset i stan.
Personalen är en blandad kompott, vissa är trevliga andra inte alls- allt beror på hur du klär dig och om du flashar med cashen och beställer saker, det är väl kanske inget undantag, men det finns folk som reser till Turkiet för att inte hänga på hotellet. Du får heller inte köpa med dig någon dryck eller något att äta in till hotellet pga hygienen, hur löjligt som helst! Jag mådde illa av buffén men inte av maten jag åt ute på ett ganska sunkigt ställe- där var maten den godaste dessutom!
I Loungen hänger folk och surfar på sina plattor eller visar upp väl valda delar av sin kropp som- hej kom och ta mig, typ, när de ligger i sängarna. Vi är inte pryda av oss, men det där kändes bara oanständigt!
Deras bufférestaurang är stor, och allt är i rött och det finns speglar överallt så man kan se i alla vinklar och vrån- såg ut som en skolmatsal, och allt var väldigt lyhört.
Buffén var bra, men inte variationsrik, och aningens smaklös. Turligt nog fanns ett stort och gott salladsutbud och många olika ostar att välja på. Laxen dom serverade en dag luktade riktigt gammalt, däremot var det stekta kycklingen bäst.
Det är en fin promenad ut till poolen, omgärdad av apelsinträd och det doftar väldigt gott. Vid poolen fanns det flera solbäddar, och där bredde folk ut sig och hängde både i toppless och inte. Dom hade även en kamera uppriggad där, så att man kunde se på allt vimmel vid poolen via Tvn på rummet- big brother varning, tycker inte alls sådant är OK.
Vid havet var det lugnt, och dom var i fullfärd att göra iordning för högsäsong. Där var det ganska mysigt. Dock är stranden i klappersten, så ta med badskor, för det gör väldigt ont att gå på det.

På toaletten låg det en massor med prylar man kunde köpa, det förstörde helhetsintrycket och tog bara en massor plats.

Hotellet kan ha varit fint när det byggdes, men tyvärr är det väldigt nergånget och opersonligt. Vi kan inte sätta fingret på vad det är, men det saknas karaktär och en skön atmosfär. Det är tyvärr aldrig som på fotona, man väljer alltid visa det bästa. Och vi förstår inte varför hotellet fått så goda omdömen, det är inte mer än OK och max 3 stjärnigt. Det verkar passa yngre personer som är lite narcissistiskt lagda och inte har krav på hög standard ;P (dömer inte någon, bara intrycket vi fick trots att vi är unga).

Det ligger en bit utanför stan, så man får gå i ca 20-30 min mot Antalya muséet, och där går det en spårvagn varje halvtimme in till stan för 1.25 TK. Superbilligt! Det finns också en shoppingmall med olika affärer (dyrt) och en stor matbutik (relativt billigt) ca 600m från hotellet.
Olika sevärdheter finns på gångavstånd.

En sak är säker, återvänder vi till Antalya kommer vi aldrig mer sätta vår fot på Hotel Su. Överhypat hotell som inte lever upp till 5 stjärnigt på långa vägar, alltså for real, finns verkligen inget lyxigt med detta hotell som liknar någon kopia av vår fina nordiska enkla design.

Rumstips: Välj ett rum med sea view, på andra sidan hotellet är det en hårt trafikerad väg. Bo högre än våning 5, be om att få ett rum med sol hela dagen annars har den oftast skugga.
3  Tack sun s
Omdömet skrevs 5 september 2012

Var på detta hotell i Juni på Smekmånad. Vi älskade hotellet. Allt var perfekt. Min fru ville inte lämna hotellet och ville absolut inte resa tillbaka till Sverige. Vi fick till och med presenter från hotellet då vi berättade för de att det vi var på smekmånad när vi anlände. En oförglömd middag på restaurangen på 5:e våningen fick vi med för, varm och efter rät. Sedan fick vi tåta och champanie en kväll på sängen när vi kom hem fram stan. Vi kommer absolut åka tillbaka till detta hotellet. Rekommenderar starkt till Alla par och familjer som gillar en lungt och mysig miljö.

Datum för vistelsen: juni 2012
Tack rozh87