2 186 kr
2 191 kr
ZenHotels.com
1 759 kr
ramazan u

Trevlig personal, god mat, liten pool

3,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 6 aug. 2022från mobil enhet
Maten och servicen är ganska bra. Personalen är trevlig. Det finns bara en pool och är ganska liten. Hotellet har egen yta av stranden och är 100m promenad avstånd.
Tyvärr finns inga volleyball eller golfbana, enda aktivitet är det musik på kvällarna.
Hotellets rom är väldigt fräscht och trevligt.
Jag tycker priset för ett rom är lite för högt motsvarande kvaliteten.

Datum för vistelsen: augusti 2022
Resetyp: Reste som ett par
Ser du något problem med det här omdömet?
Sunprime C-lounge, Müşteri Hizmetleri / Ön BüroSunprime C-Lounge Hotel, svarade på det här omdömet
Svarade 7 aug. 2022
Kära gäst ramazan u,

Tyvärr finns det inga golfbanor i hela Alanya-regionen, du måste resa till Belek för golfbanor.
Vänliga hälsningar,

Sunprime C-Lounge Hotel, för gäster från 16 år och äldre.
Öppet vinter och sommar.
    2 682 kr
12.2 km från Sunprime C-Lounge Hotel
Visa fler hotell i Alanya
Omdömet skrevs 30 juli 2022

En underbart hotell för vuxna med trevlig personal. Servicen var jätte bra och rummen hur fina som helst. Det ligger nära havet och det finns en pir så man kan komma direkt i havet. När ni är här så passa på att fotografera er här på hotellet med fina bakgrunder som havet. Väldigt värt pengarna, så duktig. Hit kommer vi komma igen!

Datum för vistelsen: juli 2022
Tack 952angelicah
Sunprime C-lounge, Müşteri Hizmetleri / Ön Büro på Sunprime C-Lounge Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2022

Dear Guest 952angelicah,

Thank you for your nice review. We are all so happy and proud that you enjoyed your stay.

We are looking forward to meet you soon again.

Best Regards,

Sunprime C-Lounge Hotel, for guests 16 and elder.

Open in winter and summer.

Omdömet skrevs 23 juli 2022

Allt var över förväntan, personalen är supersnälla och hjälpsamma med allt. Dem är måna om att man har en bra vistelse. Hotellet är otroligt lyxigt!

Maten varierade, det fanns ett brett utbud och något som passar alla både till frukost, lunch och middag. Väldigt god och smakrik mat och mycket att välja på.

Rummen var välstädade varje dag.

Polen och poolområdet var fräscht och stranden likaså, man tog sig lätt till stranden genom en gångtunnel.

Det var även nära till ”oba centrum” där det fanns en stor marknad samt flera olika affärer. Det var även smidigt att ta sig till Alanya med taxi på 10 minuter.

Jag skulle rekommendera detta hotel till alla, och kommer definitivt att återkomma hit!

Datum för vistelsen: juli 2022
Tack DrMr89
Sunprime C-lounge, Müşteri Hizmetleri / Ön Büro på Sunprime C-Lounge Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 23 juli 2022

Dear Guest DrMr89,

We are looking forward to meet you soon again.

Best Regards,

Sunprime C-Lounge Hotel, for guests 16 and elder.

Open in winter and summer.

Omdömet skrevs 13 juni 2022 från mobil enhet

Sunnprime är ett hotell där du vill njuta av lugnhet och god mat. Vi älskade hotellet från incheckningen. Maten är fantastiskt. Suverän service. Ska man klaga så är det är att musiken slutade när man har som trevligast på kvällen 23. Inhemsk sprit och öl men funkar utan problem. Hit kommer vi lätt åka igen!😁

Datum för vistelsen: juni 2022
Tack marialW4638MV
Sunprime C-lounge, Müşteri Hizmetleri / Ön Büro på Sunprime C-Lounge Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 15 juni 2022

Dear Guest marialW4638MV,

Thank you for your nice review.

We are all looking forward to meet you soon again.

Open in winter and summer for guests 16 and elder

Omdömet skrevs 14 maj 2022

Jättetrevligt hotell med fantastisk service och väldigt trevlig personal. All inklusive med god och varierande mat. Olika teman varje dag. Bra skött poolområde och mycket aktiviteter som vattengympa, yoga, crosstraining och fullt utrustat gym med personal.

Datum för vistelsen: maj 2022
Tack Mamsen55
Sunprime C-lounge, Müşteri Hizmetleri / Ön Büro på Sunprime C-Lounge Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 14 maj 2022

Kära gäst Mamsen55,

Tack för ditt fina omdöme.

Vi ser fram emot att träffa dig snart igen.

Vänliga hälsningar,

Öppet vinter och sommar för gäster från 16 år och äldre

Omdömet skrevs 1 maj 2022 från mobil enhet

Hotellet är placerad lite utanför Alanya stad. Det är lite mer lugnt på denna sida av Alanya så beroende på vad man söker så är placeringen av hotellet bra eller dålig.

Hotellet är ganska fräsch. Lobbyn bestod av lite möbler och en väldigt slimmad utbud av dryck som var inkluderade i all inclusive.

Rent och städat.

Restaurangerna bestod av en a la carte på bottenvåningen, poolrestaurang och en restaurang på våning ett för frukost, lunch och middagar.

Poolrestaurangen hade en slimmad utbud. Jag testade salladerna som var smaklösa. Özleme var väldigt gott. I övrigt hade dem burgare och lite annat att plocka emellan. Jag skulle nog säga sett över det hela 3/5.

Restaurangen som serverade frukosten, lunch och middag.

Jag skulle nog ge frukosten 3/5. Utbudet är brett men enkla saker som tex färsk pressad juice kostade extra. Kaffet var pulver baserad. Små saker skulle nog kunna höja betyget till 4/5.

Lunch/middag bestod av varierad mat beroende på dag. De körde någon form av tema där de tillagade någon dag sushi, någon dag mexikansk osv. Jag har svårt att se att en kock är skicklig inom alla kök.

I många tillfällen smakade det smaklöst. Jag skulle råda dem att hålla sig till turkiska köket då det var så allt smakade som bäst.

Sötsakerna/desserterna var inga höjdpunkter, skulle istället ha satt bakelser i form av muffins, kakor eller annat. Det mesta smakade sött och fluffigt.

Sett till det hela 2/5. Skulle de hålla sig till det turkiska köket 3/5. Möjligtvis en svag fyra.

Nu över till poolen, där har du gott om solstolar. Man får ett kort som man får ta ut en handduk via spa:et en våning ner. Dock är solstolarna helt ok. Finns bekvämare men dessa sett till hotellet är ok.

Poolbaren är väldigt begränsad. Jämför man med andra all inclusive som tex Sentido i Bodrum så gjorde de färska juice med hjälp av en blender som lyfte hotellet rejält. Här var det mer enkla drinkar, vatten och öl som ingick.

I poolarean så fanns det bara en pool. Sett till 28 grader så kändes poolen relativt kall. Det är poolgympa som sker och inte så mycket annat i form av volleyboll osv.

Det fanns en övre våning som var lite meningslös positionerad då det varken hade en bar eller pool och endast ca 8-10 solstolar.

I poolarean fanns även utomstående partners som var lite jobbiga och frågade om tatueringar eller fotograferingar. Dessa borde ha placerats i lobbyn. Förstod inte riktigt vitsen med att ha dem i poolarean springandes.

En bit ifrån poolen så har man lite mer bekväma solbäddar men dessvärre får man bara kvällssol av dem så det känns inte välplanerat.

Går vi vidare till andra delar av facilityn så har man en cafe, gym, spa och shop.

Cafen var helt ok. Det fanns glass och bakelser. Dock lite gömd i ett hörn.

Gymmet skulle jag nog säga var utdaterad och väldigt trång/liten sett till antalet maskiner osv. I övrigt helt ok med vatten och handduk men kändes inte riktigt fräscht.

Spa:et var nog höjdpunkten. Personalen där nere var väldigt trevliga. Det fanns en finsk bastu, steam room osv. Testade på det mesta och känner mig väldigt nöjd. Kvinnorna som utförde massagen var professionella och majoriteten från Bali.

Shopen var en liten. Allt var överpris satt jämfört med ifall man skulle gå tvärs över gatan. Handla dock inte med EUR då de räknar på en usel kurs. Växla inte heller i hotellet men det är nog en sak man aldrig gör ändå.

Går vi vidare till rummen så var dem helt ok. Betalade extra för havsutsikt men hamnade i ett hörn med knappt någon utsikt. Balkongen var modern och bra isolerad. Rummen var ganska fräscha med bra AC. Sängen helt OK. Minibaren bestod av vatten så det fanns inte mycket att hurra över. Duschen/WC kändes ok. Kunde ha varit bättre, speciellt trycket från duschtaket.

Det som var mest illa med rummen var ljudet. Man hörde ganska mycket från andra rum och när folk gick i gången och pratade.

Kvar är servicen. Sett till det hela så var den bra. Vissa kunde mer engelska än andra men de ville väl så har svårt att betygsätta annat än att det var helt ok.

Rumstips: - Kasta handdukarna på golvet ifall de ska bytas ut. - Missa inte cafet som är gömd i hörnet - Det är bazar en gång i veckan utanför
Datum för vistelsen: april 2022
Tack 757isakb