Omdömet skrevs 8 oktober 2016

Personalen dålig på engelska
Frukosten var ej så varierad. Så förvänta dig ingen stor mättande frukostbuffé. 30 min innan frukosten stängde så kunde bl a yoghurten vara slut.
Ingen hiss o mycket trappor.
Hade beställt ett speciellt rum (Bröllopssviten) som enl beskrivningen skulle bl a innehålla bubbelbad, egen balkong med enastående havsutsikt. Enl receptionen var detta bubbelbad borttaget sedan 2 år tillbaka......
Egen balkong fanns inte heller som det utlovades! Denna svit var redan uthyrt till någon annan när vi kom!!
När vi gjorde beställningen stod det att vi bokat den sista sviten. Ett dygn senare fanns ytterligare en svit ledig för bokning......
Vi blev kompenserade för detta men hade hellre tagit bubbel o egen balkong vilket vi beställt o betalat för.
Info till personalen om vad vi blivit lovade i kompensation gick inte helt fram så vi fick förklara nästan varje gång vi skulle nyttja det vi blivit kompenserade med. Tråkigt!
Nästa gång kommer jag att titta på det rum jag beställt innan jag betalar när jag kommer fram till ett hotell!

Perfekt läge i gamla stan med en kort promenad ner till hamnen.
Sköna sängar
AC - Wifi (gratis)
Tyst i hotellet (iaf med rum in mot innergården)
Mysigt poolområde även om man fick flytta runt allt eftersom det solen ändrade läge.
Duktig personal i hamamdelen

Rumstips: Titta på ditt rum innan du betalar då du inte alltid får det du du förbokat!
Datum för vistelsen: september 2016
Tack Ann-Britt P
PudingHotels, Ön Büro Müdürü på Puding Marina Residence, svarade på det här omdömetSvarade 7 april 2018

Dear Ann-Britt P,

First of all, I would like to thank you very much for choosing to stay at Puding Marina Hotel at the Kaleici and taking the time to express your feedback.

I was very sorry to learn that your overall experience with us was not up to your expectations.
Guest comments such as yours are our most valuable means of monitoring our services and the only way of continue improving upon, and achieving as well as maintaining service excellence.

I hope that your travel plans will allow you another visit to Antalya. If I may be of any assistance to you for your future reservations, please do not hesitate to contact me.
Best regards,
Furuzan Arinel

Omdömet skrevs 4 september 2014

Vi valde detta hotell efter mycket research om hotell i Antalya - och detta hotell hade flest positiva kommentarer. Vi blev inte besvikna. Precis som många andra ställen finns det för och nackdelar med allt, så jag delar upp våra +/- om detta hotell här nedan:

1.) LÄGE: Hotellet ligger perfekt mitt i gamla staden, där alla restaurangen och mysiga caféer ligger inom nära räckhåll. Även olika stränder/"beach clubs" kan nås med en kort promenad.
2.) FRÄSCHT: Hotellet ger ett fräsch och modernt intryck från både rum, utsida och poolområde. Det är daglig städning av poolområde och allmänna platser, vilket gör att det alltid ser inbjudande ut och välskött. Detta ger den där mysiga känslan man vill ha när man är på semester.
3.) PRISVÄRT: Man får verkligen vad man betalar för. Detta hotell är inte dyrt och för det man betalar får man verkligen mycket. Självklart får man tex ett sämre rum om man bokar economy än standard.
4.) SERVICE: Mycket hjälpsam personal och väldigt trevliga. Behöver du råd med utflykter, om något gått sönder i rummet eller om du bara vill ha något speciellt - då finns personalen alltid där för att hjälpa till och det gör dem superbt! Vår dusch gick sönder en gång och detta fixades direkt under den lilla stund vi var på stranden.
5.) Lagom mycket folk på hotellet! Trots att det hela tiden verkade vara mycket folk som bodde på hotellet, kändes det aldrig som det var många fler än vi och några till - man fick en känsla av att man befann sig i en privat liten oas!

1.) FRUKOSTEN: Det är egentligen inget fel på frukosten, förutom att den aldrig varierar sig och den var väldigt sparsam i utbudet.
2.) INTERNET: På allmänna platser fingerade internet hyfsat, men ändå inte så som man förväntar sig 2014. På vårt rum fanns ingen signal alls.

Ytterst få negativa saker att säga om detta hotell. Vi hade en helt fantastisk vistelse på Puding Marina i en hel vecka och vi kan inte ha varit mer nöjda. Positivt överraskade av hotellet och staden från första dag! Bilderna på hotellet talar även sin rätt. Prioriterar man det lugna, det moderna och service - då är det detta hotell man bör välja om man befinner sig i Antalya.

Rumstips: Väljer man economy och hamnar i rum som vätter mot gatan till (ex. 302, 301), är det ganska lyhört - dessutom ganska mörkt då solen inte når in genom fönstren. Ganska trista rum utan terrass. Rekommenderar således att inte välja economy om man prioriterar detta.
Datum för vistelsen: augusti 2014
Tack SofiaNN
PudingHotels, Guest Relations Manager på Puding Marina Residence, svarade på det här omdömetSvarade 25 september 2014

Dear guests,

Thank you so much for writing so many nice and positive comments about Puding Marina Residence. It makes us very proud to learn that overall you enjoyed your holiday so much in our house. We are doing our upmost to make everybody as comfortable and happy as we can. Thank you for taking the effort to write all on TripAdvisor. It has been a pleasure to serve you as good as we could and hopefully we will welcome you again in the future!
With kind regards, The Puding Hotels team

Omdömet skrevs 20 augusti 2013

Jag har nu precis kommit tillbaka från 1 veckas semester på Puding Marina Residence i Antalya.
Rent, fräscht med snygga detaljer.
Hög servicenivå och verkligen ett mycket positivt och personligt bemötande från ledning och personal.
Vi var en familj på två vuxna och två tonåringar (15 och 18 år).
Alla var mycket nöjda.
Läget är perfekt nära den berömda Mermeli Beach och Antalya Old Town.
Hotellet är väl värt sina 4 stjärnor!

Kan varmt rekommendera Puding Marina Residence!

Datum för vistelsen: augusti 2013
1  Tack Matt878
Omdömet skrevs 9 juli 2013

Jag har nu stannat en vecka på Puding Marina Residence och är jättenöjd med min vistelse. Jag kan rekommendera det varmt till alla och skulle gärna komma tillbaka. Läget är super i Gamla Stan som är det mysigaste området i Antalya och nära till hamnen. Vill du ha mer liv och rörelse är det bara ca 10 minuters promenad så har du massor av shopping och restauranger/barer.

Hotellet är klanderfritt rent och fräscht och personalen är mycket serviceminded. Vart du än går får du ett leende och ett hej från housekeeping, restaurangpersonal och reception. Hotellet har ett mycket fint poolområde med bar och relax för lata dagar. På några minuters gångavstånd har du tillgång till en privat liten strand Mermerli Beack som kostar 11 lira/dag inkl solstol, parasoll, dusch och toalett..

Jag använde också hotellets SPA avdelning för hamam och massage och rekommenderar det varmt! Jag har provat mycket massage och det håller mycket hög klass!

Hotellets egna restaurang har också jättegod mat och frukosten var toppen med varierad varm och kall mat. Jag bodde i rum 133 med ursikt över poolen, det var tyst och lugnt, mycket fräscht badrum och sköna sängar. Du kommer inte sakna något om du väljer detta hotell!

Personalen gör allt för att du ska njuta av din semester och ha det bra. Då mitt plan avgick sent 23:15 fick jag även hjälp med sen utchecking för en mycket billig peng.

Jag önskar Emre med sitt team lycka till att fortsätta driva detta hotell med framgång. Ni gör det mycket bra!

Jessica from Sweden

Datum för vistelsen: juli 2013
  • Restyp: Reste ensam
Tack JessicaLarning
Omdömet skrevs 13 maj 2013

Ett oerhört lugnt hotell där man satsat på ett personligt och professionellt bemötande, vilket man lyckas med till största del. Att kommunicera med personalen gick ibland "si så där" p.g.a. bristfälliga kunskaper i engelska men de försökte alltid att "hitta rätt".

Trevligt rum som kunde ha fått 5 stjärnor om det inte vore för sängen. Det var som att sova på en planka.

Bra frukost som kunde ha fått 5 stjärnor om det inte vore för organisationen. Varje morgon så var det alltid något som saknades. Antingen i form av att de inte hann fylla på buffén eller i form av avsaknad av bestick eller dylikt. Det var alltid en i personalen som "jobbade på" men andra verkade mest stå och göra ingenting.

Jag kan varmt rekommendera detta hotell trots ovanstående två kritiska kommentarer. Läget är oerhört bra i Gamla Stan. En kort promenad leder till en privat strand där en liten entréavgift ger tillgång till parasoller och solstolar. Inom nära gångavstånd finns också en mängd bra restauranger och hamnen.

Datum för vistelsen: april 2013
Tack lindan892