ZenHotels.com
Mamsen55
Stockholm, Sverige

Mrs

5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 14 maj 2022
Jättetrevligt hotell med fantastisk service och väldigt trevlig personal. All inklusive med god och varierande mat. Olika teman varje dag. Bra skött poolområde och mycket aktiviteter som vattengympa, yoga, crosstraining och fullt utrustat gym med personal.
Datum för vistelsen: maj 2022
Resetyp: Reste med vänner
Ser du något problem med det här omdömet?
Sunprime C-lounge, Müşteri Hizmetleri / Ön BüroSunprime C-Lounge Hotel, svarade på det här omdömet
Svarade 14 maj 2022
Kära gäst Mamsen55,

Tack för ditt fina omdöme.

Vi ser fram emot att träffa dig snart igen.

Vänliga hälsningar,

Sunprime C-Lounge Hotel Team.
Öppet vinter och sommar för gäster från 16 år och äldre
  • Algotels
12.2 km från Sunprime C-Lounge Hotel
Visa fler hotell i Alanya
Omdömet skrevs 1 maj 2022 från mobil enhet

Hotellet är placerad lite utanför Alanya stad. Det är lite mer lugnt på denna sida av Alanya så beroende på vad man söker så är placeringen av hotellet bra eller dålig.

Hotellet är ganska fräsch. Lobbyn bestod av lite möbler och en väldigt slimmad utbud av dryck som var inkluderade i all inclusive.

Rent och städat.

Restaurangerna bestod av en a la carte på bottenvåningen, poolrestaurang och en restaurang på våning ett för frukost, lunch och middagar.

Poolrestaurangen hade en slimmad utbud. Jag testade salladerna som var smaklösa. Özleme var väldigt gott. I övrigt hade dem burgare och lite annat att plocka emellan. Jag skulle nog säga sett över det hela 3/5.

Restaurangen som serverade frukosten, lunch och middag.

Jag skulle nog ge frukosten 3/5. Utbudet är brett men enkla saker som tex färsk pressad juice kostade extra. Kaffet var pulver baserad. Små saker skulle nog kunna höja betyget till 4/5.

Lunch/middag bestod av varierad mat beroende på dag. De körde någon form av tema där de tillagade någon dag sushi, någon dag mexikansk osv. Jag har svårt att se att en kock är skicklig inom alla kök.

I många tillfällen smakade det smaklöst. Jag skulle råda dem att hålla sig till turkiska köket då det var så allt smakade som bäst.

Sötsakerna/desserterna var inga höjdpunkter, skulle istället ha satt bakelser i form av muffins, kakor eller annat. Det mesta smakade sött och fluffigt.

Sett till det hela 2/5. Skulle de hålla sig till det turkiska köket 3/5. Möjligtvis en svag fyra.

Nu över till poolen, där har du gott om solstolar. Man får ett kort som man får ta ut en handduk via spa:et en våning ner. Dock är solstolarna helt ok. Finns bekvämare men dessa sett till hotellet är ok.

Poolbaren är väldigt begränsad. Jämför man med andra all inclusive som tex Sentido i Bodrum så gjorde de färska juice med hjälp av en blender som lyfte hotellet rejält. Här var det mer enkla drinkar, vatten och öl som ingick.

I poolarean så fanns det bara en pool. Sett till 28 grader så kändes poolen relativt kall. Det är poolgympa som sker och inte så mycket annat i form av volleyboll osv.

Det fanns en övre våning som var lite meningslös positionerad då det varken hade en bar eller pool och endast ca 8-10 solstolar.

I poolarean fanns även utomstående partners som var lite jobbiga och frågade om tatueringar eller fotograferingar. Dessa borde ha placerats i lobbyn. Förstod inte riktigt vitsen med att ha dem i poolarean springandes.

En bit ifrån poolen så har man lite mer bekväma solbäddar men dessvärre får man bara kvällssol av dem så det känns inte välplanerat.

Går vi vidare till andra delar av facilityn så har man en cafe, gym, spa och shop.

Cafen var helt ok. Det fanns glass och bakelser. Dock lite gömd i ett hörn.

Gymmet skulle jag nog säga var utdaterad och väldigt trång/liten sett till antalet maskiner osv. I övrigt helt ok med vatten och handduk men kändes inte riktigt fräscht.

Spa:et var nog höjdpunkten. Personalen där nere var väldigt trevliga. Det fanns en finsk bastu, steam room osv. Testade på det mesta och känner mig väldigt nöjd. Kvinnorna som utförde massagen var professionella och majoriteten från Bali.

Shopen var en liten. Allt var överpris satt jämfört med ifall man skulle gå tvärs över gatan. Handla dock inte med EUR då de räknar på en usel kurs. Växla inte heller i hotellet men det är nog en sak man aldrig gör ändå.

Går vi vidare till rummen så var dem helt ok. Betalade extra för havsutsikt men hamnade i ett hörn med knappt någon utsikt. Balkongen var modern och bra isolerad. Rummen var ganska fräscha med bra AC. Sängen helt OK. Minibaren bestod av vatten så det fanns inte mycket att hurra över. Duschen/WC kändes ok. Kunde ha varit bättre, speciellt trycket från duschtaket.

Det som var mest illa med rummen var ljudet. Man hörde ganska mycket från andra rum och när folk gick i gången och pratade.

Kvar är servicen. Sett till det hela så var den bra. Vissa kunde mer engelska än andra men de ville väl så har svårt att betygsätta annat än att det var helt ok.

Rumstips: - Kasta handdukarna på golvet ifall de ska bytas ut. - Missa inte cafet som är gömd i hörnet - Det är bazar en gång i veckan utanför
Datum för vistelsen: april 2022
Tack 757isakb
Sunprime C-lounge, Müşteri Hizmetleri / Ön Büro på Sunprime C-Lounge Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 14 maj 2022

Dear 757isakb,

Thank you.

Best Regards,

Sunprime C-Lounge Hotel Team.

Omdömet skrevs 1 november 2019

Det här ett modernt och trevligt hotell i absolut toppklass. Med all inclusive får man riktigt god mat och dryck. Servicen är i en klass för sig och personalen i restaurangen är alltid på tå för att ge dig bästa möjliga service. Städningen av de stora och snygga rummen är oklanderlig. Jag har svårt att se att någon oavsett plånbok skulle kunna bli besviken på det här hotellet. Dem har en egen liten del av stranden med en typ av badbrygga där man kan ligga och sola. Men det går även väldigt bra att bada från stranden som är bättre än vad en del andra har skrivit.

Det var en ganska lång transfer med buss från flygplatsen i Antalya, men det kan ju knappas hotellet klandras för. Personalen särskilt dem i matsalen är värda en stor guldstjärna. Det är ingen som ber om dricks här, men jag kan lova att dem är vära all dricks som man kan avvara.

Jag kan absolut tänka mig att åka tillbaka hit med min fru någon gång i framtiden.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack Mick-i-livet
SUNPRIMECLOUNGE, Guest Relations Manager på Sunprime C-Lounge Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 2 november 2019

Dear Mick-i-livet,

Thank you for taking the time to write your terrific review.

We are happy to hear you enjoyed our hotel and the staff's service. Your kind review on our service makes our job here even more rewarding. This is the best prize and tip for us.

We look forward to welcoming you back for another stay soon!

Kind Regards,

Sunprime C-Lounge Beach & Spa Hotel Team

Omdömet skrevs 15 oktober 2019

Ett alldeles lagom stort hotell för oss och vårat resesällskap. Vi hade all inclusive lunchen och middag höll hög matkvalite var varierande och med goda smaker. Frukosten var inte lika imponerad men var bra ändå.
Ville man ha färskpressad apelsinjuice fick man betala 30 kr. Många goda alkoholdrycker att välja på i de två barerna på hotellet. Nere på strandens beachbar fanns det inte mycket drycker att välja på.
Hotellet hade en mysig liten sandstrand avsedd för hotellets gäster med solstolar. De fanns även en stor brygga att ligga på och sola om man ville.
På kvällarna ordnade hotellet med olika uppträden.
Hotellet andades en lugn och harmonisk stämning, vi var väldigt nöjda med hotellet och hade en trevlig tid där.

Datum för vistelsen: september 2019
Tack Ann H
SUNPRIMECLOUNGE, Guest Relations Manager på Sunprime C-Lounge Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 15 oktober 2019

Dear Q4582GSannh,

Thank you very much for your review. We are happy that we were able to please you during your stay.

We hope to welcome you soon again.

Best Regards,

Sunprime C-Lounge Beach & Spa Hotel Team.

Omdömet skrevs 8 oktober 2019 från mobil enhet

29 timmar försenade anlände vi till himmelriket i Turkiet .. vårt 3 e besök till detta hotell. Vi är lika nöjda som vanligt. Maten är suverän, och sängarna himmelriket. Det enda hotellet där jag kan sova en hel natt. Man blir glad över det handskrivna meddelandet man får på rummet att man är välkommen tillbaka. Dom små personliga gesterna som gör att man känner sig extra välkommen.
Det enda jag kan klaga på i år är inte hotellet utan alla respektlösa fruntimmer som ligger med brösten bara. Jag tycker det är respektlöst . Vi är i ett land som är muslimskt och vi får ta seden dit vi kommer . Att sola topless och springa omkring med tuttarna i vädret tycker jag är totalt respektlöst. Tack än en gång för i år . Vi återkommer sept 2020 igen

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack 938camillak
SUNPRIMECLOUNGE, Guest Relations Manager på Sunprime C-Lounge Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 9 oktober 2019

Dear Camilla and Anders,

Thank you very much for your wonderful, 5 star review. We strive to keep our service quality over the top and seeing our guests pleased about us gives the motivation to keep on.

We hope to see you here again and provide you another memorable holiday.

Best Regards and loves from all,

Sunprime C-Lounge Beach & Spa Hotel Team.

Omdömet skrevs 30 september 2019

Extremt bra bemötande och mycket fin service. Kan starkt rekommendera detta hotell. Nära till strand och även centrum
Bartender Ramazan är någon ni ska leta efter, bästa killen!
Kommer absolut att komma hit igen

Datum för vistelsen: september 2019
Restyp: Reste ensam
Tack Haris V
SUNPRIMECLOUNGE, Guest Relations Manager på Sunprime C-Lounge Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 3 oktober 2019

Dear Haris V,

Tack för Er fina kommentar.

Vi önskar Er valkommna tillbaka snart igen.

Best Regards,

Sunprime C- Lounge Beach & Spa Hotel Team.